directe ! a La República. N. 4089. Diumenge, 22 de juliol de 2018 08:23 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

El Parlament Europeu veu 'inviable' el corredor central i 'absolutament imperatiu' i 'crucial' el mediterrani

'Foradar les muntanyes és molt i molt car', alerta al govern espanyol el president de la comissió de Transports de l'Eurocambra

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

El president de la comissió de Transports del Parlament Europeu, el laborista britànic Brian Simpson, ha advertit al govern espanyol que la travessia central dels Pirineus 'no és viable ni necessària'. 'Quan et poses a fer forats a les muntanyes el cost de l'obra esdevé molt i molt car', ha alertat en una entrevista a l'ACN. Simpson considera 'absolutament imperatiu' i 'crucial' construir el corredor mediterrani, connectant els ports catalans i valencians amb el centre i el nord d'Europa, i l'atlàntic, al País Basc, 'tant de mercaderies com d'alta velocitat per a passatgers'. La Comissió Europa farà públic el 19 d'octubre que no subvencionarà la travessia central, tot i la pressió del govern espanyol.
'Sé que és molt polèmic, però no estic necessariament convençut que calgui un tercer corredor: si França i Espanya se'l volen pagar i poden fer-ho endavant, però si em preguntes si és viable, honestament la meva resposta és que ho dubto', ha reconegut Simpson, en declaracions a l'Agència Catalana de Notícies. 'Dos corredors, per a passatgers i mercaderies, és el màxim', defensa l'eurodiputat laborista, conscient que la seva 'opinió honesta molesta molta gent'.
 
'No s'ha de ser cap geni'
 
'No s'ha de ser cap geni per entendre que, si la via del TGV francès s'acaba a prop de Perpinyà i la del TGV espanyol ja arriba a Barcelona, el més beneficiós seria connectar-les', argumenta Simpson. El responsable de Transports de l'Eurocambra està convençut que 'és absolutament imperatiu' i 'crucial' construir aquet corredor, 'no només per a passatgers sinó també per a mercaderies', per 'connectar els ports mediterranis espanyols', com els de Barcelona, Tarragona i València, 'amb els de la resta d'Europa' i amb casa seva, 'al nord-oest d'Anglaterra, a través del túnel del canal de la Mànega. Simpson també troba 'essencial' resoldre 'l'embolic de la diferència entre l'ample de via europeu' i l'ibèric.
 
El president de la comissió de Transports ha criticar l'intent de 'polititzar' les infraestructures ferroviàries sense 'tenir en compte quines són les necessitats de les regions i de l'Estat'. Simpson ha alertat el govern espanyol que els TGV 'no són barats' i que 'no és necessari cobrir tota Espanya de línies d'alta velocitat, sinó només connectar les principals ciutats i França i Portugal'. Els TGV poden millorar 'l'ocupació, el creixement i el desenvolupament econòmic de les regions', però 'també cal tenir en compte la despesa que suposen', s'ha queixat, referint-se al tren d'alta velocitat 'fantasma' a Albacete i Conca, que Renfe ha hagut de suprimir perquè només feien servir nou viatgers i costava 18.000 euros diaris.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
Santi Vidal fletxa Barcelona
11 d'octubre de 2011, 13.59 h

Seria bo que Europa deixés de fer el talòs finançant camps de golf a Ceuta, l'AVE Toledo-Conca-Albacete, o als immensos territoris erms de la duquesa d'Alba, i es fixés en projectes econòmicament viables com el corredor mediterrani.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
serafi fletxa Barcelona
11 d'octubre de 2011, 09.49 h

el Pepiñu per guanyar un vot ja només li queda vendre l'anima al diable. Mentir i prometre el que no pot fer ja ho ha demostrat a bastament.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
10 d'octubre de 2011, 17.24 h

Hóstia com deu estar en Isaías Táboas, el que era secretari general de la presidencia amb en Montilla, o sigui, la seua ma dreta i ara és director general de transports del ministeri de foment de'n Pepiño Blanco i un dels acèrrims defensors del corredor central que hauria de passar, com no...PER MADRID!!!.

Si és que a aquests del P$C no hi ha qui els guany en nacionalisme...ESPAÑÑÑÑOL!!!

Ho veieu, gent d'ERC que encara teniu els pebrots de defensar aquell tripartit indefensable?. C... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






EDITORIAL fletxa

1986 #CridaNacional a ERC, 2018 #CridaNacional per la República

32 anys després del manifest “Crida Nacional a ERC” on diferents dirigents independentistes feien una crida a la unitat del moviment independentista a l’entorn del partit republicà, es aquest dilluns es presenta una nova Crida Nacional ... Llegir-ne més





ELS VÍDEOS fletxa

Emotiu 'Cant dels ocells' pels presos polítics a Lledoners

comentaris




BLOGS enquestes

El Dietari del Procés El Dietari del Procés
L'espanyolisme recarrega munició anticatalana
Joan Guerola
Contes d'en Jan Bosch 207 Digues-me, que fas aquí? 26
El Comunicado - JL Herrera El Comunicado - JL Herrera
ERC en su línea
Jordi Solà Coll
La farsa del judici
Josep Pinyol Josep Pinyol
Recopilació d'un any d'articles: de la desobediència civil a la resolució democràtica del conflicte
Vicenç Plans Vicenç Plans
Generositat i sentit de país, un repte immens (20/7/2018)
Jordi Vàzquez i Mir Jordi Vàzquez i Mir
Estats Units condemna a 57 mesos de presó a l'activista sioux Red Fawn
Jordi Matas i Dalmases Jordi Matas i Dalmases
Reflexions sobre la Universitat a l’SPUNI
publicitat


publicitat



#xocdetrens fletxa


















#CATALUNYAusurpada fletxa








logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.