directe ! a La República. N. 4055. Dilluns, 18 de juny de 2018 19:31 h


directe!cat


acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 14 de març de 2018 14:48 h

El 061 CatSalut Respon ha atès una mitjana de 6.000 alertes diàries durant el 2017, un 11,4% més que l'any anterior

El telèfon de salut ha rebut un total de 2.220.317 alertes, gairebé el 45% d'aquestes s’han resolt per via telefònica

ACN Barcelona.-El 061 CatSalut Respon ha atès un total de 2.220.317 alertes al llarg del 2017, que suposa la gestió de 6.083 alertes diàries, un 11,4% més que l’any anterior, segons ha informat aquest dimecres el Departament de Salut. Aquest volum d’alertes correspon a 1.659.787 incidents, el 44,5% dels quals s’ha resolt telefònicament (738.209), a través de consultoria sanitària urgent, derivació, consell de salut, informació o resolució de tràmits administratius, sense requerir mobilització de recurs sanitari, cosa que significa un increment d’un 19% respecte l’any anterior. En el 55,5% dels casos restants (921.578) s’ha requerit la mobilització d’un metge a domicili, l'ambulància o l'helicòpter del SEM per atendre la persona afectada en el lloc de l’incident, la qual cosa implica un increment d’un 4,8% respecte l’any anterior.

En relació a la tipologia de demanda, el 43% del total dels incidents ha estat per malaltia en domicili, el 19% per consultoria sanitària no urgent, el 14% per accidents o traumatismes, el 13% per necessitat de transport sanitari a un centre hospitalari, el 8% per malaltia en lloc públic i el 3% requerien informació de servei.Consolidació dels codis d’emergènciesD'altra banda, durant l’any 2017 el 061 ha atès un total de 18.070 pacients que han patit un infart, ictus o politraumatisme, les tres patologies que disposen de codis d’emergències, el que suposa un increment del 6% respecte l’any anterior. Destaca la millora de l’eficiència d’aquests codis d’activació, que permeten accelerar el procés d'identificació i trasllat de pacients amb patologies anomenades “temps-depenents”, amb l'objectiu de millorar la supervivència i la qualitat de vida posterior.En el cas del Codi Infart, Emergències Mèdiques ha atès 2.820 pacients, un 11% més respecte al 2016. En el 95% dels casos en què ha estat el SEM qui ha activat el codi, els malalts han arribat a l’hospital receptor dotat amb laboratori d’hemodinàmica en un temps inferior als 90 minuts des de la realització de l’electrocardiograma, el que significa una millora del 2,7% respecte l’any anterior. D'altra banda, el 061 CatSalut Respon ha trucat a 4.160 persones que han patit un infart el 2017, per tal de fer un seguiment del seu estat de salut, l’atenció rebuda durant el procés de l’infart, així com oferir-li l’adhesió a un programa de deshabituació tabàquica telefònica, en cas de ser fumador.En el cas del Codi Ictus, durant el 2017 Emergències Mèdiques ha atès 5.263 pacients, el 69% d’aquests gràcies a l’aplicació de l’Escala Race. Creada entre SEM i l’Hospital Germans Trias i Pujol, aquesta escala s’ha demostrat eficaç per detectar pacients amb ictus i oclusió arterial de gran vas (OAGV). És una eina útil i sensible per quantificar la gravetat de l’ictus i predir l’OAGV a la fase prehospitalària per professionals sanitaris no especialistes en neurologia. Aquesta escala l’apliquen els tècnics en emergències sanitàries (TES), els metges i els infermers al lloc de l’incident, fet que disminueix significativament el temps transcorregut des de la detecció fins al tractament definitiu. De fet, en el 94,4% dels casos en que el SEM ha activat el codi Ictus, el pacient ha arribat a l’hospital en menys de 90 minuts.El Codi del Pacient Politraumàtic (PPT) és el que acumula més activacions. En aquest sentit, Emergències Mèdiques n’ha realitzat 9.981 activacions, el que significa un increment d’un 4,8% respecte l’any anterior.Accessibilitat al 061 CatSalut ResponAl 061 CatSalut Respon s’hi pot accedir per telèfon a través del 061, per mail a través de 061catsalutrespon@gencat.cat, per xat actiu al web del sem.gencat.cat o a través de l’app del 061 CatSalut Respon. Trucant des de l’app, el 061 geolocalitza l'usuari i accedeix a la seva història clínica i, a més, permet el reconeixement dels pacients crònics i complexos i altres d’especial seguiment.Durant el 2017 s’han rebut 4.269 trucades mitjançant aquesta app. El 51% han estat per malaltia a domicili (2.170 trucades), el 43% per consulta sanitària o d’informació de servei (1.858 trucades), el 3% per accident o traumatisme (127 trucades) i el 3% per malaltia en via pública.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.