directe ! a La República. N. 4056. Dimarts, 19 de juny de 2018 16:27 h


directe!cat


acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 1 de març de 2018 13:16 h

El 70% dels docents creu que el sistema educatiu no ha empitjorat en els últims tres anys, marcats per la crisi

Una enquesta de la Fundació Jaume Bofill mostra que el 64% dels professionals demana més innovació als centres

ACN Barcelona.-El 33,5% dels docents creu que el sistema educatiu ha millorat en els últims tres anys i el 36% considera que s'ha mantingut igual, mentre que el 30,6% diu que ha empitjorat. Així ho mostra la primera enquesta de l'Edubaròmetre de la Fundació Jaume Bofill, sobre la confiança dels docents en el sistema educatiu. L'enquesta reflecteix que la confiança dels docents en el sistema educatiu se situa en 5,8 punts sobre 10 i s'eleva a 6,7 si es pregunta pel centre on treballen. "El primer que ens ha sobtat és que malgrat les retallades que ha patit l'educació en els últims anys, els docents valoren bastant positivament el sistema educatiu de Catalunya i encara millor les seves escoles", ha afirmat la directora de l'àrea de recerca de la fundació, Mònica Nadal, en la presentació dels resultats de l'enquesta. L'estudi també revela una actitud oberta a la innovació, amb un 63,9% dels docents enquestats que voldrien que els seus centres desenvolupessin més projectes en aquesta línia.

Nadal ha assenyalat que malgrat que els últims anys han estat "molt durs" per les restriccions pressupostàries i el desgast que han suposat per als professionals de l'educació, el 70% dels docents creuen que el sistema educatiu no ha empitjorat en els darrers tres anys. Nadal ho ha atribuït a la "resiliència dels docents, que s'han bolcat amb molta professionalitat perquè les condicions de treball no revertissin en la qualitat" i, també, a "una inèrcia de millora que havia començat abans de les retallades, amb la implementació de plans com, per exemple, per fomentar la lectura". Segons ha puntualitzat la directora de recerca de la Fundació Jaume Bofill, aquestes dades són coherents amb els resultats d'altres estudis, en què s'observa una millora en els resultats del sistema, com un increment de les taxes de graduació, una millora moderada de les competències bàsiques o una reducció de l'abandonament escolar prematur.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.