El digital dels que votaran #SíSí. N. 3868. Dijous, 14 de desembre de 2017 01:23 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

'Jo també dic allavòrens'

Posada en marxa una campanya per admetre el mot en l'àmbit normatiu de la llengua catalana

Comentaris 17  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

La revista de relats de ficció La Lluna en un Cove ha posat en marxa una campanya per tal que la paraula 'allavòrens' sigui admesa en algun diccionari normatiu català, per tal de reivindicar el reconeixement d'aquesta forma usada en l'àmbit oral i col·loquial. La Lluna en un Cove és una publicació mensual en paper de relats de ficció en català. Un magazín literari amb una miscel·lània d’històries sorprenents, originals, fresques, de temàtica i gèneres diversos: fantasia, ciència-ficció, misteri, aventures, viatges, humor... La millor selecció dins del panorama narratiu en la nostra llengua. 

Comparteix
   





COMENTARIS fletxa taronja

item
#17
Josep fletxa Barcelona
27 de gener de 2012, 19.19 h

Jo dic dotzenes de coses que no son "normatitzades". A Barcelona molts de cops la gent no m'enten si dic coses com "un t'è xo" (no se ni com "escriuru"). També de petit sempre m'havia preguntat per què els de "Can Fanga" deien anar a la platja per "na marc" o perquè s'escrivia "és" quan en realitat es pronunciava "ès", etc,etc,etc... Ès el que tenen les llengües. Ès difícil de sintetitzar quelcom tan divers.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Carme fletxa Barcelona
25 de gener de 2012, 23.16 h

#7 Havia sentit a dir de petita "allavòrens" i encara ho dic sense pensar si és o no correcte. Segurament ho vaig captar quan passava els estius a un poblet de l'Urgell, a casa dels avis. Quan parlo a poc a poc sempre uso "llavors". Potser hauríem de tenir un diccionari amb termes arcaics o comarcals explicant la procedència, etimologia, etc. del mot. De tota manera crec que és millor usar un terme "comarcal" o "dels nostres avis" que un de castellà.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
25 de gener de 2012, 20.30 h

#13 Li dono tot la raó amb el seu raonament. Això no obstant, malgrat que Vostè sigui filòloga no puc estar-me'n de manifestar que, després dels atacts continuats contra la nostra llengua, després de la invasió predominant del castellà a la nostra vida quotidiana i a les escoles, on malgrat la immersió de la nostra llengua està resultant gairebé ineficaç, és lamentable el paper dels lingüistes a la TV3, des de on podrien incidir en millorar la nostra parla. Vull dir que a través... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
JM. ALDOMA fletxa Barcelona
25 de gener de 2012, 20.21 h

Amb aquestes iniciatives no anirem enlloc. Proposo una campanya per acabar amb el "TINC CANARI", que com sabeu en català s'hauria de dir "HE D'ANAR-HI", i en canvi sentim el que sentim


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Filòloga fletxa Valls
25 de gener de 2012, 19.43 h

Em pregunto qui de la revista s'ha proposat aquesta campanya, però espero que no sigui un lingüista.
És que la gent del carrer discuteix discuteix de física quàntica o de química nuclear?
"Llavòrens" perquè molta gent es veu amb cor de dir què ha de ser i què no ha de ser normatiu?
Deixem.ho pels lingüistes, que és la seva feina!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
enric fletxa barcelona
25 de gener de 2012, 17.27 h

Ho trobo simpàtic. És un coloquialisme molt genuí. Quans d'aquets amargats no diuen "trivot" (això sí que és una bestiesa!) o "had trich" en lloc de "trigol", per exemple? Si repasseu totes les saxonades i castellanades que es diuen al cap del dia,(provincians com som, o per la mandra de traduir) us posareu les mans al cap; això sí que és la mort de la llengua. Mireu el llenguatge informàtic, mireu! I dels prenoms febles què me'n dieu?

Estimem la nostra llengua, és el nostre princ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
eloi fletxa VILA DE GRÀCIA
25 de gener de 2012, 14.51 h

Llegint aquestes rucades, em fa l'efecte que tenim l'enemic a casa. Ja, posats a demanar, donem per bó el "bueno", o el "pués", el "tiu" i altres bajanades similars. El que s'ha de fer és NETEJAR l'idioma, no embrutar-lo més.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
25 de gener de 2012, 14.33 h

Mentalitat encarcarada. Tot ha d'estar dins la normativa?


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
25 de gener de 2012, 14.31 h

Millor "llavonses" pq el.limina aquest a- del comensament com "arradio", "amoto" que sembla que siguin estupids. Tambe s'el.limina la "n" del final que fa molt feixuga la pronuncia. Rucades com menys rucades millor.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
25 de gener de 2012, 10.36 h

No pu8c estar-me'n de manifestar que tot això em fa pena. Em fa pena pel trist final que preveig al nostre idioma. Com pot ser que a partir d'un idioma mal parlat com és el nostre ara i en aquests moments, especialment a Barcelona capital (no us enfadeu els qui sou d'allà, ja que és la realitat), se'n volen homologar paraules que no porten enlloc i que en tot cas són paraules d'ús local. Ara ja només falta que també homologuin la paraula Jutge o Jutja (en femení), perquè es veu que el... Llegir més