El digital dels que votaran #SíSí. N. 3872. Diumenge, 17 de desembre de 2017 22:25 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Espanya, setmana horribilis pel no-rescat

El hashtag #RajoyPinocho triomfa a Twitter des de diumenge, mentre la premsa i algunes televisions internacionals ironitzen amb els eufemismes del Govern

Comentaris 9  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 8 vots )
carregant Carregant

L’Espanya de Mariano Rajoy ha perdut la poca credibilitat que li quedava, la defensa del president del govern espanyol sobre el no-rescat l’ha posat en el punt de mira dels mitjans internacionals que ironitzen amb la capacitat eufemistica del president espanyol. El prestigiós diari econòmic alemany 'Handelsblatt' ha inclòs Rajoy en la seva secció “Pinotxo del dia” per tercera vegada des que és president. La designació que recrimina les mentides dels polítics li retreuen l’obstinació per afirmar que no hi hauria rescat de la banca espanyola. A la xarxa el hashtag # RajoyPinocho triomfa després de la compareixença de Rajoy.
 
 




Comparteix
   

Les principals capçaleres internacionals han criticat l’optimisme de Rajoy i veuen totalment lamentable el seu intent de tapar el rescat. Els eufemismes “homes de negre”, "línia de crèdit", "suport financer" o "préstec molt satisfactori" aixequen les crítiques i les mofes dels mitjans internacionals, que acusen l'Executiu, Mariano Rajoy, de pecar d’excessiu optimisme , de constants canvis de discurs i de greus errades de comunicació.
 
A la premsa alemanya Die Welt assegura que "cada rescat divideix més Europa" i les perspectives sobre el futur d'Espanya són poc clares i és molt crític amb el Govern espanyol, a qui qualifica de egoista i superficial. Süddeutsche Zeitung  en un article titulat: "Joc perillós a Espanya", es demana si Espanya és la pròxima Grècia i si l'executiu de Rajoy sap el que fa, ja que"primer assegurava que ells sols podrien fer front a seus problemes, ara demanen un rescat bancari. Què serà el següent?, A quants països pot contagiar després? ". Frankfurter Allgemeine, es pregunta "quants diners necessita i quant rebrà?" I sentència que Espanya no genera cap confiança, ja que les condicions de rescat s'estan negociant encara.
 
A la premsa nord-americana, The Wall Street Journal va mantenir en la seva portada de  diumenge la foto del president espanyol acompanyada del titular: "Rajoy optimista amb el rescat", i explica que Rajoy s'ha obsessionat a convèncer la Unió Europea i els espanyols que el rescat bancari ajudarà a restablir l'economia sense sacrificis.
 
A Anglaterra The Guardian i  The Independent destaquen que Rajoy  carrega al Govern de  Zapatero la responsabilitat de la situació actual. Aquest últim també assenyala la resignació de la societat espanyola.
 
A França Le Monde subratlla que el Govern "es nega obstinadament a utilitzar la paraula rescat en un país escanyat per l'atur i l'austeritat" i  afirma que les coses no són tan simples com intenta que sembli l'Executiu de Rajoy , ja que "té l'atenta mirada de Brussel·les sobre i no pot tornar a fer passos en fals ", i fins i tot, diu que  "no es descarta la possibilitat que acabi demanant un rescat complet". Libération parla clarament d’"El Rescat" en el seu titular i diu que De Guindos i Rajoy eviten utilitzar la paraula rescat perquè seria un cop fort per a una societat estrangulada per l'austeritat i la desocupació.
El canal 7 de la cadena pública argentina aprofita el desconcert existent al Govern Espanyol per riure's d’alguns mitjans de comunicació espanyols per intentar vendre el que no és i ironitza sobre Rajoy i fa una parodia on el president pren objectes als pobre per donar-los al banc.
 
 





COMENTARIS fletxa taronja

item
#9
Rauric fletxa La Guingueta
15 de juny de 2012, 18.58 h

Cada dia que passa queden millor retratats els qui gestionen Espanya, totes les seves institucions han fet figa darrerament, justícia, monarquia, governs, sistema financer, i els Europeus que son seriosos han vist que Espanya no és fiable. Un país de pandereta, braus i paella. La crisi espanyola ja la va començar L'Aznar amb la alliberació del sol i en Zapatero la va continuar sense apostar per fer estalvis i investigació, ara en patim les conseqüències.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
SPAIN IS BANKIA fletxa La Llotja del Bernabeu
14 de juny de 2012, 19.31 h

#6 The Wall Street Journal, Frankfurter Allgemeine, The Guardian, Le Monde si senyor, tots són premsa d'esquerres. Tots a les ordres del PSOE.
Et felicito, fill.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
14 de juny de 2012, 19.03 h

Merkel lo ha dicho muy claramente hoy, la situacion es la que es Enspaña por irresponsabilidades en la ultima decada, o sea PSOE.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
14 de juny de 2012, 19.02 h

#2

¿Que quieres que te diga?

Yo solo veo felicitaciones a España y a Mariano Rajoy por parte del Eurogrupo, la Merkel, Obama, El SEcretario del Tesor de USA, Olli Rhen, etc. etc.

sobre la solicitud del credito de capitalizacion a la banca y las medidas economicas y reformas tendentes sa reducir el deficit.


La prensa, es la prensa, depende si es de izquierda o de derecha. La de izquierda sigue las directrices del PSOE que ,por motivos electorales, quiere lo peor para España.

Ah, putxi... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
14 de juny de 2012, 13.39 h

#2 Com vol que llegeixi si no sap llegir ???. I si en sap, el seu petit caparró no té tanta capacitat de dicerniment. És un pobre noi, què hi vol fer ??? El món ha de ser complet. Igual que aquí, polítics hàbils, polítics honestos i polítics traïdors. A nosaltres ens han tocat els traïdors.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
14 de juny de 2012, 08.57 h

Politics, banquers, jutges, putam, clero, la roja, la cabra, pandereta....... ESPAÑA, UNA UNIDAD DE DESTINO EN LO FATÍDICO Y EN LO UNIVERSAL.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Francesc fletxa Badalona
14 de juny de 2012, 08.51 h

Joan B.Culla l'altre dia la va clavá: "Rajoi s'hauria de canviar el nom de Mariano pel de Tancredo" ...busqueu-ho a la wiki i ja veureu el per què! ..i de passada us recordarà perquè "Spain is (and will always be) different". A vegades dubto de que Europa sàpiga realment amb qui se les ha de veure. En fi, és molt trist tot plegat! Gràcies per llegir-me.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
14 de juny de 2012, 08.01 h

Que dirà ara el putxineli d' spainair????? Amagara el caparro sota l'ala??? O negara el que diu la premsa internacional???


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Jaume Puig fletxa Sabadell
14 de juny de 2012, 07.16 h

Doncs penseu que malgrat que Espanya no genera cap confiança a cap país del món civilitzat, pel Sr. Artur Mas i el seu govern si que els hi dona confiança, tanta que fins ara mateix, el PP segueix sent el partit preferit per CiU per fer pactes polítics i de tota mena abans que amb qualsevol altre partit català.
Fins a quan CiU li seguirà fent confiança a Espanya i al PP?