El digital dels que votaran #SíSí. N. 3696. Dissabte, 24 de juny de 2017 12:24 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa Última actualització Divendres, 16 de març de 2012 12:05 h

Els mitjans catalans ignoren la vaga de fam de Jaume Bonet

Aquest jubilat de Mallorca ja porta 16 dies sense menjar en protesta contra la política lingüística del president del govern balear que atempta contra el català

Comentaris 24  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 12 vots )
carregant Carregant

El silenci mediàtic persisteix. Ja fa 16 dies que Jaume Bonet, un jubilat mallorquí membre de Jubilats per Mallorca, està en vaga de fam per defensar la llengua catalana. Malgrat un cert ressò dels mitjans balears i la repercussió en mitjans digitals com el Directe!cat, els grans diaris catalans semblen ignorar la notícia. La presència de Jaume Bonet a les pàgines dels diaris impresos és molt minsa. I això que la valentia d’aquest jubilat mallorquí és en defensa de la llengua que ens és comuna. El portal Mèdia.cat ja ha denunciat la falta de ressò mediàtic, que és en contraposició al suport de tota la xarxa a Jaume Bonet.
Aquest jubilat mallorquí va començar una vaga de fam el dia 1 de març. Malgrat que el president del Parlament de les Illes Balears va apostar per mantenir el model lingüístic actual en motiu de la diada de les Illes Balears, la política lingüística del govern balear presidit per José Ramón Bouzá s’està convertint en una autèntica creuada contra la llengua catalana. Per aquest motiu, Jaume Bonet ha decidit emprendre aquesta acció “radical”. “L’atac que s’està fent actualment contra la llengua dels mallorquins, dels menorquins, dels eivissencs i dels formenterers és un atac també molt radical”, afirma el mateix Bonet.

“No vull morir, però m’arriscaré”, diu Jaume Bonet. Aquesta lluita del jubilat mallorquí en defensa de la nostra llengua hauria de ser de gran importància als mitjans catalans, que escriuen en aquesta llengua. A les Balears, l’acció ja estan tenint la seva repercussió. El dia 25 hi ha convocada una gran manifestació a Palma en defensa del català. Ahir mateix, els partits polítics de les illes –a excepció del PP– es van reunir a sa Pobla amb el Moviment per la Llengua per mostrar el rebuig a la política lingüística de José Ramón Bouzá.

Com és doncs que el mitjans de comunicació segueixen girant l’esquena a aquesta acció valenta? Si segueix el silenci mediàtic, es podrà seguir la vaga de fam a través de les xarxes socials com Facebook i Twitter i a través del bloc. Des del Directe!cat seguirem fent-nos ressò de l’acció de Jaume Bonet que lluita per defensar la llengua de tots.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#24
nadal carreres senabre fletxa Sagunt. País Valencià Països catalans
18 de març de 2012, 13.34 h

¡Valent Jaume. Sempre endavant. Coratge !


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Xavier Cererols fletxa Barcelona
18 de març de 2012, 13.31 h

Endavant, Jaume! Estic amb tu!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
18 de març de 2012, 11.27 h

! Forca Jaume¡


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
17 de març de 2012, 13.45 h

#20 Estic parcialment d'acord amb Vostè. Permeti'm que m'expliqui: Un heroi, és aquella persona que generalment resumeix que sempre ha posat en risc la seva vida. Especialment i altra vegada en termes generals, en les guerres l'heroi sempre ho ha estat mercès de posar en risc la seva vida. Llavors segons Vostè això també seria un màrtir voluntari. El problema, sigui com sigui, és que se'ns obliga a ser màrtirs voluntaris. D'aquí que jo hagi dit que ens cal fer co-culpables si mai esde... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Xavi-Wan Kenobi fletxa Les Planes del Montsià
17 de març de 2012, 12.26 h

#19 Ganxonia, estic d'acord amb tu, i tant de bo en Bonet se'n surti, però no el podem considerar heroi, si de cas màrtir voluntari, per que no és la via correcta per fer pressió, amb la vida pròpia sempre serà un suicidi, i el suicidi està mal vist, i no és que s'ignori en Bonet als mitjans sino tots els cassos de suicidi. Te n'adones de que no se'n parla d'això? Doncs n'hi ha, i moltíssims, però els governs, els codis ètics i els llibrets d'estil dels mitjans consideren que no ens... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
17 de març de 2012, 11.45 h

Aquest heroi si mai mor a causa d'aquesta vaga, en podrem fer co-culpables als governs imperants i dictatorials de l'ecspana cavernícola i als unionistes de Catalunya. El més trist de tot, és que si mai passés el desenllaç, dintre de vuit dies ningú el recordarà, com ha passat amb en Xirinacs de qui ningú ja es recorda com, de quina manera i on va morir. Ara bé, ells tant en Bonet com en Xirinacs, ho hauran fet morint amb un somriure a la cara, el somriure que dóna la dignitat. Tant d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 22   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
17 de març de 2012, 11.34 h

#8 Ets un desgraciat que no té respecte per ningú. Segur que tu a als teus pares els deus insultar i per què no, colpejar, perquè no s'entén un comentari tan fastigós com el teu¡¡¡


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Xavi-Wan Kenobi fletxa Santa Bàrbara
17 de març de 2012, 10.57 h

Balears, voteu una altra cosa, si us plau. Qui nassos ha posat el PP al govern? Teniu el que voteu, Tant difícil és d'entendre? No calen vagues de fam n manifestacions, només el vot correcte. En qué estàveu pensant?
Catalunya, INDEPENDÈNCIA unilateral immediata, qué faran? Ens posaran els tancs al carrer davant de tota l'opinió pública mundial? Ni referendums, ni pactes fiscals, ni més collonades per allergar l'agonia. No ens volen i ens divorciem. Això no funcionarà mai.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Jordi fletxa Solsona
17 de març de 2012, 09.31 h

#8 Biel, a tu et fa gràcia? Per a tu català = barretina + porró. Suposo que si et dus Biel i escrius el català és que és que el tens com a llengua. Aquesta és l'apreci que li tens? Per a mi aquest home és un heroi i tu un pobre ignorant no no sap on té el nord!


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Jordi fletxa CATALUNYA
16 de març de 2012, 23.12 h

#5 Us han posat adsl a la cort de porcs?quins "adelantos"!!