El digital dels que votaran #SíSí. N. 3872. Diumenge, 17 de desembre de 2017 20:43 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Els estrangers inverteixen en Catalunya

El capital de fora segueix venint però perd pes en relació a la resta de l'Estat espanyol

Comentaris 4  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Malgrat que el 2010 i 2011 Catalunya va registrar les millors xifres en inversió estrangera directa (IED) dels últims deu anys -amb 3.952 i 3.022 milions d'euros rebuts, respectivament-, el seu pes cau fins a 6 punts en relació al conjunt de diner estranger que es va rebre a l'Estat. Mentre que del 2002 i al 2006 Catalunya va representar el 18,8% de l'IED d'Espanya, entre el 2007 i el 2011 el seu pes va caure fins al 12,8%. Així ho conclou un estudi elaborat per ESADE i que explica la pèrdua per la forta recuperació de les inversions a l'Estat durant l'any passat, sobretot a Madrid, i un nou escenari mundial en què els països emergent guanyen pes i ja sumen el 51% del total de la inversió estrangera .
L'informe bianual 'La inversió estrangera a l'àrea de Barcelona', que s'ha presentat aquest dijous a Barcelona, ha estat encarregat per l'Ajuntament de Barcelona i elaborat per l'escola de negocis amb, entre d'altres dades i informacions estadístiques, les respostes d'un grup d'experts representants de cambres de comerç, consolats estrangers, bufets d'advocats i consultors especialitzats.

A partir de les respostes recollides, l'informe proposa continuar desenvolupant i reforçant el gran actiu que suposa la marca 'Barcelona', de gran reconeixement arreu del món. I en aquest sentit, recomana potenciar una única marca de 'Gran Barcelona' per promocionar la capital catalana però també el seu entorn, i per tant Catalunya, com a capital mediterrània de negocis, tot destacant la importància que en un món global té el concepte de 'ciutat hub' per a les inversions.

Els experts apunten que donar a conèixer mundialment una marca és molt costos i llarg per això creuen que el més lògic i eficient és aprofitar la marca Barcelona que ja és mundialment coneguda. "El que no hem de fer és malgastar esforços en diversificar altres marques", ha explicat Xavier Mendoza, professor d'ESADE i coautor de l'informe. Segons ell, l'únic que cal fer és fer créixer aquesta marca, sobretot "en la seva dimensió empresarial com a ciutat de negocis" que "és l'atribut menys desenvolupat de la marca".





COMENTARIS fletxa taronja

item
#4
11 de maig de 2012, 12.35 h

-inverteixen A Catalunya. 'en Catalunya' vol dir una altra cosa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
mario fletxa barna
11 de maig de 2012, 10.33 h

Però, com que els negocis s'han d'acabar a madrit, les empreses que volen instalar-se a Catalunya, topen amb el robatori estatal español que fan mans i manigues per donar millors opcions i quedàr-se- les allà. Això és una gran veritat que sé de bona font, no s'ha de ser molt savi per adonar-se'n, però de vegades per ignorància ens oblidem. Un altra veritat per voler ser INDEPENDENTS!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Maria fletxa Barcelona
11 de maig de 2012, 01.02 h

Normal cada cop som menys atractius lligats a espanya no anem enlloc


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
10 de maig de 2012, 16.20 h

Éste montón de billetes ingresenlo en CAJA MADRID.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat










#CATALUNYAusurpada fletxa







BLOGS enquestes

El Dietari del Procés El Dietari del Procés
A matadegolla
Josep Maria Loste Josep Maria Loste
L’horitzó del 21-D
Joan Lladonet Joan Lladonet
El Gobierno contra la llibertat d'expressió
Xavier Guarque Xavier Guarque
Com a corrector d'errors
Vicent Luna Vicent Luna
Antoni Miró, la mirada rebel
Joan Guerola
Contes d'en Jan Bosch 176 El Gat
El Comunicado - JL Herrera El Comunicado - JL Herrera
El 21D no va solo de Independencia
Estanis Alcover Estanis Alcover
Sàpiens aporta una bona història del periodisme de Catalunya




publicitat



EDITORIAL fletxa

Els independentistes guanyaran sinó es creuen les enquestes

Som davant unes eleccions “il·legals” i cal que ho recordem. Els grans mitjans de comunicació tenen clar que volen acabar amb els independentistes i han descobert que les enquestes manipulades són una eina clara de desestabilització. ... Llegir-ne més



#xocdetrens fletxa








publicitat





publicitat







publicitat



publicitat



publicitat



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.