El digital dels que votaran #SíSí. N. 3908. Dilluns, 22 de gener de 2018 09:28 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Albinyana: la Generalitat continuarà fent acció exterior "si no ens retiren el passaport".

El Govern afirma que la seva tasca no estarà "subjugada ni condicionada" al govern espanyol tot i la Llei d'acció exterior que ha aprovat aquest divendres

Comentaris 18  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

(ACN).- Amb la nova llei el govern espanyol vol reforçar la seva capacitat de coordinar tota l’acció exterior que desenvolupa l'Estat i les comunitats autònomes. El secretari d'acció exterior i Unió Europea de la Generalitat, Roger Albinyana, ha assegurat que es mantindran obertes les cinc delegacions i les 65 oficines sectorials a l'estranger i "les adaptarà segons les necessitat de cada moment, no segons l'opinió de l'estat espanyol".  "No volem mantenir un pols entre ambdues lleis, però defensarem les nostres competències", ha asseverat, i ha afegit que la Generalitat continuarà fent acció exterior "al servei dels ciutadans i les empreses "de Catalunya "si no ens retiren el passaport".
Sense concretar si la Generalitat obrirà més delegacions, Albinyana ha destacat que en el moment actual l'acció exterior "és més necessària que mai", tant per a les empreses com per al procés de transició nacional, i en aquest sentit ha avançat que el Govern està treballant la seva pròpia llei d'acció exterior que vol aprovar abans de l'estiu per iniciar el tràmit parlamentari el curs que ve.


Tot i que es vol esperar a tenir el text definitiu de la llei, Albinyana ha subratllat que tot i que la Generalitat haurà d'informar el govern espanyol de les delegacions i oficines a l'exterior que vulgui obrir, "aquest serà un tràmit consultiu i no vinculant". Amb tot, admet que en els darrers anys s'ha detectat "una voluntat fiscalitzadora" per part de l'Estat envers el Govern i la possibilitat d'obrir delegacions catalanes a l'exterior. I aquesta fiscalització, ha dit Albinyana, "no ens agrada".

Aquest divendres Margallo ha explicat que la intenció de la llei és deixar enrere la situació "selvàtica" dels últims anys i "integrar" les accions de tots els actors per tenir "una orquestra" en comptes "d'un conjunt de solistes desafinats sense partitura". Albinyana ha destacat la voluntat del Govern de respectar "al màxim" la tasca del govern espanyol en l'àmbit internacional i demana "una actitud recíproca".
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#18
Jordi fletxa CATALUNYA
17 de juny de 2013, 00.25 h

#17 el"SOC UN POBRE DESGRACIAT,QUE SE LA PELA LLEGINT"EL CAPITAL" QUE ESCRIU(MALAMENT)EN ANGLÈS PER APARENTAR SER QUELCOM MÉS QUE UN MERDA",l'alcohòlic nacionalista espanyol marxista oficial del blog.També conegut com Amaya Salazar,àlies montella.Àlies "aragoneses",àlies biel,ion,anna,homo apm,oriol,també conegut per l'indigent hermafrodita de l'Hospitalet,EX-PALURDO M,ILITAR,,JACINTO,500.,SANTI-CAGALLÓ...Pressumptament fill de Kim-jong-Il i la que escombra la línia del paral.lel 38.L... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
16 de juny de 2013, 22.57 h


También conocido como TOD, el TONTO OFICIAL del DIGITAL = Jordi » CATALUNYA

També conegut con el XIMPLE OFICIAL del DIGITAL = Jordi » CATALUNYA


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Jordi fletxa CATALUNYA
15 de juny de 2013, 20.36 h

#8 Idiosincràcia espanyola:davant l'impotència i la manca d'arguments el "coño" i los "cojones" com a rèplica,pobrets.....


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Jordi fletxa CATALUNYA
15 de juny de 2013, 20.34 h

#7 La teva no,d'on no n'hi ha no en raja.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
;Maya fletxa Barcelona
15 de juny de 2013, 20.34 h

Albinyana - ara que encara teniu passaport, aprofiteu per anar ràpid (amb la Muriel, si pot ser) a Anglaterra, ara que el Primer Ministre sembla
que ens té simpatia! Podria no durar gaire......


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
;Maya fletxa Barcelona
15 de juny de 2013, 20.31 h

Abinyana, ara que encara teniu passaport, aprofiteu d'anar a Anglaterra - ara que el primer ministre sembla demostrar-nos simpatia! Podria no
durar gaire---- Ràpid, doncs.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Pepo fletxa Terrassa
15 de juny de 2013, 17.51 h

#8 Jo em passo el passaport espanyol per l´Arc de triomf, o sigui per la collonada.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Pepo fletxa Terrassa
15 de juny de 2013, 17.49 h

No hi haurà pebrots per aturar-nos; si us violenteu ens violentarem. Administreu bé la munició, perquè no en podreu comprar gaires, doncs esteu pelats com el cul d´un mico. És clar a casa nostra deixarem d´estar espoliats i potser ens donarà per una mica més de munició que no pas tindreu vosaltres. Què tal, us agrada això?; a mi no, però si no hi ha remei, reberem tots, PERÒ TOTS EH!!!!!
Visca la Terra i el Poble Lliures!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Pepo fletxa Terrassa
15 de juny de 2013, 17.45 h

Si ens retiren el passaport, demanarem empara a la UE i sinó a la ONU, per poder-nos moure amb llibertat i seguir explicant el nostre projecte a tot el món.
Visca la Terra i el Poble Lliures!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Pepo fletxa Terrassa
15 de juny de 2013, 17.41 h

#6 ABSOLUTAMENT D´ACORD!!!!!!!!!! ACCIÓ ARMADA CONTRA ACCIÓ ARMADA!!!!!!!!!!!
(escric amb majúscules, perquè es noti que crido)