directe ! a La República. N. 4032. Diumenge, 27 de maig de 2018 01:30 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

'What's up with Catalonia' surt a la llum per explicar "la realitat" sobre l'actualitat de Catalunya a tot el món @lizcastro

L'obra recull 35 assajos en anglès escrits per personalitats com Oriol Junqueras, Matthew Tree, Ramon Tremosa, Vicent Partal, Muriel Casals i Salvador Cardús, entre altres

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 13 vots )
carregant Carregant

'What's up with Catalonia?' ('Què passa amb Catalunya?') és el darrer llibre de l'editorial Catalunya Press, gestionada per l'escriptora i editora nord-americana Liz Castro. L'obra té l'objectiu de donar a conèixer amb profunditat l'actualitat catalana a un públic estranger. Es tracta d'un recull de 35 assajos en anglès sobre l'economia, la història, la llengua, la cultura i la política catalanes escrits per una selecció de professors, periodistes, polítics i professionals catalans. Castro, que resideix a Massachusetts però va viure a Catalunya fa 25 anys i parla català, vol fer saber al món que la imatge "d'insolidaritat i deute" que es dóna a l'exterior no es correspon a la "història real" catalana. 

Comparteix
   


Etiquetes
"És important que el món parli de Catalunya però és més important que el món entengui què és Catalunya", subratlla Liz Castro. L'editora nord-americana ha constatat que, arrel de la manifestació de la Diada del 2012 i de les eleccions del 25-N, en els últims mesos Catalunya ha sortit a la premsa internacional amb molta freqüència, però sovint apareixen "articles esbiaixats i poc profunds", exposa Castro en la descripció del projecte al web Verkami, des d'on s'estan recollint diners a través del crowdfunding o micromecenatge per poder difondre l'obra. La intenció és recollir fins a 7.500 euros per poder distribuir 500 exemplars del llibre a biblioteques, diaris i polítics d'arreu del món. 
 
Els autors dels assajos són Ignasi Aragay, Laia Balcells, Germà Bel, Laura Borràs, Alfred Bosch, Núria Bosch, Roger Buch, Joan Canadell, Pau Canaleta, Salvador Cardús, Muriel Casals, Andreu Domingo, Carme Forcadell, Josep Maria Ganyet, Salvador Garcia-Ruiz, Àlex Hinojo, Edward Hugh, Oriol Junqueras, M. Carme Junyent, J.C. Major, Pere Mayans Balcells, Josep Maria Muñoz, Mary Ann Newman, Elisenda Paluzie, Vicent Partal, Cristina Perales, Eva Piquer, Enric Pujol, Marta Rovira Martínez, Vicent Sanchís, Xavier Solano, Miquel Strubell, Matthew Tree, Ramon Tremosa, i F. Xavier Vila.
 
Liz Castro gestiona l'editorial Catalunya Press, la qual ha publicat altres llibres com 'What's going on in Catalonia?', 'Barcelona, Catalonia: a view from the inside' -de Matthew Tree-, 'What Catalans want: Catalonia next state in Europe', de Toni Strubell i Lluís Brunet i 'The best of Barcelona INK', editat per Ryan Chandler. A més de gestionar Catalunya Press, Castro és experta en tecnologia de llibres tradicionals i digitals. 
 




COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
Jordi fletxa CATALUNYA
25 de gener de 2013, 22.27 h

#11 No fa falta que ho sentis,me la porta fluixa el que diguis.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Cesi C. fletxa Lolailolàndia
25 de gener de 2013, 18.03 h

#11 Eeeeeeh ... abans d'insultar els altres perquè insulten, mira a qui ho fas. Aquest Jordi és un bon català que defensa el que té dret a defensar: Catalunya. I tu, o et retractes o serás una puta merda fastigosa d'ESPANYOLISTA. No et tenia catalogat com a tal. Potser algun funcionari espanyol t'ha suplantat?


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Pepo fletxa Terrassa
25 de gener de 2013, 13.56 h

#6
HO SENTO PERÒ VEIENT COM TRACTES LES PERSONES, NOMÉS EM QUEDA PER DIR-TE QUE ETS UN PUTO TROÇ DE CARN AMB POTES, UNA PERSONA INDECENT I AMORAL I FINALMENT UNA O UN GRAN MERDÓS/A


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Núria fletxa Matadepera
25 de gener de 2013, 11.16 h

No és arrel de la manifestació, sinó arran.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Jordi fletxa CATALUNYA
25 de gener de 2013, 10.38 h

#8 Que pel somorrostro?molt de vent?doncs apa guarda la cabra i ves al bar.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
25 de gener de 2013, 10.14 h

#7

¿Que apacha boca , quillo?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 22
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Jordi fletxa CATALUNYA
24 de gener de 2013, 22.43 h

#3 I understand that not make any comments (not that I risk intelligent). I understand that your level of Foreign Language (starting and going Catalan English), is pretty nil. Follow sleeping homeless poor and sad your life was going a little less bitter.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jordi fletxa CATALUNYA
24 de gener de 2013, 22.39 h

#2 Anna,si haguessim de jutjar la gent per la cara tu ja fa temps que series a la NASA...substituïnt els ximpancés.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
24 de gener de 2013, 20.53 h

http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo

Catalunya està preparada per a la independència.

Ja som sobirans, ara, exercim aquesta sobirania.


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
24 de gener de 2013, 17.21 h

#3 Reló no malkes las oooraaas as hesta notche pelpèètua, poke hese cabrong flankiiista i cerril, se a cagao hen su hagüeeeeeela.

AHAHAHAHAHAHAHAHAHHH!!!! ... mira que n'hi ha de FFFUUURRRRUUUUSSSS !!!!