El digital dels que votaran #SíSí. N. 3872. Diumenge, 17 de desembre de 2017 08:53 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Franco és un “heroi” d'Espanya segons el Govern espanyol

El Govern espanyol justifica l’apel•latiu “d’heroi" al dictador Franco en un plafó informatiu d’un museu, per raons "historiogràfiques ".

Comentaris 24  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

El Museu de l'Exèrcit de Toledo conserva una màscara mortuòria del dictador  Francisco Franco, amb un plafó informatiu on es llegeix “Herois d’Espanya”, al costat del símbol de la Laureada de San Fernando, que es la más preciada distinción militar española i que té per objectiu reconeixer el valor i la realització d’accions excepcionals o extraordinàries, sempre en benefici d’Espanya. Amaiur va formular una pregunta al Congrés demanat explicacions i el Govern espanyol ha respost que "Els panells informatius dels museus públics es fan amb criteri museogràfics i historiogràfics". Segons el diari Gara, Jon Iñarritu, el diputat d'Amaiur que ha denunciat la situació, afirma que la inscripció constitueix una "apologia feixista, un insult a les víctimes i una il·legalitat" i que vulnera  la Llei de Memòria Històrica de 2007.




Comparteix
   


Etiquetes
"Considera el Govern espanyol que Franco és un 'heroi d'Espanya?
 
És una de les preguntes d’Iñarritu que han quedat sense resposta, el diputat també denuncia que l'Executiu de Rajoy calla sobre per què es continua parlant de Franco com a "Generalíssim "o per què la seva dictadura feixista rep l'apel·latiu de" Govern ". Segon el diputat, "No és la primera vegada que el Govern espanyol dóna excuses per no retirar simbologia franquista", com ja ha passat amb 400 estàtues i plaques que  l'Executiu de Rajoy no ha retirat amb l’excusa del "cost econòmic"."No hi ha voluntat, com s'ha vist en el recent homenatge a la División Azul", diu Iñarritu i es demana va com seria vist a Alemanya que hi hagués plaques en les que es parlés d'Adolf Hitler com "Führer" o "heroi ".




COMENTARIS fletxa taronja

item
#26
5 de juliol de 2013, 12.08 h

COMUNICADO DE LA RESISTENCIA

CUALQUIER INTENTO DE ABORTAR EL PROCESO NACIONAL CONSTITUYENTE EN CATALUNYA MEDIANTE LA REPRESION DE LA VOLUNTAD POLITICA DEL PUEBLO CATALAN O REPRESALIAS CONTRA SUS REPRESENTANTES POR PARTE DE LAS AUTORIDADES Y FUERZAS OCUPANTES ESPAÑOLAS,ESTARÁ LEGITIMANDO A LA NACION CATALANA PARA UN EVENTUAL PROCESO DE AUTODEFENSA,MEDIANTE EL CUAL LOS CIUDADANOS PROCEDAN A ENCUADRARSE EN MILICIAS Y FUERZAS DE AUTODEFENSA O UN EJERCITO POPULAR CONTRA LA AGRESION ESPAÑOLA.
EST... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
5 de juliol de 2013, 12.07 h

ESPAÑA ES EL MAL,LA SEMILLA DEL DIABLO CAYÓ EN ESTE SUCIO PAIS,ASQUEROSO,ESPAÑA ES UNA GOTA DE SEMEN DEL DEMONIO


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
fideli fletxa rdnes
4 de juliol de 2013, 20.32 h

al Professor Perich li van preguntar"Professor, què és un heroi?...un heroi és aquell que va descobrir que el cargol es pot menjar i el llimoc no"... Franco No és un heroi!


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
4 de juliol de 2013, 18.40 h

#22 Para todos los ilusos q habían escrito felicitando al equipo médico q atiende a Otetes , ya veis que habéis lanzado las campanas al vuelo antes de tiempo : ya veis como sigue ... Si ingreso el día 1 de julio , como pensabais que ya estaba recuperado ?
Esto no se arregla en tres días , y menos con la edad que tiene este esperpento ...
Tu que , otetes ? Sigues igual de gilipollas con lo de Franco , no ? ... Ya sabía yo q era una tontería ingresarte , estas ocupando la plaza de otro qu... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
S.Curçó fletxa a ran d'onades, luxe impossible a Castella.
4 de juliol de 2013, 18.12 h

El contingut d'aquest comentari està ocult perquè ha estat considerat inapropiat pels lectors de directe!cat
Mostra'l


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
4 de juliol de 2013, 17.58 h

Todavía estamos con franco ?
! Pero si murió en 1975 ! ; no hay ahora otros temas más interesantes y preocupantes ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 20
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Pepo fletxa Terrassa
4 de juliol de 2013, 17.54 h

#10
No pateixis, que España s´en va ella sola a la merda, però no pas amb nosaltres dins.
Visca la Terra i el Poble Lliures!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 21   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
4 de juliol de 2013, 16.47 h

http://www.youtube.com/watch?v=uHRZgF5myKw

Pep Guardiola, FC Barcelona coach, explains what he feels regarding his country, Catalonia, and its language.

CATALONIA IS NOT SPAIN


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
4 de juliol de 2013, 16.34 h

el generalisimo nomes era un terrorista malvat, de professió lladre amb la collares un dement, un anticontitucional que va utilitzar l'exercit per robar tot el que va poder i matar persones com matava salmons, el molt asexual; francisquita franco ningu sabia si era home o dona, pobre asexual espanyol; el caudillin era una persona insignificant, ridicula, tonta i analfabeta


Valora aquest comentari:   votar positiu 20   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Jordi fletxa CATALUNYA
4 de juliol de 2013, 16.18 h

#14 Et veig molt mancat d'afecte patern,de veritat,m'agradaria organitzar-te un retrobament patern,de veritat,el problema és que jo faig servir cuina d'inducció i com suposaràs no disposo del telèfon del servei de subministrament de gas butà,però vaja,suposo que al servei d'atenció a l'indigent sabran donar-te'n alguna raó,després de tot deus ser el seu usuari més veterà,no?