directe ! a La República. N. 4085. Dijous, 19 de juliol de 2018 04:21 h

acn

ACN fletxa

publicitat

rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:

doble fletxa Dilluns, 19 de març de 2018 21:49 h

Un pèptid del verí d'una serp de cascavell pot matar bacteris sense afectar les cèl·lules sanes

Aquesta molècula natural pot ser una alternativa davant dels pocs antibiòtics que es desenvolupen actualment

ACN Barcelona.-Un estudi internacional ha demostrat per què un fragment d'una proteïna del verí d'una serp de cascavell podria ser la base per a una alternativa als antibiòtics convencionals. L'estudi va mostrar que el fragment del pèptid crotalidicina es dirigeix a la superfície del bacteri mitjançant atraccions electrostàtiques, provocades per diferències en les propietats de les membranes. "El pèptid és positiu mentre que el bacteri és negatiu, la qual cosa li permet matar els bacteris quan s'insereix a la membrana", ha explicat la investigadora Sónia Troeira Henriques, que ha participat en l'estudi.

Segons Henriques, la recerca és significativa a causa de l'augment de les soques de bacteris resistents als fàrmacs i els pocs antibiòtics convencionals que es desenvolupen actualment. "Aquest és un exemple de com aprofitar una molècula de la natura, intentar comprendre com funciona, i modificar-la per fer-la més potent o estable per tal d'utilitzar-la com a alternativa als fàrmacs que tenim actualment".La investigació es va dur a terme sobre soques de bacteris entre les quals hi ha alguns dels que causen infeccions greus als hospitals. Acostuma a ser molt difícil atacar aquests bacteris perquè tenen una membrana extra i sovint estan camuflats per una càpsula protectora. "Els resultats apunten un paper prometedor per a aquest fragment de crotalicidina, i segueixen confirmant que els pèptids, adequadament redissenyats, són antibiòtics eficaços contra bacteris resistents", assenyala David Andreu, cap del Grup de Recerca en Proteòmica i Química de Proteïnes de la UPF i responsable principal de la recerca.La investigació, publicada a la revista 'Journal of Biological Chemistry', ha comptat amb la participació d'investigadors d'Austràlia, Portugal, el Brasil i França.

publicitat

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.