directe ! a La República. N. 4085. Dimecres, 18 de juliol de 2018 12:38 h


directe!cat


acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 16 d'abril de 2018 17:37 h

El sector de les begudes refrescants es compromet a reduir un 10% el contingut de sucre dels productes de cara al 2020

La patronal Anfabra nega que l'impost sobre begudes ensucrades hagi impactat sobre el consum

ACN Barcelona.-L'Associació de Begudes Refrescants (Anfabra) ha anunciat que reduirà un 10% el contingut de sucre dels productes del sector de cara al 2020. És el compromís al qual ha arribat la patronal Anfabra amb l'Agència Espanyola de Consum, Seguretat Alimentària i Nutrició (Aecosan). El director general d'Anfabra, Josep Puxeu,ha explicat aquest dilluns en una trobada amb mitjans de comunicació, que els "darrers deu anys" el sector de les begudes refrescants ha reduït un 28% els continguts calòrics de les begudes de tipus cola, taronja, llimona, té i isotòniques. Amb el 10% addicional al qual s'han compromès, d'aquí dos anys, "un 38% dels 4.000 milions de litres anuals [de begudes refrescants] que es consumeixen a l'estat espanyol seran sense sucre". Puxeu ha remarcat que la darrera dècada els "hàbits dels ciutadans han estat canviant" i s'ha produït un efecte substitució entre les begudes de gamma 'light' o 'zero' en relació a les begudes ensucrades. D'altra banda, Puxeu ha negat que l'impost sobre begudes ensucrades hagi impactat sobre el consum, la producció o les vendes del sector.

"El que és significatiu" és el descens de contingut calòric del 28% en deu anys de les begudes refrescants que s'ha produït a Espanya, ha afirmat Puxeu, preguntat pel resultat de l'estudi de la Universitat Pompeu Fabra i de la Universitat de Barcelona, fet públic fa poc més d'una setmana, que assegura que l'impost sobre begudes ensucrades de la Generalitat en redueix el consum un 22%. Segons Puxeu, el canvi d'hàbits de consum és un tema de "més llarg recorregut" que s'ha de mesurar en el "mig i llarg termini". El director general de la patronal del sector de les begudes ensucrades ha reiterat que no creuen "que una via impositiva canviï els hàbits dels ciutadans" i ha criticat la taxa perquè "discrimina" i "no aporta una solució al problema d'obesitat ni de diabetis". El president d'Anfabra, John Rigau, també ha argumentat que la solució ha de ser "educar i informar al consumidor". En aquest sentit, Anfabra ha mostrat total predisposició a col·laborar amb el proper Govern per establir "mesures en positiu" i ha confiat que s'acabi eliminant el tribut sobre les begudes ensucrades.Les begudes 'light' creixen un 4% durant el 2017Segons estimacions de Global Data facilitades per Anfabra, les begudes 'light' han augmentat un 4% durant el 2017. Una tendència que, han remarcat, no és nova i s'ha produït els darrers anys. Les versions 'light' de la tònica augmenten un 16%, de la llimona un 11%, de la taronja un 9% i de la cola un 4%. També destaquen el creixement de les begudes amb té (3,8%), les energètiques (3%) i la tònica (2%).



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.