visitar la pàgina normal


21-4-2017

El mapa d’Alemanya que deixa en evidència la política ferroviària espanyola

imatgeEl sistema radial en infraestructures i, en especial, en política ferroviària de l’Estat espanyol cada vegada està més en qüestió per l’increment d’intensitat de la reclamació del corredor mediterrani per part dels governs català, valencià i balear. I encara ho ha estat més aquest matí a Twitter, ja que el secretari d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori del govern valencià, Josep Vicent Boira, ha publicat una piulada amb un mapa de les línies de major velocitat alemanyes.  Descentralització alemanya contra radialitat espanyola

Si es comparen les configuracions ferroviàries d’un i altre país, les diferències són evidents: mentre que a Alemanya les línies de major velocitat uneixen les grans ciutats sense tenir en cap d’elles l’origen de totes, a l’Estat espanyol Madrid continua sent el punt d’inici de totes les rutes. Mentre que el sistema teutó és marcadament descentralitzat, la radialitat de l’espanyol és palesa a simple vista. De fet, la diferència més gran es troba en les capitals, ja que mentre Madrid és el centre neuràlgic, Berlín és només una ciutat més en el mapa de l’alta velocitat i ciutats com Frankfurt la superen en confluència de línies.

"On està la Puerta del Sol, el km. 0 d'Alemanya?"

En aquest sentit, Josep Vicent Boira afegit un comentari a la imatge del mapa d’Alemanya que ha publicat: “Un altre model possible: Alemanya, trens ICE (InterCity Express) fins a 300 quilòmetres per hora: 32 ciutats connectades. On està la seva Puerta del Sol, el seu quilòmetre zero?”. La crítica de Boira a la planificació en matèria ferroviària de l’Estat espanyol està en la línia d’altres comentaris contundents del dirigent, tal com ha publicat Més Economia en diverses ocasions.

 
© directe.cat
some rights reserved