directe ! a La República. N. 4086. Dijous, 19 de juliol de 2018 20:48 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

La Patum, la identitat no és cap problema

La Patum patrimoni immaterial de la Humanitat, la millor prova que per a ser universal es pot partir tranquil•lament del que és profundament local.

Comentaris 18  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

Ahir dijous de Corpus, a Berga,  va començar el primer salt de la nit. La Patum ens mostra que la identitat no és cap problema i massa sovint quan ho és, ho és només per a les cultures majoritàries que se senten amenaçades en la seva prepotència colonitzadora. La Patum és una festa que s’ha de veure i viure, és la festa dels sentits i dels sentiments, amb instants de misteri, d’alegria, de passió. Que l'Àliga segueixi per sempre dansant el seu ball protector sobre la ciutat.
 

Comparteix
   


Etiquetes
La Patum és una representació d’origen medieval derivada dels antics entremesos que desfilaven a les processons del Corpus i que estaven destinats a educar, moralitzar i alliçonar el poble en el coneixement de les Sagrades Escriptures. Amb el pas del temps, però, el vessant lúdic va anar guanyant terreny al vessant més alliçonador. La gresca del seguici processional va anar pujant de to, i va acabar donant pas a unes mostres festives, protagonitzades pels entremesos que prenien part a la Processó, que acabaren sent la Bulla o Bullícia del Santíssim Sagrament, nom antic de la festa,  que fou rogressivament substituït pel de Patum  durant el segle XIX. Les prohibicions promulgades pels poders civil, eclesiàstic i reial, van fer  que aquesta expressió cultural, que tingué lloc a diverses viles i ciutats de Catalunya, s’anés extingint i que poques sobrevisquessin al Concili de Trento (1563).. D’entre totes les antigues Bullícies que tenien lloc a Catalunya, només la de Berga s’ha conservat a través dels segles.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#20
Jordi fletxa CATALUNYA
8 de juny de 2012, 22.34 h

#14 http://youtu.be/qnJms1OoP7o

Com ara marxo de vacances et dedico aquesta cançó,apa maco que vagi bé!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Jordi fletxa CATALUNYA
8 de juny de 2012, 22.28 h

#16 Tranquil que ara et porten el pinso,per cert si que n'hi ha un que parla Català:tu,xistorreta.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Jordi fletxa CATALUNYA
8 de juny de 2012, 22.27 h

#14 Ok,que vols de primer?

Si,la mina potser és de massa categoria...els descampats de Cornella t'escauen més.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
www.helpcatalonia.cat fletxa del Berguedà
8 de juny de 2012, 17.08 h

http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo

CATALONIA IS READY FOR INDEPENDENCE
Difonguem per la xarxa el nostra missatge, busquem altaveus per al nostra missatge de llibertat, busquem comprensió i aliats arreu.

FREEDOM FOR CATALONIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Biel fletxa Barcelona
8 de juny de 2012, 16.23 h

#15 ui ui ui! Que els fatxendes de barretina i botifarra s'empipen!!!!
jajajajaja!!

Vinga xatos, que feu tard i heu de donar de menjar als porcs!!!!

Els porc tambè duen barretina??????? Parlen català??? jajajajaja!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
8 de juny de 2012, 15.41 h

#13 El barri de La Mina té massa categoria com per que hi visqui algú com el Biel. Potser et referies a les clavegueres del barri de La Mina?


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Biel fletxa Barcelona
8 de juny de 2012, 14.40 h

#13 No visc a la mina xato.
Deu ser dur viure en un poblet deixta de la mà de deu i on la pudor a fems és el vostre pà de cada dia... jajajajajaja!!!!

Vinga xato, possa't la barretina i dona de menjar als porcs!!! Oing oing!!

jajajaja!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 13
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Jordi fletxa CATALUNYA
8 de juny de 2012, 13.15 h

#12 De fet tu deus ser l'unic porc de Catalunya que no és bó ni per fer menjar de gossos,xistorreta,m'han dit que fins i tot al barri de la mina es foten de tu.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Biel fletxa Barcelona
8 de juny de 2012, 12.24 h

#8 Multinacional a nivell mundial?
Tu penses que vendre llet de vaca a Pascual vol dir que treballes per a una multinacional?
O potser vens carn de porc a Tarradellas?

Jajajajajaja!!

Aquets pagessots no es cansen de fer el ridícul!!! jajajaja!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Jordi fletxa CATALUNYA
8 de juny de 2012, 12.10 h

#10 Tranquil que la plaça de fracassat subsidiari la tens tu i vitalícia,jo per sort treballo 40 hores a la setmana,mitjacerilla.