El digital dels que votaran #SíSí. N. 3815. Dissabte, 21 d'octubre de 2017 15:50 h


directe!cat


acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 13 d'octubre de 2017 13:11 h

La CE dona llum verd a l'opa d'Atlantia sobre Abertis per crear "l'operador més gran d'autopistes de peatge del món"

L'executiu comunitari conclou que els mercats europeus de les concessions d'autopistes seguiran sent competitius després de la fusió

ACN Brussel·les.-La Comissió Europea ha donat llum verd aquest divendres a l'oferta pública d'adquisició (opa) de la italiana Atlantia sobre Abertis. L'executiu comunitari ha conclòs que l'empresa resultant "continuarà fent front a una competència efectiva en els mercats", tal com explica en un comunicat. La comissària de la Competència, Margrethe Vestager, ha afirmat: "Juntes, Atlantia i Abertis serien l'operador més gran d'autopistes de peatge no només a Europa però també al món. Podem aprovar la transacció perquè els nostres anàlisis mostren que els mercats europeus de les concessions d'autopistes seguiran sent competitius" .

La comissió ha conclòs que no hi ha afectacions en la competició dels mercats en què treballen Atlantia i Abertis. Concretament, ha examinat l'impacte de l'opa sobre els mercats on les activitats de les dues empreses se solapen, principalment: la gestió de les concessions de les autopistes de peatge, la provisió dels serveis electrònics de peatge, "en els quals el sistema Telepass d'Atlantia és més fort", i la provisió d'equips i serveis per sistemes de transport intel·ligent. La CE considera que no hi haurà problemes de competència per la presència d'altres "competidors significatius", el "limitat" solapament geogràfic entre les xarxes d'autopistes d'Atlantia i d'Abertis i el fet que el mercat de les concessions d'autopistes de peatge és un mercat de licitacions fortament regulat. A més, durant la investigació s'ha estudiat la incidència que tindria l'operació en un seguit de mercats connectats i, particularment, al sector de les àrees de servei d'autopistes, atès que l'accionista principal d'Atlantia, Edizione, també és l'accionista majoritari del proveïdor de serveis de restauració Autogrill. Sobre això, la Comissió ha arribat a la conclusió que l'entitat fusionada no estarà en condicions de debilitar la competència al mercat dels serveis de restauració, sobretot pel fet que els competidors importants d'Autogrill podran seguir licitant les concessions d'aquestes serveis. Per això, la Comissió ha determinat que l'adquisició que es proposa no posarà en perill la competència en cap dels mercats afectats. Normes i procediments de control de les concentracionsL'operació es va notificar a la Comissió el 8 de setembre de 2017. La Comissió té l'obligació d'avaluar les concentracions i adquisicions en les quals participen empreses amb un volum de negoci que superi determinats topalls i d'impedir concentracions que obstaculitzin de manera significativa la competència efectiva en l'Espai Econòmic Europeu (EEE) o en una part important d'aquest.Segons informa la Comissió Europea en el comunitat, la immensa majoria de les concentracions notificades no planteja problemes de competència i s'autoritza després d'un examen rutinari. Des del moment en què es notifica l'operació, la Comissió disposa de manera general d'un total de 25 dies hàbils per decidir si l'aprova (fase I) o si inicia una investigació en detall (fase II).Les dues empreses Atlantia, amb seu a Itàlia, és una societat de cartera amb activitats sobretot en el sector de les concessions d'autopistes de peatge i de les infraestructures aeroportuàries. Pel que fa a la gestió d'autopistes de peatge a la UE, Atlantia opera a Itàlia i, de manera més marginal, a Polònia. A més, Atlantia explota sistemes de pagament electrònic a través de 'Telepass' i es dedica a la prestació de sistemes de transport intel·ligents. El principal accionista d'Atlantia és Edizione, les activitats principals del qual són en el sector de les concessions de serveis de restauració a través d'Autogrill. Abertis, que acaba de traslladar la seu de Barcelona a Madrid, és la societat matriu d'un grup amb activitats als sectors de les autopistes de peatge i les infraestructures de telecomunicacions. Pel que fa a la gestió d'autopistes de peatge a la UE, Abertis opera sobretot a Espanya, França i, en menor mesura, a Itàlia.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.