El “referèndum impossible” guanya la partida mediàtica
Quatre anys de mobilitzacions massives a Catalunya, una victòria aclaparadora dels independentistes a les urnes, sota la llei espanyola, i al referèndum sota legalitat catalana, un acord de govern amb un full de ruta molt clar i, malgrat tot, tornem a posar al capdamunt de la taula, el “referèndum impossible” dels Colau i cia que no volen assumir les seves responsabilitats i s’embolcallen amb el tarannà antidemocràtic de la classe dirigent espanyola.
Per què no ens ajustem al nostre full de ruta i passem de la dependència espanyola i del seu full de ruta equivocat? La història ens demostra que intentar salvar a Espanya és condemnar Catalunya a la misèria. D’entrada el “referèndum impossible” ha guanyat la batalla mediàtica, fins i tot ha provocat confusió entre alguns dirigents o persones properes als partits independentistes.
Sobren declaracions i manquen fets, aquesta seria la millor manera de combatre el populisme entorn el “referèndum impossible”, ara toca que els nostres mandataris posin en valor, i amb fets, el mandat democràtic pel que van guanyar les eleccions. No ens podem permetre buscar excuses, ni que aquesta excusa sigui el “referèndum”, però és preocupant que fins i tots els mitjans de comunicació de casa nostra s’apuntin a la festa, com si tinguéssim por de fer front al xoc de legitimitats que més aviat que tard es produirà.
El populisme de Podemos i els comuns tenen en el “referèndum impossible” la seva millor arma electoral, que ja els ha donat uns bons redits i que esperen repetir i ampliar a les ja més que evidents noves eleccions a Espanya aquest mes de juny.El “referèndum impossible” és una promesa sense costos, saben que mai Espanya el farà possible, però els serveix per guanyar la batalla mediàtica.
És hora de contrarestar el nou populisme amb fets i fer alguna cosa que torni a il·lusionar els independentistes.Per què no aprofitem la situació d’incapacitat política a Espanya en benefici de Catalunya en comptes d’intentar salvar a Espanya?