El digital dels que votaran #SíSí. N. 3870. Dissabte, 16 de desembre de 2017 04:33 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Els empresaris que van regalar el “Fortuna” al rei reclamen el retorn del “regal”

La idea del regal va ser promoguda pel delegat de La Caixa a les Illes en aquell moment, José Francisco Conrado de Villalonga, i va costar 18 milions d’euros

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Els empresaris que l'any 2000 van regalar al Rei el iot "Fortuna" per al seu ús i gaudi volen que el Govern espanyol els hi torni, segons ha acordat aquest dilluns per unanimitat la Fundació Turística i Cultural de les Illes Balears (FUNDATUR) que aglutina els donants dels 18 milions d’euros que va costar el iot, 2.7 milions dels quals procedents de diners públics del Govern Balear, el iot va ser cedit al Patrimoni Nacional, del qual Villalonga era també delegat, per evitar males interpretacions. Ara el Consell de Ministres ha de decidir el futur del iot una vegada que el rei renunciés al seu ús fa unes setmanes.

Comparteix
   


Etiquetes
El Fortuna, un regal amb molts beneficis pels empresaris que el van comprar
 
Els empresaris que van participar en el "regal" ho van fer a través de les seves empreses i van tenir avantatges fiscals ja que en fer la donació a la FUNDATUR, desgravaven fins al 30% de la base imposable de l'Impost de Societats o el 3% del volum de vendes. Malgrat que el regal va ser car els beneficis van ser també importants.
 
 
El grup d’empresaris turístics, banquers i homes de negocis que van finançar el Fortuna
 
Entre les empreses que van finançar el iot hi ha: Gabriel Escarrer, de Sol-Melià, Gabriel Barceló, del Grup Barceló, Carmen Matutes -filla del llavors ministre d'Afers Estrangers espanyol- propietaria de Festa, grup hoteler,  José Linares Colom, en nom d'Iberostar, Hotels i Apartaments, Miguel Fluxá, de Viajes Iberia-Camper,  Carmen García, de Soltour,  Juan José Hidalgo, d'Air Europa, Miguel Ramis, de Grupotel, Gonzalo Pascual, de Spanair,  José Luis Carrillo Benítez, de Hotels Globals, Antoni Fontanet, de Productes Fontanet,  Pedro A. Serra Bauzá, en nom d'Hora Nova, SA., Miguél Roselló Ramón, en nom de Roxa, SA,  José Antonio Fernández Alarcón Roca, de Riu Hotels,  Freixenet, Azur de Puig,  La Banca March, El Crèdit Balear, La Caixa, Gesa -una empresa pública privatitzada-, i Sa Nostra, Caixa de Balears. A més van formar part Jaume Matas, president i José María González Ortea, en representació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i Miguel Vicens Ferrer, en nom de l'Associació Foment del Turisme de Mallorca i de la de Foment del Turisme d'Eivissa i altres.

El valor del Fortuna si es posa a la venda
 
Segons els experts el iot hauria perdut dos terços del seu valor, per altres podria rondar els 10 milions d’euros, i és aquí on rau la demanda dels empresaris tant generosos en el seu moment.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
Andreu fletxa Barcelona
28 de maig de 2013, 21.49 h

Ja els està bé, colla de llepaculs, ara que es fotin, allò de Santa Rita...no funciona? no els va servir pels seus negocis i per llepar el cul del Borbó? què més volen? una indemnització? interessos? au vinga..


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
IS fletxa IBI
28 de maig de 2013, 19.47 h

Que el domin al INSERSO per així poder passejar als jubilats amb torns de 4 a 6 dies l'any.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Sóm i serem fletxa Catalunya
28 de maig de 2013, 10.22 h

Que torni la barcassa fotuda als venuts que van comprar els seus favors, que tornin la Zarzuela, les seves cases i palauets, que tornin tot, els cotxes, els criats, el jet privat, els trajos i vestits, els gaiumbos i els mitjons, i que se'n vagin a la merda que és on realment haurien d'estar. Familia de vividors, corruptes i subnormals. Una vergonya més per aquest país Ejpanya que no s'aguanta per enlloc. Patètic de dalt a baix, ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Prou de finançar amb els nostres impostos fletxa una monarquia bananera i un estat feixista
28 de maig de 2013, 00.05 h

Els tribunals espanyols es carreguen les lleis catalanes i ens les modifiquen, saltant-se la sobirania del nostre parlament.

L’Estat espanyol es gasta 47 milions d’euros cada dia en el Ministeri de Defensa. Amb 3 mesos d’aquest pressupost a Catalunya no hi hauria cap retallada.

El nostre país pateix la xifra d’espoli fiscal més alta d’Europa. Mentre paguem impostos al nivell de Suècia, els serveis que rebem no estan a l’alçada ni dels països mediterranis.

95 euros paga c... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Synera fletxa Barcelona
28 de maig de 2013, 00.04 h

Oh Fortuna, roda invisible i capriciosa que va i ve quan li convé. Tú, que has abandonat a uns i vas en busca d'altres que s'enlluernaràn per quatre vanalitats, a altres pocasoltes que pensen que la seva sort efímera és per sempre, riu descaradament i sense límits per que has fet satisfactoriament la tria perfecte del grà de la palla, separant per sempre, eternament, la llavó improductiva, borda, inútil de la bona que, discretament i humil es reproduirà sane límits.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
27 de maig de 2013, 23.29 h



Ay! ... F O R T U N A !!

cógeme esta aceituna

verde y tierna por de afuera y por de adentro madera !!!!

Ay Fortuna, Ay fortunon

mi mujer paice moruna

y en realidá es un putón !!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Synera fletxa Barcelona
27 de maig de 2013, 23.06 h

El rei, mai ha regalat res? I això que obre milions en comissions del petroli. Quina pùrria pitjor que la màfia. A on t'amagues ultimsment borbonet fill de papa burro, net de burro, benet d'idiòta i rbesnet de venut?


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Synera fletxa Barcelona
27 de maig de 2013, 23.02 h

Espanya fins i tot discutirà això. És un saqueig! No he conegut poble més avar, lladre i orgullós que l'espanyol. Tota la seva història es basa amb l'expoli, no pas en la creació. Espanya és repugnsnt. Fa fastic. Ralment.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Espanya ens roba fletxa 16.000 milions cada any
27 de maig de 2013, 19.03 h

https://www.youtube.com/watch?v=URS9t3sDFuk


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
anna fletxa Barcelona
27 de maig de 2013, 18.21 h

Fer un regal al rei desgrava??? País! Com voleu que anem bé si fer regals al rei hauria d'estar prohibit per la llei i acceptar-los l'hauria de fer abdicar ipso-facto?!