El digital dels que votaran #SíSí. N. 3812. Dimecres, 18 d'octubre de 2017 15:04 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Hereu ha celebrat el doble d'actes electorals que els seus adversaris

L'alcaldable del PSC ha protagonitzat 61 actes públics; Unitat per Barcelons, 30; CiU i PP, 28 cadascun, i ICV, 25

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El candidat del PSC a l'alcaldia de Barcelona, Jordi Hereu, ha protagonitzat el doble d'actes públics respecte la resta de candidats al llarg de les dues setmanes de campanya. Una agenda frenètica de 14 dies consecutius en què ha celebrat una mitjana de 4 actes diaris, en total 61. La resta d'adversaris polítics se situant tots molt lluny d'aquesta xifra i al voltant de la trentena. En segona posició el candidat amb més actes electorals és Jordi Portabella d'Unitat per Barcelona, en segona posició hi ha un empat entre l'alcaldable de CiU, Xavier Trias, i del PP, Alberto Fernández Díaz, amb 28 i, finalment, se situa el candidat d'ICV-EUiA, Ricard Gomà amb 24.
jordi hereu, pasqual maragall, psc
Comparteix
   


Etiquetes
L'equip d'Hereu ha sotmès el candidat a jornades maratonianes i ho han plantejat com una cursa amb el principal rival, Xavier Trias. En total, 61 actes. El dia que en va acumular més va ser el dissabte 14 de maig, quan el candidat va fer fins a 8 actes, el primer a les deu del matí i l'últim a tres quarts de dotze de la nit.

L'alcaldable del PSC ha simultaniejat rodes de premsa sectorials amb l'única presència de mitjans de comunicació amb dinars sectorials gairebé diaris i actes polítics al carrer als diferents barris de la ciutat on han assistit una mitjana d'unes 400 persones per míting. Nou Barris ha estat un dels districtes que més ha visitat, amb tres actes, conscient que per obtenir un bon resultat és clau mobilitzar aquesta zona de la ciutat. També ha fet mítings al carrer a Sant Martí, Sant Andreu, Ciutat Vella i Sarrià-Sant Gervasi.

En canvi, no ha fet cap acte al carrer a l'Eixample, on s'ha fet només un acte amb dones en un centre cívic, mentre a Gràcia i Sants s'han organitzat sopars. Tots aquests actes els ha protagonitzat en solitari sense la intervenció de dirigents del partit. Només en la recta final de la campanya han tret el cap l'exconseller d'Economia, Antoni Castells i el primer secretari del PSC, José Montilla. A més de la prevista participació de Montserrat Tura en l'acte final d'aquest divendres.

La campanya d'Unitat per Barcelona se situa en segona posició amb un total de 30 actes públics. El seu candidat, Jordi Portabella, ha prioritzat els actes temàtics amb l'objectiu d'explicar propostes. De fet, presumeix de ser el candidat amb més voluntat pospositiva i això s'ha traduït en la campanya. Hi ha hagut mítings de gran format però aquests, a banda de l'acte central, l'inici i el final de campanya, han estat comptats. Destaca, però, el míting en què es va visualitzar el suport del líder de Reagrupament, Joan Carretero, a la candidatura que encapçala Portabella.

La política de proximitat també ha tingut presència a la campanya com la passejada pel mercat de la Llibertat de Gràcia on Portabella i Laporta van despatxar als clients en una parada. La voluntat del candidat ha estat combinar l'explicació de propostes  amb un tarannà lúdic i per això també s'ha organitzat un partit de futbol o una classe de català al Raval.

Principalment la campanya ha transcorregut pel centre de Barcelona, barris populars com el Raval, el Clot i Gràcia i barris com el 22@ o Diagonal Mar des d'on Portabella ha volgut mostrar la seva aposta per la indústria del coneixement. No ha visitat però ni Nou Barris, ni la Barceloneta ni la part alta de la ciutat.

Per la seva banda, el candidat de CiU a l'alcaldia de Barcelona, Xavier Trias, ha fet un total de 28 actes electorals combinant mítings als districtes de la ciutat, actes sectorials i presentacions del seu programa. Al marge dels mítings d'inici i final de campanya, Trias ha sumat 10 mítings territorials a cadascun dels districtes. A més, el convergent ha protagonitzat cinc actes més sectorials amb immigrants,  professionals del món de la cultura, gent gran, emprenedors i joves. Un total d'onze presentacions programàtiques als mitjans en rodes de premsa  i diversos dinars i trobades amb entitats i col·lectius de Barcelona completen l'agenda pública de l'alcaldable de CiU durant les últimes dues setmanes.

La majoria dels actes sectorials i territorials han tingut un format de míting i s'han fet a la tarda, per facilitat així l'assistència de simpatitzants i militants. Només durant els caps de setmana aquestes convocatòries s'han pogut duplicar durant el matí i el vespre. Trias ha escollit alguns dels llocs emblemàtics de la ciutat per fer campanya com el mirador de l'alcalde a Montjuïc o les quatre columnes de Puig i Cadafalch on va arribar caminant des de la plaça Joanic acompanyat de familiars, militants i simpatitzants.

El candidat del PP a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández Díaz, ha protagonitzat exactament el mateix nombre d'actes electorals que Trias, 28. Fernández Díaz ha fet dos actes oberts diaris en diferents barris de Barcelona, però majoritàriament als districtes de Ciutat Vella, Sant Martí, Nou Barris i a Sants. En general, han estat actes de trobada amb la premsa aprofitant visites com al Centre Ocupacional de Les Corts o al Centre d'Imatge molecular CRC o aprofitant també la Festa Major de Nou Barris o la Fira de Sant Ponç. Així mateix, ha mantingut trobades amb representants sectorials del seu partit que no han estat obertes als mitjans.

Els dos actes més destacats de la seva campanya han estat el d'aquest dimecres amb la presència del president del PP, Mariano Rajoy, i la presidenta del PP català, Alícia Sánchez-Camacho, i el del passat diumenge acompanyat de Sánchez-Camacho i del candidat del PP a Badalona, Xavier Garcia Albiol. La dirigent dels populars, que s'ha recorregut Catalunya en campanya, també ha fet costat a Fernández Díaz en altres ocasions com l'acte d'inici de campanya i el seu tancament. També ha estat acompanyat per l'alcalde de Madrid i candidat del PP a la reelecció, Alberto Ruiz-Gallardón.

Finalment, el candidat d'ICV-EUiA per Barcelona, Ricard Gomà, se situa en última posició pel que fa en nombre d'actes públics amb un total de 25. Excepte el dia de l'acte central de la coalició, Gomà ha fet alguna aparició a l'aire lliure cada dia de campanya i ha sumat nou mítings. L'alcaldable d'ICV-EUiA ha aparegut cinc vegades amb el secretari general d'Iniciativa, Joan Herrera, i ha fet coincidir els seus actes amb dinars o sopars en set ocasions. En la majoria, el cap de llista ecosocialista s'ha mogut pels barris del centre i del nord-est de Barcelona, cinc cops a Ciutat Vella, quatre a Nou Barris, quatre a l'Eixample, tres a Sant Martí, tres a Sants-Montjuïc  incloent un acte a la Zona Franca, dos a Gràcia i dos més a Horta-Guinardó. Els únics districtes que Gomà no ha trepitjat durant la campanya han estat Les Corts i Sarrià-Sant Gervasi.

Els cinc candidats amb representació a l'ajuntament  han visitat d'ACN des d'on han ofert una roda de premsa als periodistes que els han acompanyat aquestes dues setmanes,  a més, s'han enfrontat en 5 debats i han donat entrevistes a múltiples mitjans de comunicació. Una campanya intensa que ha estat interrompuda durant 24 hores en senyal de condol per les víctimes mortals del terratrèmol de Llorca.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
21 de maig de 2011, 10.47 h

-Hereu ha fet el doble d'actes. No 'celebrat'


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






EDITORIAL fletxa

President: ja som república, celebrem-ho!

Espanya ha estat el primer país del món que ens ha reconegut, desprès de més de 300 anys de sotmetiment, aquest 1 d’octubre ha fet el pas decisiu amb el reconeixement del naixement de la República Catalana, això sí, ho ha fet a l’espanyola. ... Llegir-ne més

publicitat


BLOGS enquestes

Sara Callejas
Beats X o Airpods: ¿Qué auriculares Bluetooth son mejores?
Vicenç Plans Vicenç Plans
Autodefensa, un repte necessari per resistir i guanyar (18/10/2017)
Jordi Solà Coll
Els dies que ara vénen. Mobilització permanent
El Dietari del Procés El Dietari del Procés
La nit de les espelmes
Pere Joan Barceló Pere Joan Barceló
"La gent no s'adona del poder que té..."
Mercè Dalmau Mallafré Mercè Dalmau Mallafré
NO ENTENC RES…
Josep Huguet Josep Huguet
LA LLAVE ES ECONÓMICA
Josep M Gatnau
La irracionalidad de volver al "seny" ahora
publicitat




publicitat





#xocdetrens fletxa
















publicitat







LES MÉS fletxa








NO-DO - ESTAT D'EXCEPCIÓ fletxa

[4] Votar pot significar presó!



publicitat




logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.