El digital dels que votaran #SíSí. N. 3849. Divendres, 24 de novembre de 2017 10:02 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

"A mi no me hables en el valenciano de los cojones"

Un activista és detingut a Elx per parlar valencià, denuncia que els agents es varen exasperar en veure com s'expressava en valencià després d'haver-li demanat que s'identifiqués

Comentaris 68  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 13 vots )
carregant Carregant

(ACN).- L'associació per la llengua El Tempir d'Elx (Baix Vinalopó) denuncia la detenció el passat 18 de juliol d'un activista de la ciutat pel fet d'haver parlat en valencià als agents de la policia espanyola. Segons el testimoni, els fets es varen produir durant la concentració a la seu del PP per protestar contra les darreres novetats sobre el 'cas Bárcenas'. El membre del grup antimilitarista Tortuga, Paco Muñoz, va ser requerit per la policia que li va demanar el DNI. Segons el Tempir, Muñoz no es va negar a identificar-se en cap moment però es va adreçar en valencià. La reacció del policia va ser respondre "a mi no me hables en el valenciano de los cojones", traslladant-lo a la comissaria.

Comparteix
   


Etiquetes
Valencianoparlans, ciutadans de segona

"Entenem que aquesta actitud és inacceptable en un estat democràtic que ha de garantir el dret dels seus ciutadans a expressar-se en la llengua pròpia del país... i, a més, d'un cos policial que ha d'estar al servei dels ciutadans i, per tant, si vol ser professional i moderna, ha de ser capaç d'atendre i respectar les persones que fan servir una llengua diferent al castellà. No es pot acceptar la criminalització ni un tracte de ciutadà de segona dels valencianoparlants", denuncia El Tempir.

Agredit per parlar en valencià a un policia local al Campello

El cas de Paco Muñoz no és l'únic cas recent de discriminació que El Tempir denuncia. L'associació dóna testimoni a la denuncia que va interposar un policia local del Campello contra el ciutadà Lluís Xavier Flores per parlar-li en valencià i dir que el seu nom és "Lluís Xavier". A més, també l'ha denunciat per "intentar fugir" i "aldarulls", sumant les dues multes una quantia de 400 euros. Ni l'Ajuntament del Campello ni la subdelegació del govern espanyol han respost la petició de Lluís Xavier Flores perquè li retiren la denúncia i el policia local es disculpe, perquè l'ha feta en valencià i cal enviar-la a traduir, amb la qual cosa no es compleix els criteris d'eficiència i de servei d'una administració amb els ciutadans.
 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#68
Ll.B. fletxa Vallès Oriental. Països Catalans.
26 de juliol de 2013, 18.52 h

FORA LES FORCES D'OCUPACIÓ!!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#67
Josep fletxa Barcelona
26 de juliol de 2013, 07.11 h

El policia és Nacional, o sia espanyol i pagat per un govern espanyolista del PP, ¿quants policies nacionals son catalans? ¿no l'han votat al PP? dons ¿que esperen que a València els hi permetin paralar català i a Catalunya ens facin la vida imposible?, En les properes eleccions, que tornin a votar al PP o al PSOE que no canviarà res, son el mateixos gossos però amb diferent collar


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#66
Jan Marc fletxa Vilanova
25 de juliol de 2013, 21.04 h

Aixó no son policies son xulopiscines


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#65
Isidor fletxa BARCELONA (CATALUNYA)
25 de juliol de 2013, 17.20 h

Si tenen "collons" aquest agent de fireta, que vinguin i em diguin a mi a la cara que no els hi parli en Català, que aniran servits.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#64
Paco Pi fletxa Barcelona
25 de juliol de 2013, 01.42 h

#53 Però és que jo sóc un ruc. Un ruc català.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#63
Paco Pi fletxa Barcelona
25 de juliol de 2013, 01.37 h

#53 Tens raó: el castellà.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#62
25 de juliol de 2013, 01.03 h

#53 Pues muchos mas idiomas que cualquier españolito cazurro, cazique del PP.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#61
25 de juliol de 2013, 00.54 h

Com més ens discriminin i ens putegin, més independentistes sorgirán, tota aquesta oclla, la poli, els fatxes, els peperos i els ultras violents, son presisament els que més afavoreixen la proliferació del nacionalisme tan del País Valencià com de Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#60
Enric Ll. fletxa BARCELONA
24 de juliol de 2013, 13.11 h

#50 Jo vaig a la Clinica Quirón un parell de cops a l'any per revisions i mai he tingut problemes amb els informes del meu metge en català. La majoria de personal parla català i si no el parle, l'entenen i t'atenen perfectament. No se de on ha sortit aquesta informació....!!! De totes formes, gent "rara" pot haver ni a tot arreu...¡hasta a urgencies!.... però em de fer valdre els nostres drets...!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#59
Paco Pi fletxa Barcelona
23 de juliol de 2013, 20.20 h

I Biiibaaaaa Eskjhnjlckghñññññaaaa! (Com deia Manolo Escobar [de cognom perfectament apropiat].)