El digital dels que votaran #SíSí. N. 3871. Dissabte, 16 de desembre de 2017 13:55 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

Ozon i Trueba triomfen a la 60a edició del Festival Internacional de Cinema de Donostia

‘The impossible’, del barceloní Juan Antonio Bayona, afegeix la nota d’espectacularitat al festival

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Donosti. jordi torà kuu.cat.- Una secció oficial irregular però un bon repartiment del palmarès tanquen una 60a edició d’un festival amb interessant representació catalana: ‘Animals’ de Marçal Forès i ‘The Impossible’ de Juan Antonio Bayona. El francès François Ozon s’endú merescudament la Concha de Oro a la millor pel•lícula per una petita però magnífica faula sobre la literatura i la realitat, ‘Dans la Maison’, i Fernando Trueba guanya la Concha de Plata al millor director per ‘El artista y la modelo’, reflexió sobre la vida i l’art ambientada a la França de la segona guerra mundial.
 
'Dans la maison' de François Ozon, guanyadora de la Concha de Oro"
'Dans la maison' de François Ozon, guanyadora de la Concha de Oro"

Comparteix
   


Etiquetes
Per la seva banda, ‘Blancanieves’ de Pablo Berger, relectura del conte des d’una òptica desenfadada i plena de referències folklòriques, guanya el Premi especial del jurat i Macarena García, la seva protagonista, la Concha de plata a la millor actriu. El premi a millor actor recau en José Sacristán, malalt terminal en busca d’aventures psicotròpiques a la perplexitzant i sorprenent ‘El muerto y ser feliz’.
 
La irregularitat de la secció oficial del festival ha donat grans decepcions com ‘Savages’ d’Oliver Stone, ‘Foxfire’ de Laurent Cantet o la desastrosa ‘Venuto al mondo’ de Sergio Castellitto i Penélope Cruz; però també petites joies com ‘Rhino season’ de Bahman Ghobadi (premi a la millor fotografia), ‘El muerto y ser feliz’ de Javier Rebollo o ‘Días de pesca’ de Carlos Sorín.
 
Més enllà de la secció oficial, destaquen grans obres com ‘Amour’, un cant tortuós a l’amor a la vellesa de Michael Haneke que ja va guanyar a Cannes; ‘Cesare deve morire’, barreja de realitat i ficció a una presó italiana guanyadora de la Berlinale; ‘The imposter’, documental de la història real d’una família que accepta un fill que sap que no és; la colpidora ‘Después de Lucia’ o la pertorbadora ‘Shell’.
 




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat








#CATALUNYAusurpada fletxa





BLOGS enquestes

Vicent Luna Vicent Luna
Antoni Miró, la mirada rebel
Joan Guerola
Contes d'en Jan Bosch 176 El Gat
El Comunicado - JL Herrera El Comunicado - JL Herrera
El 21D no va solo de Independencia
El Dietari del Procés El Dietari del Procés
Espanya apunyala la sobirania de Catalunya a marxes forçades
Estanis Alcover Estanis Alcover
Sàpiens aporta una bona història del periodisme de Catalunya
Vicenç Plans Vicenç Plans
La resposta és a l’extrem, si volem evitar noves eleccions (1512/2017)
Sergi Tarrés i Sales Sergi Tarrés i Sales
16 HORES AL DIA
Jordi Solà Coll
Només una part de la veritat. Opressió i independència de Catalunya






EDITORIAL fletxa

Els independentistes guanyaran sinó es creuen les enquestes

Som davant unes eleccions “il·legals” i cal que ho recordem. Els grans mitjans de comunicació tenen clar que volen acabar amb els independentistes i han descobert que les enquestes manipulades són una eina clara de desestabilització. ... Llegir-ne més



publicitat







#xocdetrens fletxa






publicitat





publicitat







publicitat



publicitat



publicitat



logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.