directe ! a La República. N. 4061. Diumenge, 24 de juny de 2018 22:52 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La fiscalia anticorrupció es querella contra dos ex alts càrrecs de CiU

Segons el fiscal, els dos exalts càrrecs s'haurien lucrat de fons de l'entitat mitjançant empreses seves o amb sous desmesurats entre els anys 2005 i 2011

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

La Fiscalia Anticorrupció ha presentat una querella contra l'exsecretari general de l'Associació Catalana de Municipis (ACM), Josep Maria Matas, i l'excap dels serveis jurídics, Xavier Solà, per suposats delictes de malversació de fons públics, falsedat documental i negociacions prohibides a funcionaris. Segons el fiscal, els dos exalts càrrecs s'haurien lucrat de fons de l'entitat mitjançant empreses seves o amb sous desmesurats entre els anys 2005 i 2011. Solà va ser tinent d'alcalde de Vic fins el 2010 i des d'aleshores fins fa un mes era el secretari general de la Conselleria de Cultura.
 


Comparteix
   


Etiquetes
Falsos convenis i treballs realitzats per empreses del seu entorn.
Tots dos, amb l'ajuda de tres querellats més, haurien aconseguit desviar milers d'euros dels comptes de l'ACM mitjançant falsos convenis i treballs realitzats per empreses del seu entorn. Igualment, i a través de la Fundació Privada d'Habitatge Públic de Catalunya (FPHP), vinculada a l'ACM, van aconseguir increments patrimonials notables d'empreses immobiliàries també vinculades a ells. A més a més, com a retribucions de l'ACM, Matas va declarar 87.500 euros l'any 2006 i 92.400 l'any 2009, però la xifra es va disparar el 2010, amb 198.500 euros, i el 2011, amb 273.800 euros.
 
Trajectòries paral.leles
 
Els dos polítics eren importants dirigents comarcals de Convergència a la comarca d'Osona, Matas ha estat president de CDC a Osona l'última dècada. Solà, va ser vicepresident primer del Consell Comarcal d'Osona en la dècada de 1990. A l’any 2000 van arribar a l'Associació Catalana de Municipis, fundada a Vic el 1981.





COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
Jordi fletxa CATALUNYA
26 de febrer de 2013, 21.37 h

#8 Tu pensar?apaaaaaaaaaaa!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Xavi fletxa Cat
26 de febrer de 2013, 14.22 h

CIU LLADRES !!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
CIUruptos fletxa A miles
26 de febrer de 2013, 14.18 h

! Qué raro ! Yo pensaba q eso de la corrupción era sólo en España ... Y de CIU ? Nada , seguro q es un invento de algún españolista para hacer daño a Cataluña ...


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 11
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
25 de febrer de 2013, 23.22 h

http://www.youtube.com/watch?v=taCH_jMLNEU

Denunciem la guerra bruta que l'estat espanyol està duent a terme contra Catalunya i la resta dels Països no Castellans que ocupa l'estat depredador i pan-castellanista.
Denouncing the silent war that Spain is waging against Catalonia

INTERNACIONALITZAM sa nostra lluita!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
magrab fletxa Barcelona
25 de febrer de 2013, 19.53 h

(La confidencial, Batalla entre fiscales para hacerse con la plaza de Anticorrupción de Cataluña - 05/06/2009).

"Fernando Maldonado. Este fiscal está avalado por Martín Rodríguez Sol, representante del sector más conservador de la fiscalía y a quien incluso se ha vinculado en diversas ocasiones con el Opus Dei." i

"la candidatura de Maldonado no ha sentado nada bien”. Al sector más conservador se le vincula al sindicato Manos Limpias. Precisamente fue este grupo quien denunció ant... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
25 de febrer de 2013, 19.15 h

Corrupciones a granel S.A.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
25 de febrer de 2013, 18.55 h

És curios. La resta de mitjans han passat de puntetes per la noticia.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
25 de febrer de 2013, 18.39 h

Doncs al Solà el govern dels millors farsants pretenia nomenar-lo director general del Gran Teatre del Liceu d'aquí a poc, en substitució del Joan Francesc Marco.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
25 de febrer de 2013, 18.02 h

http://www.youtube.com/watch?v=taCH_jMLNEU

Denunciem la guerra bruta que l'estat espanyol està duent a terme contra Catalunya i la resta dels Països no Castellans que ocupa l'estat depredador i pan-castellanista.
Denouncing the silent war that Spain is waging against Catalonia

INTERNACIONALITZAM sa nostra lluita!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Lluís fletxa BCN
25 de febrer de 2013, 17.19 h

Quina colla de vividors