El digital dels que votaran #SíSí. N. 3667. Divendres, 26 de maig de 2017 18:51 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Consultes independentistes doble fletxa Última actualització Dissabte, 7 de novembre de 2009 12:14 h

La Coordinadora demana a la UE que controli els 'tics totalitaris' de l'Estat espanyol

L'Advocacia General de l'Estat està disposada a recórrer una a una totes les consultes independentistes

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

La Coordinadora de les consultes sobre la independència de Catalunya ha respòs a l'anunci de l'Advocacia General de l'Estat espanyol de recórrer una per una totes les consultes que se celebrin en dependències municipals. La Coordinadora considera propi d'un 'estat antidemorcàtic' la voluntat de l'Estat espanyol de 'posar obstacles' a la realització de les consultes 'en els locals que cada municipi consideri oportú'. És per això que faran arribar un memoràndum a les institucions comunitàries sobre 'les disposicions de l'Estat espanyol per restringir la democràcia a Catalunya' perquè li puguin 'controlar els tics totalitaris'.
cartell, consulta, independència
Comparteix
   

La Coordinadora creu que amb aquestes actuacions l'Estat incompleix el tractat de Lisboa que defineix la Unió Europea com un espai de pau i democràcia plena.

Tot i aquestes traves legals, asseguren que com ja va passar a Arenys de Munt això no impedirà la normal celebració de les consultes als més de 130 municipis (vegeu mapa) que es disposen a fer-les. Al contrari, hi veuen una motivació extra.

Tal com a Arenys


A Arenys, una jutgessa de Barcelona va prohibir al consistori d'allotjar el referèndum d'autodeterminació en cap dependència municipal després d'haver rebut un recurs de l'advocat de l'estat. Segons aquell jutjat, la iniciativa envaïa 'manifestament competències reservades expressament a l'estat per la pròpia Constitució'. Tot amb tot, la consulta es va celebrar i el 96% dels 2.671 veïns d'Arenys de Munt que van participar –un 33% de la població total de la localitat– van votar per a la independència. Segons ja va apuntar el delegat del govern espanyol a Catalunya, Joan Rangel, l'Estat espanyol actuarà de la mateixa manera que ho va fer a Arenys.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
Albert fletxa Porqueres
8 de novembre de 2009, 23.03 h

bravo Karme!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
pasbort fletxa Vila-real
8 de novembre de 2009, 10.55 h

PERQÙE HO FEU AIXO

L´inmensa majoria de VOTAR a favor dels TIRANS INVASORS-OPRESORS-AGRESSORS-NEGRERS, a favor dels vostres (Botxins=Verdugos) té sentit això? tant se us infot TOT el que ens han fet, ens fan i ens faran? tant ODIEU als pares avis i vesavis que voleu ajudar a perdre iclos la seva memoria? tant atractius trobeu a aquells que us ho neguen TOT? aquells que es veu que sols viuen per fer desapareixer les cultures catalana vasca i gallega? PER QUÉ!! PERQUE HO FEU AIXO....per... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Quim fletxa PPCC.
8 de novembre de 2009, 09.32 h

Aquest espanyols que tant s´omplen la boca dient que ells són democràtics tenen molts tics feixistes i això s´ha de mostrar a tots els països d´Europa i del món perquè coneguin de veritat que els espanyols ni canvien ni aprenen i que encara porten la bèstia feixista a dintre seu.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Karme fletxa Alt Penedès
8 de novembre de 2009, 09.16 h

“Ells” que vagin dient, que nosaltres anirem fent. Karme


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
LluisC fletxa Banyoles
8 de novembre de 2009, 04.31 h

Per Peinafiel

Es una amenaça això???


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
aclaparat fletxa Igualada
8 de novembre de 2009, 01.23 h

Ho sento per tu, però els somnis no es poden esclavitzar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
7 de novembre de 2009, 17.03 h

La independencia no la lograreis nunca.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Magda fletxa Lleida
7 de novembre de 2009, 16.16 h

Carai! L'advocat de l'Estat també és un general? La Chacón ha posat milicos a per tot! A Argentina van tendir a treure'ls i posar-los a la cangri.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Albert fletxa Reus
7 de novembre de 2009, 13.38 h

Endavant i sense por ciutadans!



El 13-D.. SI a la idependència!