El digital dels que votaran #SíSí. N. 3812. Dijous, 19 d'octubre de 2017 01:50 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Laporta atribueix la seva marxa de SI als 'personalismes' dels seus companys de cara a les municipals

Assegura que té intenció de mantenir l'escó durant tota la legislatura malgrat no tingui competències per presentar iniciatives legislatives

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

La marxa de Joan Laporta de Solidaritat Catalana per la Independència ha vingut motivada per 'personalismes' dins de la formació a l'hora de plantejar els comicis municipals. Així ho ha assegurat el mateix Laporta aquest dijous un cop la Mesa del Parlament ha acceptat l'escrit que havia entregat el president de Democràcia Catalana explicant l'abandó de la formació independentista. 'La meva reflexió als meus companys és que estaven practicant el que havien vingut criticant, perquè el fet de no fer una gran coalició independentista a Barcelona és perquè hi ha discrepàncies sobre qui l'ha d'encapçalar', ha explicat Laporta, que ha apostat per cercar la unitat al voltant de l'independentisme. L'expresident del F.C.Barcelona ha assegurat que pensa mantenir l'escó durant tota la legislatura, encara que no tindrà competències per presentar iniciatives legislatives ni podrà exercir la presidència de la Comissió de Cooperació i Solidaritat.

Comparteix
   


Etiquetes
No anar amb ERC és un 'error estratègic'
Joan Laporta ha dit que ja fa temps que parla amb Jordi Portabella i, fins al trencament, totes aquestes converses les ha anat reportant als seus companys de coalició. No anar amb ERC a Barcelona, al seu parer, és un 'error estratègic', perquè el cal és sumar tots els independentistes i fer una gran coalició, especialment a la capital catalana, 'tan important per promoure la imatge dels catalans al món'. Ha remarcat a més que l'independentisme pot ser clau per a la governança de la ciutat.

Laporta ha indicat que té intenció de mantenir l'escó tota la legislatura, d'acord amb la responsabilitat que li han donat els catalans. Si després es produís un conflicte d'interessos, ja es plantejaria què fer. Ha remarcat que fins ara ha pogut compatibilitzar la seva feina com advocat i la seva tasca com a diputat. No ha volgut explicar què farà en cas que acabi sent també regidor de Barcelona.

Sense competències ni presidència de la comissió
D'altra banda, la Mesa del Parlament que s'ha reunit aquest dijous al migdia ha acceptat l'escrit que havia entregat el president de Democràcia Catalana, Joan Laporta, en què comunicava la seva decisió d'abandonar el subgrup parlamentari de Solidaritat Catalana per la Independència (SI). Laporta continuarà al grup mixt però passarà a ser diputat no adscrit. Això comportarà que no tingui competències per presentar iniciatives legislatives en solitari i deixi de presidir la Comissió de Cooperació i Solidaritat. En canvi, sí que podrà presentar esmenes als projectes i proposicions de llei. Segons la Mesa, correspon als integrants el nou repartiment dels temps d'intervenció.

Laporta deixa el subgrup de SI però continuarà al grup mixt amb els tres diputats del subgrup de Solidaritat i els tres del subgrup de Ciutadans. Per tant, a partir d'ara els dos subgrups que formen el grup mixt estarà format per tres diputats. Així ho ha explicat el vicepresident primer, Lluís Maria Corominas, a la sortida de la reunió.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
11 de març de 2011, 22.37 h

Chapeau per a en Laporta.
Catalans: és que no enteneu que només des de la màxima unitat serà possible obtenir un nivell d'independència satisfactori?
Amb divisions, odis i rancúnies no anirem mai enlloc. I mentres el panorama sigui de divisió i rancúnia, no esmerceu gaires esforços perquè no avançarem gens, només aconseguirem fer riure els nacionalistes espanyols.
Salut, catalans.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
jm fletxa bcn
11 de març de 2011, 16.14 h

#7 Fes-ne una altra perquè els regfidors solidaris de sant Antoni de Vilamajor tornin l'acta a ERC.
A què no ho demanes?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
atlasac fletxa Vila-real
11 de març de 2011, 12.07 h

Els INDEPENDENTISTES vam nàixer per a portar la INDEPENDENCIA, no mirem si som d´esquerres de dretes si alts o baixos si busquen Ser PRESIDENTS o no, LAPORTA A MES DE FAMA VA APORTAR UN VALOR PERSONAL DESCONEGUT (i...olé) però ell sabrà perque ho ha tirat TOT a fer la mà, i ha anat a caure en erc. que segurament LAPORTA en tindria moltíssims d´ERC que NO L´HAVESSIN ABANDONAT MAI!!!! i altres que, potser tenien tanta capacitat com ell....i...que conste que el que està dient això és l... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Marc Sabatés i Laporta fletxa Signes França 83870
11 de març de 2011, 12.03 h

JOAN LAPORTA I ESTRUCH , ETS UN ORGULL AMB MAJUSCULES PEL POBLE CATALA ! ! ! !

VISCA JOAN LAPORTA //*//
VISCA CATALUNYA LLIURE
MARC-SABATES.COM


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Jaume fletxa CAldes de Montbui
11 de març de 2011, 11.15 h

La majoria dels comentaris son de molt baix nivell, que transpua rancunies i un sarcasme molt poc constructiu. Per sort, alguns polítics fan el que han de fer per sobre de tota la bruticia que alguns de vosaltres escampeu a tord i dret. En Jan Laporta només és coherent amb el que està dient des del primer dia UNITAT. No se'ls pot criticar per allò que fan si s'ajusta amb el que han predicat des de sempre.
SI quedarà arraconada i sola, submergida en rancunies autodestructives, depen d'ell... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8 Assumpta Tallaferro
11 de març de 2011, 10.31 h

El senyor Laporta es pensa que estar a la política és com el futbol que s'han d'acumular copes, en el cas de política ACUMULAR CÀRRECS I SOUS. Molt malament senyor Laporta, de barruts i espantaocells a Catalunya ens en sobren. Ja tenim el "vupu" ple.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 11
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Jaume Olivé fletxa Castellbisbal
11 de març de 2011, 08.28 h

Hem creat una pàgina per pressionar Laporta de que renunciï al seu escó. Si voleu apunteu-vos-hi i passeu-la a les vostres amistats:

http://www.facebook.com/pages/Volem-que-Laporta-renunci%C3%AF-al-seu-esc%C3%B3-Isabel-Clara-Sim%C3%B3-al-Parlament/206266279388776?ref=ts


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 15
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Ex fletxa Barcelona
11 de març de 2011, 08.15 h

#3 Si la unitat dels independentistes la volem per, pactar amb partits espanyolistes, per muntar tripartits per enfonsar el pais, o fer fer alcalde l'Hereu, ja us en podeu oblidar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 14
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
11 de març de 2011, 07.54 h

torna l'escó lladre que ets un lladre,quans sous vols per viure bé?????vividor( d'un que et va votar)


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 14
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
11 de març de 2011, 00.45 h

Ostres, què bo, en Laporta criticant els altres per personalisme! XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD