El digital dels que votaran Sí. N. 1861. Divendres, 25 de maig de 2012 15:31 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ENTREVISTA fletxa

publicitat


Dimecres, 30.9.2009. 05:00 h

Ramon Serra Regidor a Puigcerdà pel PSC i afiliat a Reagrupament

'Amb Montilla, tota política enfocada al federalisme ha mort'


Comparteix
   



publicitat

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant carregant

El regidor de l'Ajuntament de Puigcerdà i únic representant socialista en aquest consistori, Ramon Serra, està amenaçat de ser expulsat del partit, per haver-se adherit a Reagrupament sense abandonar el PSC de manera voluntària ni renunciar a l'acta de regidor, com li va demanar l'executiva socialista de les comarques gironines. Ara, es defensa i, sense pèls a la llengua, afirma sentir-se independentista i aposta per un front comú per assolir la plena sobirania per Catalunya.

Ramon Serra ha irromput de cop als mitjans perquè s'ha afiliat a Reagrupament sent alhora regidor del PSC. És vostè independentista?

Jo era federalista... confiava amb el programa de Pasqual Maragall i que algun dia poguéssim ser un Estat. Això ja no és així perquè Espanya ens va encontra, ens ataca constantment i no ens deixarà mai aconseguir un Estat Federal. Per tant, cada dia que passa puc dir més que sí, sóc independentista. Sobretot vull que es pugui parlar d'independència sense problemes, que sigui una paraula democràtica, que se'n pugui discutir i consultar: amb referèndums com a Canadà, per exemple, que bé que s'hi fan i no passa res! Si guanya bé i si no també.

I doncs... per què es presenta sota les sigles del PSC?
Doncs jo estic al PSC perquè fins ara érem federalistes... ara ja no. L'únic que he fet és fer-me de l'associació Reagrupament, que encara no és un partit. I ho he fet perquè té coses que m'atrauen molt. I no només parlo l'independentisme, sinó d'altres propostes que fan com per exemple com enfocar la nova llei electoral, que els càrrecs electes no durin més de 8 anys o també la transparència de les institucions públiques, un fet important per animar a la gent i que així vagin a votar. Hem d’evitar que la gent es quedi casa.

A ulls del seu partit, i segurament la majoria de la seva militància, no es pot entendre que un membre del PSC sigui independentista o doni suport a associacions en favor de l'autodeterminació, en canvi vostè afirma que és del tot compatible. Com ho justifica?
Avui dia ser federalista és impossible: Espanya ens diu que no. Per tant la via és anar a la independència. D'altra banda, al programa que està presentant Reagrupament hi ha moltes més coses que no són només la independència i fins i tot hi ha moltes propostes que lliguen amb el socialisme.

Què li ha fet prendre aquesta decisió? I per què ara?
Realment jo ja fa un mes que sóc a Reagrupament i no va passar res. Va sortir al Regió7 i ara tot el PSC s'ha posat molt nerviós. Sincerament no hi ha un desencadenant. La relació amb el meu partit ja fa temps que no va del tot bé, des de les eleccions municipals no he pogut tenir contacte amb les federacions del partit, no em van voler al Consell Comarcal, que jo volia que es donés a ERC i al final em van dir que no: ni a ERC ni a mi. Ara, almenys, s'han posat en contacte amb mi.

Sent vostè regidor de Puigcerdà és possible que conegui al senyor Joan Carretero. Això ha influït en la seva afiliació a Reagrupament?
Sí, el conec bastant. Ha estat un polític molt decent i positiu per Catalunya. La seva ideologia va per davant de tot. Jo el vaig fer alcalde quan jo ja era regidor pel PSC. A més, crec que no tan sols és un gran polític sinó que és un home de conviccions clares. De fet, crec que ho va demostrar sobradament quan sent conseller de la Generalitat va deixar el càrrec en no estar d'acord amb el seu partit i amb el govern del qual ell mateix formava part.

Creu que l'Estatut és una via morta?
Sens dubte. Va ser tant petit i escarransit...! I encara ens el retallaran més. Ens estan marginant molt des d'Espanya i no és pas gens bo. I a més nosaltres vinga a pagar, Catalunya tot ho paga. Els socialistes creiem en la igualtat de la gent i això no es compleix! Aquí ho haurem de pagar tot! Andalusia no paguen els llibres de text, a altres comunitats els dentistes estan subvencionats, no tenen peatges a les autopistes... és una incoherència dins de l'Estat espanyol.

El PSC diu per activa i per passiva que el TC no retallarà l'Estatut, què en pensa? Si finalment és modificat, quina hauria de ser la reacció del seu partit?
Parlant clar i català, l'Estatut és molt pobre i ens el retallaran, almenys així ho crec. Jo crec que la reacció del PSC ha de ser a Madrid. Tenim 24 diputats i aquests sucumbeixen al PSOE. Haurien d'imposar-se més i que Catalunya existeixi dins del PSOE i fins i tot dins del mateix PSC, que volem ser iguals, parlar de tu a tu a Espanya i demostrar que no volem que ens retallin més competències.

Vostè creu que el PSC, amb l'arribada de Montilla, ha fet un gir espanyolista. En quins aspectes de la política general catalana ha notat aquest canvi?
Amb Montilla tota política enfocada al federalisme ha mort. S'ha deixat, i expressament, el tema de banda. De fet, des de la direcció no interessa.

Si Maragall era Federalista... Montilla és...?
Ell no es defineix. Bé... tan sols diu que és socialista. Però si no es defineix és perquè és clar que ell no és pas federalista. De fet, Montilla no està d'acord amb la consulta d'Arenys de Munt ni amb cap altra. Jo penso que això dóna punts negatius al PSC. Una consulta és una cosa ben lliure de fer. Les entitats les poden convocar i les institucions catalanes els hi hauríem de donar suport independentment del partit que siguem. Els socialistes no hi hauríem d'anar en contra. Es podria dir que hi ha dues tendències dins del PSC, la branca catalana i l'espanyola, i en Montilla representa al PSOE.

Seria vostè partidari que a Catalunya el PSC se separés del PSOE?
Sens dubte. Seria el millor per al PSC i per a Catalunya. El per què és fàcil: ens considerarien d'una altra manera des d'Espanya. Suposo que ens farien més cas, seria una demostració de força dels socialistes catalans que no claudicarien a les directrius de Madrid. En política, ser fort és tenir poder, no serveix de res ser-hi i no poder parlar.

Si el PSC, tal i com l'amenaça, aconsegueix expulsar-lo del partit, el veurem a vostè encapçalant alguna llista per Reagrupament?
No, no! Jo ja em jubilo! La meva implicació a la política és altruista: sempre que he estat regidor ha estat pel poble. De fet, el partit mai ha influït en mi. He tingut sovint via lliure: per exemple, he estat aquí sempre governant amb Esquerra. L'últim pacte de govern municipal des del PSC se m'ordenà que no donés l'alcaidia a ERC, el partit no ho volia, però ho vaig fer igualment.

Creu que hi ha més gent dins del PSC que pensa com vostè i no tenen prou valor per contradir les tesis del partit? Si és així, què els hi diria?
Com he dit dins del PSC hi ha dues tendències i puc assegurar que com jo hi ha una pila de gent. Jo no sé si he tingut valor o no, simplement he fet el que creia. Jo em dirigiria més que als militants descontents a la cúpula del PSC. Els exigiria que, com a mínim, ens deixin expressar-nos, i que ens deixin ser de les associacions que vulguem, com ara Reagrupament. I no només li dic al PSC sinó a CiU on segur que també hi ha molts d’independentistes.

Així  vostè vol una unió catalana que lluiti per la independència sense sigles d'esquerres i dretes...
Justa la fusta! Sóc partidari d'un front comú, totes les idees ajuntar-les per aconseguir la independència. Primer siguem un país normal i després ja veurem qui es fa de dretes i qui es fa d'esquerres. Per això el nom, Reagrupament, tots a una.

Per què a Reagruapment i no a ERC, que són els seus socis de Govern municipal?
He observat que Esquerra des de que està a dins el tripartit tots s'han apoltronat a la cadira. Crec que les idees independentistes les havien deixat de banda. Tampoc els interessaven i s'havien abocat al marc autonòmic i constitucional. Mireu el finançament! Les idees independentistes, però, ara sembla ser que retornen al seu discurs. Jo crec que és perquè s'acosten les eleccions... (riu).

lectures 9686 lectures comentaris 9 comentaris

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
2 de novembre de 2009, 08.52 h

No conec prou en Carretero ni el procés intern d'ERC per opinar sobre el "Regrupament", però conec en Ramon Serra i sé que si ha fet aquest pas és per coherència. Endavant Ramon!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Pau fletxa Reus
9 d'octubre de 2009, 18.50 h

Això és una associació transversal aquí i cap tothom que estimi el seu país, benvingut Sr Ramon Serra!



Visca Catalunya


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
8 d'octubre de 2009, 18.47 h

Ha dit molt clarament el que cal al PSC: Separar-se de la branca PSOE.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Nitus fletxa Catalunya sud
7 d'octubre de 2009, 18.57 h

Sr Ramon Serra, el felicito!.




Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Mercè fletxa Lleida
2 d'octubre de 2009, 00.41 h

Aquest senyor ha militat al partit de Montilla i Zaragoza durant molts anys, no? Idò, li ha caigut un llamp al cap per passar-se d'un dia per l'altre del partit que sovint s'anomena PSOE-C, pels carrteristes, a RCat?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
30 de setembre de 2009, 19.58 h

De fet, crec que ho va demostrar sobradament quan sent conseller de la Generalitat va deixar el càrrec en no estar d'acord amb el seu partit i amb el govern del qual ell mateix formava part.

EL MARAGALL EL VA DESTITUÏR, AQUESTA ÉS LA VERITAT I TOT AIXÒ QUE DIUS ÉS FICCIÓ. Com ficció és que la direcció d´Esquerra el va expulsar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
30 de setembre de 2009, 18.44 h

una vergogna es tot plegat no tenen collons de dir el que sempre an dit enels diferets mitings de campanya tindrian que plega i anar ala oposicio i traballa totas les forces de ezquerra unidas visca la terra lliure.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
30 de setembre de 2009, 17.46 h

"Si Maragall era Federalista... Montilla és...?" feixista, com tot aquell que estigui en contra de consultes com les d'Arenys.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Santi Vidal fletxa Barcelona
30 de setembre de 2009, 14.16 h

No hi ha cap raó ni argument democràtic per no donar suport a una consulta popular.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

publicitat

publicitat

publicitat











logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.