directe ! a La República. N. 4061. Dilluns, 25 de juny de 2018 00:24 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Mascarell admet que es farà enrere amb la Llei del cinema si no la pot aplicar

El conseller de Cultura diu que hi ha gent que li agradaria un 'plantejament radical' per no trobar a les cartelleres films ni en castellà ni en català

Comentaris 15  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El conseller de Cultura, Ferran Mascarell, s'ha mostrat convençut que la Llei del cinema 'no s'aparcarà' però no ha descartat que en cas que no es pugui aplicar 's'haurà de canviar'. En una entrevista a RAC1, Mascarell ha afirmat que està 'd'acord amb la llei' però que si es 'força' la situació, a Catalunya només s'exhibiran films en versió original, un objectiu 'potser final però no per ara'. El conseller ha considerat un 'error' i un 'prejudici' pensar que el futur del cinema en català passa únicament per doblar films de Hollywood. Segons Mascarell, hi ha gent que li agradaria un 'plantejament radical' sobre la Llei del cinema per no trobar a les cartelleres ni films en castellà ni en català.
ferran mascarell, conseller de cultura
Comparteix
   


Etiquetes
'No em demani que resolgui en cinc mesos en que no s'ha resolt en anys', ha assegurat Mascarell, que ha s'ha mostrat favorable a les quotes lingüístiques com a 'objectiu final si no hi ha una altra possibilitat'. Segons Mascarell, només hi ha al voltant d'un 20% de les sales digitalitzades a Catalunya i s'hauria d'arribar al 80%. 'La solució digital és real', ha afegit en referència a l'aplicació de la Llei del cinema.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#15
Jaume Cusó fletxa Barcelona
10 de juliol de 2011, 21.34 h

Crec que l'última vegada que vaig trepitjar una sala de cinema va ser quan van estrenar Master and Commander. Reconec que la principal raó per no anar al cinema ha estat que no veig cap film amb cara i ulls.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
9 de juliol de 2011, 19.42 h

Deu fer quaranta anys que no vaig a una sala de cinema a veure una pel·lícula si no és en català; i ho he fet i ho faig per lleialtat a la llengua i per respecte a mi mateix, això és, dignitat. Crec que com més serem que actuem així més aviat tindrem cinema en català.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Jaume Cusó fletxa Barcelona
9 de juliol de 2011, 15.10 h

#12 Estan acostumats a les lleis americanes que els permeten fer tot el que els roti, i creuen que arreu del Món poden fer el mateix encara que això suposi faltar el respecte als què els donem de menjar.

Han d'entendre que tenim altres vies per veure cinema, i que també hi ha altres espectacles, si ells no volen vendre els seus productes aquí no passa res, els que tenen més a perdre, diners, són ells. És ridícul que un "venedor" es negui a vendre un producte a un determinat grup ètni... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
paco fletxa Barcelona
9 de juliol de 2011, 14.24 h

Sí, Jaume! Per a aquesta estofa, la seva clientela no som ni ciutadans, ni gent, ni persones... ni tan sols clients: només som nombre de consumidors. Se'ls en refot estar donant un servei de lleure jugant amb un tema tan sensible socialment com la llengua. Els parles d'ètica i se te'n riuen a les barbes! ("Què és, això?")


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Jaume Cusó fletxa Barcelona
9 de juliol de 2011, 13.34 h

El més sorprenent d'aquest assumpte ha estat que les Majors amenacessin de fer un boicot a Catalunya no exhibint cap film si se'ls imposava la quota del 50% de films doblats al català. Que un productor i distribuidor d'un determinat producte, en aquest cas pel·lícules, digui que boicoteja als seus clients em sembla delirant.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Pereel Digne fletxa Granollers
9 de juliol de 2011, 12.00 h

CiUu ja es torna a cagar com ha fet sempre. No entenc com una persona independentista pot votar espanyolisme disfressat de regionalisme. Si hom és independentista només es poden votar formacions independentistes i punt.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
paco fletxa Barcelona
9 de juliol de 2011, 11.53 h

Una mica de paciència, nois! Tinc seixanta 'tacos', i no trigaré a anar-me'n. I com jo, milers més. Però estem al caure. M'agrada moltíssim el cinema, però m'he educat amb el cinema doblat (curiosament, el doblatge "espanyol" -dut a terme majoritàriament per l'escola catalana- és, si no el més digne, sí dels més dignes del món). Estic per la feina del cinema en original, però no domino totes les llengües, i les que dic que domino, només les conec. I a mi, el cinema m'agrada fruir... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Francesc fletxa Sant Pol de Mar
9 de juliol de 2011, 11.10 h

Hi haura mes cinema en catala quan els catalans deixem d´anar al cinema a veure pel.licules que no son en la nostra llengua. Es la llei de l´oferta i la demanda. Ni deixem d´anar a veure pel.licules en castella...... problema resolt. No n´hi prou en montar una plataforma pel cinema en catala si despres de la manifestacio anem al cinema a veure pel.licules en castella. Les empreses es mouen per diners, doncs NO ANEM A VEURE PEL.LICULES EN CASTELLA I FEM QUE LES SALES QUE FAN PEL.LICULES EN C... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
mario fletxa bcn
9 de juliol de 2011, 11.02 h

Me adonat que estem tots d'acord en els comentaris i això m'omple de moral. Mascarell el millor? si és del PSC i ja sabem com les gasten a casa seva.
El conseller de cultura és el que té més responsabilitat social amb la llengua i l'art i la cultura en general que és el que conforma una societat de categoria. Però molts polítics només entenen el guany econòmic que els comporta ser.ho


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jaume Cusó fletxa Barcelona
9 de juliol de 2011, 07.31 h

Hi ha un codi de circulació que ens obliga a circular a unes determinades velocitats, podem estar d'acord o no, però és així, si excedim els límits de velocitat pensant que no tenim perquè complir les lleis, ens aniran arribant multes a casa. Per molt que la majoria dels conductors decidim passar-nos el codi de circulació pel folre no canviaran la norma.
La llei del cinema s'ha de complir, per molt que a les Majors no els agradi haver de doblar al català un determinat percentatge de cò... Llegir més