El digital dels que votaran #SíSí. N. 3667. Divendres, 26 de maig de 2017 11:21 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Última actualització Dimarts, 16 de juny de 2009 16:59 h

La Mesa del Parlament no admet a tràmit la ILP per convocar un referèndum d'autodeterminació

Deumil.cat ho atribueix a una manca de voluntat política

Comentaris 23  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

La Mesa del Parlament ha acordat per unanimitat no admetre a tràmit la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per convocar un referèndum d’autodeterminació per al 12 de setembre de 2010, que ha presentat Catalunya Estat Lliure (CEL) i Deumil.cat. La Mesa de la cambra catalana ha acordat no admetre-la a tràmit perquè no s'ajusta al marc competencial de la Generalitat. A més, consideren que no compleix els requisits per a les ILP que han de ser sobre matèries en què la Generalitat tingui reconeguda la seva competència i el Parlament pugui legislar. Deumil.cat espera fer una valoració oficial de la no admissió a tràmit però ha avançat a directe!cat que consideren que la ILP presentada era impecable tècnicament i afirmen que no ha estat acceptada per 'debilitat' i 'manca de voluntat' de la classe política catalana.
presentació ilp deumil parlament
Comparteix
   

'Tècnicament impecable'

A l'espera de fer una valoració oficial de la no admissió a tràmit per part de la Mesa, fonts de Deumil.cat han avançat a directe!cat que consideren que la ILP presentada era 'impecable tècnicament' i atribueixen la decisió, sense haver examinat encara la lletra petita, més aviat a una manca de 'voluntat política' que no pas a motius tèncics. Consideren que aquesta decisió no és una derrota per al sobiranisme que es manifesta amb força i mostren la seva voluntat de seguir treballant per demanar a la classe política 'una aposta sobiranista clara'. La comissió promotora de la ILP per a la convocatòria d'un referèndum d'autodeterminació el 12 de setembre del 2010 va entrar el passat 6 de maig la seva iniciativa al registre del Parlament. Els promotors van destacar que esperaven rebre els suports dels partits que tenen reconegut el dret a l'autodeterminació en els seus estatuts i ponències, i van citar CDC, UDC, ERC, ICV i EUiA. Un dels promotors, Enric Canela, va explicar que el 'primer objectiu' és que 'es pugui discutir l'autodeterminació al Parlament'.

Llei de consultes


En el ple d'aquest dimecres els grups faran el debat de totalitat del projecte de llei de consultes populars per via de referèndum de Catalunya, que desenvolupa l'article 122 de l'Estatut i estableix el règim jurídic, el procediment, l'acompliment i la convocatòria de les consultes populars per via de referèndum. Segons una nota del Parlament, la llei és d'aplicació a les consultes populars per via de referèndum que promoguin les institucions públiques i la ciutadania en l'àmbit de les competències de la Generalitat i dels ajuntaments sobre qüestions polítiques de transcendència especial per als ciutadans.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#23
pasbort fletxa Vila-real
18 de juny de 2009, 10.32 h

Jordi SC això vol dir que el VOTAR a favor de l´INDEPENDENCIA=LLIBERTAT vos, vau preferir el vostre VOT ajuntar-lo amb la porqueria.... la porqueria que ens feu minjar.... i a damunt teniu barra de queixar-vos?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
17 de juny de 2009, 21.39 h

Avui és un dia de dol. És un dia luctuós, si bé no és irreversible. Jo com els iranians, pregunto a aquests políticastres empoltronats d'ERC, on és el meu vot ???. Què n'han fet d'ell ???. Vull que me'l tornin. Se l'han malvenut per quatre llenties corcades.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
Andreus fletxa Igualada
17 de juny de 2009, 12.17 h

Cal Reagrupar.nos tots i proclamar l'independencia

i treure a tots aquests que estan empoltronats amb la menjadora plena al davant, el cotxe oficial a la porta i les targetes de crèdit a càrreg de la Generalitat a la butxaca.

Salut i Visca Reagrupament.cat


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Jordi fletxa Girona
17 de juny de 2009, 11.56 h

Tots a Reagrupament, Catalunya independent!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Robert fletxa bcn
17 de juny de 2009, 10.45 h

Impressionant, noiets de Directe.cat, la rapidesa amb que heu retirat aquesta notícia de la primera planta del web, eh? Massa comentaris crispats contra ERC, potser? Quina pena, el punt on hem arribat. Jo que creia que aquest era una partit diferent dels altres, i resulta que cau en les mateixes misèries.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
pasbort fletxa Vila-real
17 de juny de 2009, 10.42 h

ESCANDOL A LA GENERALITAT!!! DISOLUCIO D´AQUESTS PARTITS ANTICATALANS!!!!

DIGUES LES VERITATS I PEDRAS LES AMISTATS!!!

Els malaïts ETARRES son criminalitzats per defendre lo seu, els seus, aquí encara estem comboian als nostres TIRANS INVASORS NEGRERS digueu amb cinemes amb Vanguardies i amb molts etc. per part dels BOTIFLERS (insults NO?, les veritats son INSULTS?)i.... quan, quan, quan, ens lliurarem del cervell TOTA la MERDA que aquestos mateixos ens han posat al cervell? en... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Jesús (Xess) fletxa Badalona
17 de juny de 2009, 10.14 h

Covards, traïdors, empoltronits, cara-girades, mesells...

Els hi diria tantes coses gruixudes que em ficarien a la presó.



Però que tinguin per segur que tenen els dies comptats.

A les pròximes eleccions nacionals seran esborrats a les urnes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
17 de juny de 2009, 09.38 h

Una vegada mes es veu clarament la poca voluntat dels polítics a l'hora de tirar endavant una cosa que no han endagat ells. Qualsevol iniciativa popular els molesta perque no son ells i el seu partit els que es pengen les medalles. La gent -els que els hem votat- els molestem quan demanem que facin la seva feina. Potser algun dia, quan Catalunya sigui lliure de veritat,(perque ho serem) haurem de canviar una mica això, no?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Josep Romeu fletxa Taradell
17 de juny de 2009, 07.32 h

DEL PP A ESQUERRA, DEFENSANT LA CONSTITUCIÓ

Tal com era de preveure, la Mesa del Parlament ha rebutjat per unanimitat (des d’Esquerra al PP) la Iniciativa Legislativa Popular que demanava l’elaboració d’una llei per a convocar un Referèndum d’autodeterminació. Els arguments per a rebutjar-la són d’una lògica constitucional impecable: decidir el futur de Catalunya no és una competència del Parlament de Catalunya, sinó del Parlament espanyol. Els promotors, Catalunya Estat... Llegir més