El digital dels que votaran #SíSí. N. 2642. Dijous, 31 de juliol de 2014 17:30 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa Última actualització Dilluns, 27 de febrer de 2012 05:00 h

N-II la carretera de la mort i l’especulació

Un conveni abusiu entre el ministeri de Foment i ABERTIS per construir el tercer carril a l'AP7 és l'escull insalvable per desdoblar la N-II i la N-340


A l’any 2006 el ministeri de Foment va signar un conveni amb l’empresa ABERTIS per a la construcció del tercer carril de l’autopista AP-7. Amb una inversió prevista a càrrec d’ABERTIS de 500 milions d’euros, però real de 350 milions d’euros, l’obra i el conveni s’han convertit en un negoci milionari i suposa un impediment pel desdoblament, llargament ajornat, de la N-II i la N-340, una via amb un alt índex de sinistralitat.

Comparteix
   


Etiquetes

Actualitat


publicitat

Comentaris 22  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

Un contracte clarament abusiu entre el Ministeri de Foment i ABERTIS 

El conveni signat per la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, amb ABERTIS preveu que la concessionària recuperi la inversió gràcies a l’augment del transit, sense necessitat d’augmentar les tarifes ni allargar la concessió. El conveni estableix compensacions econòmiques si els ingressos no són els previstos. Per determinar la xifra de les compensacions es van establir tres criteris; els ingressos de l’autopista l’any 2005 -460,2 milions d’euros-, la revisió de tarifes, i la intensitat mitjana del trànsit diari (IMD). Amb la davallada del trànsit el conveni s’ha convertit en una trampa financera. El conveni va preveure a partir del 2006  i fins el final de la concessió el 2021, un augment del trànsit d’entre el 2,67%, al primer any, fins un 1,48 el darrer. La reducció del trànsit en l’actualitat ha comportat que les xifres reals s‘hagin capgirat, i entre el 2007 i el 2010 l’autopista ha patit una davallada del trànsit entre el 13% i el 21%.

Un pastís de més de 2.000 milions d’euros per ABERTIS

L’any 2009 el saldo de compensació a favor de la concessionària en aplicació del conveni ascendia a més de 200 milions d’euros, a finals del 2010 la xifra s’ha duplicat fins als 457 milions d’euros, i segons va advertir l’actual Ministra de Foment Ana Pastor, “els 350 milions d’euros inicials de la inversió és poden convertir a l’any 2021 en més de 2000 milions d’euros.”  Els serveis jurídicsdel mateix ministeri de Foment de l’època ja advertien que el desdoblament de les dues carreteres afectaria “l’equilibri econòmic de la concessió.” 

Desdoblar la N-II a Girona i la N-340 agreuja el problema

El conveni signat entre Magdalena Álvarez i ABERTIS, que posa en evidència la incompetència de la ministra, és la principal i veritable causa del retard en els desdoblaments de la N-II i N-340 a Girona i Tarragona. Amb el desdoblament fet la disminució de cotxes per l’autopista de peatge seria encara molt més elevat, el que comportaria una compensació per ABERTIS de caire exponencial. Els 2.000 milions d’euros dels que va parlar l’actual ministra es quedarien curts i a més s’hi hauria de sumar el cost de l’obra del desdoblament.

Ja hi ha veus que reclamen denunciar aquest conveni per injust i perquè suposa un clar greuge per a l’erari públic, i exigir un acord que trenqui un conveni clarament abusiu. Amb l’anul·lació del conveni el desdoblament de les N-II i N-340 quedaria sense cap penyora financera i s’evitarien  molts de mort a la carretera.

Magdalena Álvarez avui és Vicepresidenta del Banc Europeu d’inversions amb un sou considerable

Un cop cessada com a ministra, Álvarez va ser escollida Eurodiputada en representació dels socialistes, i el juliol de 2007 va ser nomenada vicepresidenta del Banc Europeu d’Inversions (BEI)per un mínim de sis anys amb un sou de més 20.000 euros, més despeses de representació. El Banc Europeu d’inversions (BEI) canalitza grans projectes i gestiona també el fons de rescat europeu.


lectures 42467 lectures Comentaris 22 comentaris

publicitat



COMENTARIS fletxa taronja

item
#22
PerotMM fletxa Sabadell
28 de febrer de 2012, 10.29 h

Recordeu també que el nostre Govern dels millors ja va votar a favor en el Parlament espanyol en relació a unes compensacions públiques d'aquest mateix estil per a l'autopista de peatge deficitària que va de Guadalajara a Madrid..... també a favor d'Abertis! I no s'escandalitza ningú!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
Alícia fletxa Barcelona
27 de febrer de 2012, 22.15 h

és un escàndol!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Pau Casals fletxa Girona
27 de febrer de 2012, 18.12 h

Per fi algú explica el 'gato encerrado' d'això de la N2 i dels peatges inacables a Catalunya amb quelcom més que suposicions. Patètic.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Joan fletxa Nova York
27 de febrer de 2012, 16.52 h

La Maleni fou votada eurodiputada com a cap de a llista del PC per a Europa,
amb el nom amagat. Els socialistes catalans la van elegir representant nostra a Brussel.les. Cabrons consentits?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
PerotMM fletxa Sabadell
27 de febrer de 2012, 12.47 h

No oblideu tampoc que Abertis és del nostre bon amic Salvador Alemany, insigne president del Consell Consultiu del Govern dels millors!! Sense comentaris!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Francesc fletxa Sant Pol de Mar
27 de febrer de 2012, 12.43 h

Aviat deixare de ser client de la caixa.
Soc client de la Caixa perque era client de Caixa Girona i d´un dia a l´altre vaig passar a ser client de Caixamafia.

Fa anys vaig decidir deixar de volar amb iberia. Despres vaig deixar de volar amb air berlin, vueling i clickair.
Tambe vaig decidir no comprar res de Teka, Balay, Otaisa, Parmalat, Siemens, betandwin, etc etc.

Es pot viure perfectament sense totes aquestes companyies que desprecien el catala, Catalunya o fan negocis amb els enemics d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
27 de febrer de 2012, 12.37 h

ABERTIS-LA CAIXA, son el cau dels irreductibles unionistes I convergents de sempre amb la Espanya que espolia la nació catalana. MAS i CiU son els grans culpables de la postració nacional i econòmica que patim avui els ciutadans i ciutadanes de Catalunya.

EXPULSAR.LOS de tot arreu i el mes aviat possible es la única i vital via per fer de Catalunya un estat lliure ben aviat. Avans Sociovergència ara ppevergencia, i en mig de tots La CAIXA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
J fletxa Vilajuïga
27 de febrer de 2012, 12.30 h

No oblideu que ABERTIS es La Caixa i que l'Opus Dei es qui mana a La Caixa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
27 de febrer de 2012, 12.08 h

Espanya ens roba amb la complicitat dels poderosos d'aquí


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Francesc fletxa Sant Pol de Mar
27 de febrer de 2012, 12.02 h

Imaginem una Catalunya lliure de petges....
Els problemes de saturacio de carreteres resolt en 5 minuts.
El benefici de pocs seria aniquilat per a passar a tenir benefici de tots.
Catalunya fomentaria el comerç amb la resta d´Europa.
ILP ja per a acabar amb les autopistes de petge.

VISCA CATALUNYA LLIURE D´ASPAÑA I DE PEATGES


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat

publicitat













logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.