El digital dels que votaran #SíSí. N. 3790. Dimarts, 26 de setembre de 2017 14:54 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Es prohibeix dir "País Valencià"

Segons una sentència del Tribunal Superior de Justícia valencià no es pot utilitzar aquesta expressió malgrat que admet referir-se a llengua catalana

Comentaris 33  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 5 vots )
carregant Carregant

Segons el Tribunal Superior de Justícia valencià, l’expressió "País Valencià" no es pot emprar per referir-se a la "Comunitat Valenciana". Així ho diu una sentència emesa arran d’una denúncia que va interposar la Universitat Jaume I de Castelló contra la Generalitat valenciana per haver modificat els seus estatuts. A més d’aquesta, la Generalitat també va modificar les expressions "acadèmicament llengua catalana" i "àmbit lingüístic català". Aquestes, en canvi, sí que han estat acceptades pel TSJ valencià.
El motiu per no acceptar l’expressió "País Valencià" és que en el text no es refereix a una denominació o antecedent històric, sinó que s’utilitza "per definir la Comunitat Valenciana". Això no obstant, el fet que el tribunal hagi acceptat les altres dues expressions poden en evidència el govern d’Alberto Fabra, que ha vulnerat l’autonomia de la institució i haurà de rectificar en el termini de tres mesos. 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#33
Jordi fletxa Bcn
4 de juliol de 2012, 20.34 h

Fa uns anys que vaig marxar de ... la Comunitat de Veïns ... per viure al Principat. Cada dia tinc més clar que com no van a conseguir que la gent s'empase lo que el valencià és una cosa sense cap relació amb el català, s'han obsessionat en insistir en aquesta nomenclatura que va a fer oblidar totes les corruptel·les, crisi, i despropòsits. Així doncs, ara les moltes Places del País Valencià s'hauran de denominar Plaça de la Comunitat de Veïns. Tot aquest canvi de nomenclatura absu... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#32
Ll.B. fletxa Granollers
4 de juliol de 2012, 19.07 h

#28 Només si els espanyols conten Catalunya com a lloc propi on es parla la llengua castellana.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#31
Pep Planas G fletxa Mallorca
4 de juliol de 2012, 18.07 h

País Valencià Collons!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#30
Pep Planas G fletxa Mallorca
4 de juliol de 2012, 18.05 h

Potser que an aquesta guarda de la justícia corrupta española no els hi dona prou la inteligència per prendre el recurs d'axivar les beneitures dels "paletos"?
España = Prohibir
"Mire como nos hablan de libertad
cuando de ella nos priva su autoridad..."
Collons que mentre tots aquests del PP que dominen la política del País Valencià es dedicaen a robar mos mantenen entretengudets amb la seua falange.
COLLONS!
Me pareix que el gobernador civil de la Provincia de la Islas Baleares diu que... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
JEN fletxa CATALUNYA LLIURE!!!
4 de juliol de 2012, 16.38 h

PROHIBIR!!!!!! NOOOOOO!!!!!!!!!
PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ
PAÍS VALENCIÀPAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀPAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.PAÍS VALENCIÀ.
PROHIBIT !!!!!!! SÍ!!!!!!!!... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
4 de juliol de 2012, 13.53 h

#24

i el Casal Catala de Montevideo?


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27 Olga Sanjuan
4 de juliol de 2012, 12.39 h

Doncs direm... Regne de València!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
Ll.B. fletxa Granollers
4 de juliol de 2012, 11.01 h

#24 Pots afegir La Franja, El Carxe i la Catalunya Nord


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Ll.B. fletxa Granollers
4 de juliol de 2012, 10.59 h

Volen canviar el terme país i assimilar-lo o reduir-lo al mateix significat del terme Estat. Així ens deixen sense un referent per expressar quin és el nostre sentiment identitari. Per això en qualsevol pàgina web que se'm sol.licita el País i em donen les respostes tancades, esperant que senyali Espanya, personalment sempre trio Andorra.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Xavier fletxa Sabadel
4 de juliol de 2012, 10.52 h

#17 Com que "tres Països Catalans"? I Andorra i l'Alguer? Jo en compto cinc ;)