El digital dels que votaran #SíSí. N. 3696. Diumenge, 25 de juny de 2017 02:04 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Última actualització Dimarts, 13 de setembre de 2011 13:44 h

Arenys de Munt s'afegeix a Vic per a la creació d'una associació de municipis a favor de la independència

El ple arenyenc aprova adherir-se a la proposta amb els vots de la CUP, ERC i CiU, i el rebuig del PSC i el PP

Comentaris 6  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

L'Ajuntament d'Arenys de Munt ha aprovat una moció per adherir-se a la proposta impulsada des de l'Ajuntament de Vic, amb l'objectiu de crear una associació de municipis que treballi a favor de la independència de Catalunya. Sota la denominació de 'Municipis per la independència', la nova associació 'defensarà l'assoliment d'un estat propi, els drets nacionals que corresponen al Principat de Catalunya i conscienciarà a la ciutadania de la necessitat d'exercir el dret a l'autodeterminació'. La proposta té el recolzament de la CUP, ERC i CiU. El PSC i el PP han votat en contra. Fa dos anys, el 13 de setembre del 2009 es va fer a Arenys de Munt la primera consulta popular sobre la independència.

Comparteix
   


Etiquetes
El moviment independentista sorgit a Arenys de Munt l'any 2009 ha tingut continuïtat i s'ha expandit, al llarg d'un any i mig, per tot el territori. Després de la consulta d'Arenys de Munt, un total de 554 municipis han organitzat consultes similars, amb la participació de prop d'un milió de persones. La darrera consulta es va fer el 10 d'abril d'aquest any a Barcelona.
 
Arenys de Munt es torna a situar ara en l'eix del moviment independentista, amb l'adhesió d'aquest consistori als municipis que volen constituir una associació d'ens locals a favor de la independència. El projecte s'impulsa des de l'Ajuntament de Vic, que aquesta mateixa setmana ha aprovat la creació de l'associació. Segons el consistori arenyenc, sota la denominació de 'Municipis per la independència'.
 
L'Ajuntament d'Arenys de Munt, amb el suport del govern municipal (CUP i CiU) i d'ERC, treballarà conjuntament amb tots aquells municipis que s'acabin adherint a la proposta en la redacció dels estatuts de la nova associació independentista. L'acord, que només té el rebuig de dos regidors -un del PSC i un del PP- ja s'ha comunicat a l'Ajuntament de Vic.
 
El consistori vigatà va aprovar la creació de la nova societat durant el ple de l'Ajuntament d'aquest dilluns. L'alcalde, Josep Maria Vila d'Abadal, explicava que 'mai cap institució ha treballat directament per la independència' i assegurava que ara es treballarà 'dins de la legalitat perquè el poble català pugui manifestar lliurement el seu futur'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#6
Mireia fletxa Manresa
14 de setembre de 2011, 12.25 h

Molt bé, i que ara CiU faci el mateix al parlament autonòmic que és on això tindria alguna trascendència, oi? HA!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5 Pere Josep Puig Novell
Pere Josep Puig Novell fletxa [object Object]
14 de setembre de 2011, 11.00 h

Gràcies Vic , Gràcies Arenys . No hi ha com q et trepitjin , perqué reaccionem !!!!
JA ÉS HORA !!!!!!!!! .
Ja és hora de començar a fer fets . !!!!!
I no paraules . ¡¡¡ INDEPENDÈNTISTES !!!!!!!!!!
JUNTS PER LA INDEPENDÈNCIA .


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
atema fletxa barcelonès
14 de setembre de 2011, 09.22 h

,,,va ànim, sembla q aquest cop va d veres...
gràcies Arenys, altre cop !
gràcies Vic.. i tots els q en segueixin. no hi ha com q et trepitjin, perquè reaccionem i actuem : ALATAC


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
14 de setembre de 2011, 09.14 h

Algun dia ens tocarà a tots els patriotes, anar a Arenys de munt a celebrar l'independència de Catalunya... i agrair a aquest poble el tamany dels seus collons. GRÀCIES ARENYS!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
RAC fletxa BCN
14 de setembre de 2011, 08.50 h

Ja és hora.
Ja és hora de començar a fer alguna cosa.
Prou parlar, prou queixes.
ENDAVANT!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Pantinet fletxa Les Escaldes
14 de setembre de 2011, 07.39 h

O sia que els independentistes, els que volem un pais que no ens manin els espanyols, els que yenim una identitat pròpia, els que no ens sentim espanyols, els que no volen ser esclaus del "cul" de Europa, els que no tenim sentit de l'esclavitut, els que volem una Catalunya rica i plena, els que no volem estar colonitzats. TOTS, TOTS i TOTS no podem votar al PSC, ja que vota lleis en contra de la identitat e indepedència.