El digital dels que votaran #SíSí. N. 3817. Dilluns, 23 d'octubre de 2017 11:56 h


directe!cat


acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 6 d'octubre de 2017 14:01 h

La intervenció econòmica a la Generalitat obliga a posposar una exposició a l'Arts Santa Mònica

Es tracta de la mostra 'Què en sap la història de mossegar-se les ungles. Troquel', que s'havia d'inaugurar dimarts que ve

ACN Barcelona.-L'Arts Santa Mònica ha anunciat que l’exposició 'Què en sap la història de mossegar-se les ungles. Troquel', de Francesc Torres i Santiago Ydáñez, ha quedat posposada a causa de la intervenció econòmica del govern espanyol a la Generalitat. Concretament, segons recull l'equipament en un comunicat, l'Arts Santa Mònica no pot realitzar "cap tipus de despesa", una circumstància que afirmen que "impedeix" el muntatge de l’exposició. La inauguració estava prevista per al proper 10 d’octubre i hi feia parada fins al 7 de gener. En la mateixa nota, l'espai assegura que "tan bon punt cessi la situació d’excepcionalitat" confien en reprendre el muntatge.

L'exposició plantejava un diàleg entre dos artistes de generacions ben diferenciades i dues obres amb tècniques totalment distintes. D´una banda, Francesc Torres amb una videoinstal·lació que parteix d´un material fílmic i fotogràfic inèdit de la biblioteca de la Universitat de Nova York procedent de la donació de Harry Randall, fotògraf i càmera de la Brigada Lincoln, la unitat de voluntaris americans que va viatjar a Espanya per defensar la República durant la Guerra Civil espanyola. El material es va filmar durant anys 1937 i 1938, cobreix diversos fronts de guerra –Zona Centre (Guadalajara), Terol i l´Ebre–, i hi apareixen personatges rellevants, com Ernest Hemingway, la periodista Martha Gellhorn i Vladimir Copic, comandant de la XV Brigada, dins de la qual es trobava integrada la Brigada Lincoln.D´altra banda, Santiago Ydáñez, que en anteriors treballs ha revisat períodes històrics com el nazisme, volia mostrar una sèrie de pintures de gran format que fixen, aprofundeixen i amplifiquen moments puntuals del mateix document fílmic. Fins ara, la videoinstal·lació de Francesc Torres s´havia presentat de manera individual en diferents museus com ara The Davis Museum del Wellesley College, Massachussets EUA, 2015 i Museo de Teruel, 2016.Amb motiu d´aquesta nova presentació, Francesc Torres havia demanat a Santiago Ydáñez la creació d´un nou treball que també partís del document fílmic inèdit de Harry Randall. Aquest fet concedia una nova dimensió al projecte, ja que la duplicitat de mirades sobre una mateixa font històrica transforma el resultat final segons els diferents llenguatges artístics que utilitza cadascun dels autors. Pel que fa a Francesc Torres, se servia del vídeo, la fotografia i els objectes trobats; i pel que fa a Santiago Ydáñez, se centra exclusivament en la pintura, entesa com una translació de moments congelats del film d´una manera distanciada, immediata i gairebé conceptual.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.