El digital dels que votaran #SíSí. N. 3814. Divendres, 20 d'octubre de 2017 08:55 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Capellans per la independència, la pedra a la sabata del Bisbe de Solsona

Denuncien les manipulacions des de l'estat espanyol per fer callar la voluntat del poble català sobre la independència

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 26 vots )
carregant Carregant

El Fòrum Ondara, un espai obert a tots els capellans del Bisbat de Solsona que aplega una vintena de capellans d’aquesta Diòcesi, amb punts en comú de persones com  Lluis M Xirinacs o el Bisbe Casaldàliga - i molt lluny de les maneres de fer del Bisbe de Solsona, Xavier Novell, molt estimat en àmbits de la dreta catòlica espanyola-, reclama que l’Església ha d’estar immersa dins la societat que vivim i han fet públic aquesta setmana un manifest on el Forum denuncia "les manipulacions per fer callar la voluntat popular" i conclou que si la voluntat del poble "es dirigeix majoritàriament cap a la independència de Catalunya, no tinguem por, que la nostra dignitat com a nació farà que ens en sortim".
 

Comparteix
   

Endavant i sense por
 
El manifest recorda que “Catalunya va perdre les seves institucions per la força de les armes i de la violència genocida i la repressió sistemàtica, i a punt ha estat al llarg de la història de perdre també la seva llengua i la seva cultura mil·lenària.” I manifesten que "gràcies a Déu, la dignitat s'ha anat conservant" i que "l'Església no hi ha estat al marge." Després asseguren que "si el que va passar ara fa 300 anys passés ara, seria objecte d'un judici als tribunals internacionals" i afegeixen que "contemplem atònits com des d'Espanya s'intenta segar l'herba sota els peus i, amb amenaces explícites o velades i amb falsedats i maquinacions antidemocràtiques, atemoreix el poble". 





COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
PereelDigne fletxa Granollers
11 de novembre de 2012, 01.54 h

A l'ANC hi ha una sectorial anomenada Cristians per la Independència i això és altament positiu pel país. Necessitem a tothom: creients, agnòstics i ateus per la independència.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
jaume fletxa BARCELONA (Barcelonès)
10 de novembre de 2012, 20.49 h

Ja és ben trist que el bisbat de Solsona, en unes de les comarques més catalaníssimes del país, tingui un bisbe espanyolista. Què hi farem...


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
10 de novembre de 2012, 19.00 h

M'entren ganes d'anar a misa , xé.!
Dominus vobiscum!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
mario fletxa barna
10 de novembre de 2012, 10.08 h

#3 O abans si pot ser!


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
PEPO fletxa Terrassa
10 de novembre de 2012, 06.46 h

Això no ho atura ni DEU!!!

Visca la Terra i el Poble Lliures!!! i lliurem-nos també de bisbes i arquebisbes arnats!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
9 de novembre de 2012, 18.07 h

Penso que aquests capellans, també podrien enviar aquest manifest al seu amo Rouco Varela, al qual el seu odi li és contingut pels seus hàbits clericals, altrament seria un clon de l'ansar, d'en mayor oreja, acebes i similars.


Valora aquest comentari:   votar positiu 26   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
9 de novembre de 2012, 16.18 h

Ningú ho pot impedir. Les forces vives i el poble estan majoritariamentvpervla tasca. Es impossible frenar-ho. Visca CAT lliure!


Valora aquest comentari:   votar positiu 28   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
9 de novembre de 2012, 16.16 h

#2 11.09.2014: Catalunya


Valora aquest comentari:   votar positiu 18   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat - (República de Catalunya)
9 de novembre de 2012, 13.09 h

Que es preguntin el perquè tothom a marxat d'Espanya!
Catalunya també marxa! No serem els únics estúpids que ens quedarem!

Estats independitzats d’espanya:
1587. Nagasaki (Japó).
1599. Protectorat sobre Cambodja.
1623. San Cristóbal i Nieves.
1624. Barbados.
1632. Antigua i Barbuda.
1640. Portugal
1640. Macau (Xina). Malaca (Malàisia).
1642. Nord de Taiwan.
1654. Santa Lucia.
1655. Jamaica.
1663. Territoris de Ternate, Tidore a Indonèsia i una part de l’illa de Borneo.
1670. Bahame... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 51   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
9 de novembre de 2012, 13.02 h

http://www.youtube.com/watch?v=ocwfRVwM_1k&feature=plcp

Si tots els capellans fossin com aquests segur que les esglésies estaríen molt més plenes!