El digital dels que votaran Sí. N. 1862. Dissabte, 26 de maig de 2012 21:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa Última actualització Divendres, 8 de gener de 2010 05:00 h

Salvem el Cabanyal denuncia 'la berlusconització' de la política valenciana arran de la decretada

El Govern de Francisco Camps ha aprovat l'enderrocament de 400 habitatges amb caràcter d'urgència


La plataforma cívica Salvem el Cabanyal veu 'desproporcionat i insconstitucional' el decret-llei aprovat aquest dijous pel govern valencià per continuar les obres al barri marítim del Cabanyal de València, considerades pel Ministeri de Cultura espanyol un espoli del patrimoni històric. Així ho fa saber en un comunicat enviat aquest dijous al vespre en el qual manté que el ministeri és competent per protegir el patrimoni i argumenta que els decrets-lleis són 'normes reservades a situacions d'extrema gravetat' que, en aquest cas, 'no concorren'. El portaveu veïnal, Tino Villora, ha lamentat, en declaracions a l'ACN, el procés de 'berlusconització' de la política valenciana, 'evidenciat' amb aquest decret-llei.
gerardo camps francisco
Comparteix
   


Actualitat


publicitat

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Villora creu que 'el que fa el govern valencià amb aquest decret-llei és una cortina de fum'. En opinió del portaveu de Salvem el Cabanyal la Generalitat valenciana s'havia adonat que hi havia 'una reacció favorable a la rehabilitació i no a la destrucció del barri'.

Per aquest motiu, els veïns consideren a través d'un comunicat que ni l'ajuntament de València ni la Generalitat 'volen sentir parlar dels informes tècnics' d'algunes institucions que avalen que 'el pla de reforma destrueix el patrimoni dels valencians'.

Salvem el Cabanyal també creu que aquest decret-llei a qui desafia és al Suprem i no al Ministeri de Cultura. En opinió del moviment cívic, 'l'agressió massiva a la que es refereix la portaveu del govern valencià, si existeix, no prové del govern estatal sinó del Suprem' perquè és aquest òrgan qui va dictaminar que el Ministeri de Cultura tenia competència per pronunciar-se després d'escoltar els informes.

D'altra banda, els veïns observen a través del comunicat que el decret-llei del govern no pot derogar una ordre ministerial, de la mateixa manera que el govern estatl no pot derogar una ordre de la conselleria de Cultura ja que 'la relació entre ambdues normes no és de jerarquia sinó de competència', expliquen. El Ministeri de Cultura 'té competència per dictar eixa ordre' i 'l'Estatut no pot treure aquesta competència', assegura la nota.

En opinió de la plataforma, el que hauria d'haver fet la Generalitat és impugnar l'ordre ministerial davant l'Audiència Nacional espanyola, 'el que passa és que el Consell sap que l'Audiència mai li donarà la raó perquè el tema ja està resolt pel Suprem', subratllen els veïns.

La plataforma no descarta una gran mobilització popular

Tal com ha explicat el portaveu de la plataforma Salvem el Cabanyal, Tino Villora, aquest dijous al migdia en un xat mantingut amb lectors del diari digital Vilaweb, el moviment no descarta 'una gran mobilització popular' en contra d'aquesta decisió. Villora creu que 's'ha de produir la suficient pressió social damunt d'este govern que no s'avé a cap raonament democràtic i només sap fer servir unes eines de govern dictatorial'.



Notícies relacionades
lectures 1917 lectures Comentaris 7 comentaris

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
Sento fletxa València
14 de gener de 2010, 18.11 h

Aquest terme l'acunyà Carles Senso al seu article a Pica'm La Berlusconització de la política valenciana



Hem inventat un terme nou? Potser si. Però ací no fa cadascú el que li plau? Berlusconització de la política valenciana. Aquest és el títol. Un encapçalament que remet a una forma de practicar aquest vell art de l’oratòria pública en la cerca d’un benefici propi que cal que quede amagat en la farsa intenció de que es treballa pel bé del poble.



Tota... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Quim fletxa PPCC.
9 de gener de 2010, 11.39 h

Una altra prova més de que l´independentisme i la independència no és cap ideologia.Tenir un estat propi és una gran necessitat,o tens un estat propi que juga al teu favor o en tens el d´altri que juga en contra teu en tot.NI un sol vot per cap partit que no es declari obertament i sense embuts independentista ja sigui d´esquerres o del que sigui.Ens hi juguem molt.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
8 de gener de 2010, 18.40 h

No hi ha dret del que volen fer, no poden tirar el cabanyal apart de que es patrimoni cultural de la ciutat allí HI VUIUEN PERSONES!!! el volen fer igual que feren amb l'horta de la punta, es tirar a eixes persones diguent-lis que tindran on viure, que serà millor i lis donaran diners i amb eixes enganyifes han construït tot això i no hi ha dret quan els habitans de l'horta de la punta recolliren mes del doble de les firmes per a presentar-ho en les corts i no els van fer cas!!! per que l'en... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Jordi-80 fletxa València
8 de gener de 2010, 16.43 h

És descarat el teu anticatalanisme, convergent de l'Estartit, ficant la teua merda particular contra el PV i tirant una mà als teus socis del PP. Se m'oblidava el tercer actor en l'assumpte d'estat (espanyol), CiU, que va abandonar els seus al PV i plegar-se als pactes de la Moncloa, tot per les engrunes de poder al virreinat. Sabem que a l'estat espanyol no hi ha democràcia, i al PV la pressió és més forta encara. I CiU sabem de quin costat està. I molt bo, #3 XDDD


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
8 de gener de 2010, 10.29 h

La pregunta és: Creiem de veritat en l'autonomia?.



Ho dic des del meu més absolut respecte i suport de les families que volen salvar les seues cases, però...quí té les competencies?...la Generalitat valenciana?, donç qué cony fot el govern central inmiscuint-se en una cosa en la que no tenen competencies?.



Si els valencians no estan d'acord amb la remodelació del Cabanyal, ho han tingut molt fàcil dutant algunes legistatures votant a alguna opció politica que ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Ex votant d'ERC fletxa L'Estartit
8 de gener de 2010, 07.38 h

La pregunta és: Creiem de veritat en l'autonomia?.



Ho dic des del meu més absolut respecte i suport de les families que volen salvar les seues cases, però...quí té les competencies?...la Generalitat valenciana?, donç qué cony fot el govern central inmiscuint-se en una cosa en la que no tenen competencies?.



Si els valencians no estan d'acord amb la remodelació del Cabanyal, ho han tingut molt fàcil dutant algunes legistatures votant a alguna opció politica que ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Jordi-80 fletxa València
8 de gener de 2010, 06.55 h

La berlusconització de la política valenciana és una necessitat de primer ordre per a la supervivència de l'estat espanyol. L'Estat necessita que el PP governe al País Valencià, i el PSOE és el primer interessat en això, perquè no vol el marró per a Zapatero d'haver de governar el PV amb els nacionalistes, que a més són majoritàriament de classes populars, no burgesos.



El trist és que molta gent de Salvems i altres grups acaba votant PSOE, per ignorància o mala fe.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

publicitat

publicitat

publicitat











logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.