El digital dels que votaran #SíSí. N. 3817. Dimarts, 24 d'octubre de 2017 00:44 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Mas confirma la data i pregunta aquest any, referèndum 2014 o eleccions plebiscitàries de darrer recurs

Coincidència amb Junqueras i desmenteix les interpretacions fetes pels mitjans de comunicació que pensen en clau espanyola. Les eleccions plebiscitàries fins i tot es poden anticipar

Comentaris 14  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

El president de la Generalitat ha reiterat que, tal com estableix l'acord d'estabilitat amb ERC, es pactarà la data i la pregunta -"o les preguntes"- de la consulta abans de finals d'any. Mas ha centrat la seva intervenció al Consell Nacional de CDC en matisar les seves paraules de dijous, quan apuntava la possibilitat de fer unes eleccions plebiscitàries el 2016, fins i tot es poden anticipar. Així, ha insistit en què aquesta possibilitat és l'"últim recurs legal" a les seves mans per garantir l'exercici del dret a decidir en cas que el govern espanyol no toleri la consulta.
Artur Mas, junt amb el vicesecretari general de Coordinació Institucional de CDC, Lluís Corominas, moments després de la seva intervenció en el Consell Nacional de CDC,
Artur Mas, junt amb el vicesecretari general de Coordinació Institucional de CDC, Lluís Corominas, moments després de la seva intervenció en el Consell Nacional de CDC,
© @acn

Comparteix
   


Etiquetes
En aquest sentit, ha afirmat que l'Estat té una "oportunitat" per entendre que "és millor" fer un referèndum "de manera acordada o, com a mínim, tolerada".



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#14
atlasac fletxa Vila-real
9 de setembre de 2013, 11.17 h

UNA VERITAT-----
Com una casa és que quan esperavem el REFERENDUM el vam TENIR? NOOOO! ! ! vam tenir une eleccions.....SI o NO ! ! d´això ja fà algun temps oi? i que TNIM MES? RES DE RES PROMESES i més PROMESES que si....el GOVERN de l´ESTAT algú encara NO CONEIX el GOVERN DE L´estat després de....FA QUANS QUANS ANYS?...VINGA HOME VINGA..... EL QUE ES POT FER AVUI perqué esperar....a qué?


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
atlasac fletxa Vila-real
9 de setembre de 2013, 11.05 h

QUAN, QUAN, parlaran CLAR i CATALA? vosaltres sabeu ja el temps que estan donat´hi voltes? per a FER-NOS ABORRIR? ESPERAR i MES ESPERAR tant dificil és JO EM VAIG POSAR AL COSTAT DELS INDEPENDENTISTES AVUI farà uns 12 anys? els d´esperar HAN GUANYAT JA 12 ANYS i....continuen en que TENIM QUE ESPERAR...les RAONS MOLTES com les que te RAJOY per ROBAR EL POC QUE TENEN ELS POBRES I....ENCAR VOL MES i MES TEMPS ! ! !,NO....JO DIC NOOOO.......


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Jordi fletxa Sitges
9 de setembre de 2013, 01.56 h

#11 Has tocat el moll de l'òs. Quan Mas diu "pregunta o pregruntes", ja sabem què significa, Seguir com fins ara, "federalisme", o "estat propi", si a això li afegim la ¿possibilitat ? que es pugui convocar una consulta "tolerada", ja tenim per on pot anar el pacte II. Tots contents i nosaltres fotuts. Els del PSC-PSOE contents, ja tenen la seva part de glòria, els d'ICV el mateix, UDC i PP poden seguir tranquils, amb tanta pregunta cap opció té possibilitats de ser ampliament majoritàr... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Carles V fletxa Vilanova
8 de setembre de 2013, 12.00 h

Aquests del directe li fan la mateixa pilota al Mas que la que li feien al Maragall quan ERC també hi governava.
Però els fets són tossuts. Estructures d'estat creades? 0. Compromís "si o sí" per la consulta? revocat. Compromís pel 2014? Posposat. Assistència, aquest cop sí, del President a la manifestació de l'11-S? Tampoc. L'únic que sembla cercar és una consulta no vinculant per saber què pensem, amb més d'una pregunta, si l'amo dóna permís (que no en donarà, és clar).
Vaja,... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
L.Mental fletxa ((*(( CATALUNYA, PROPER ESTAT LLIURE D'EUROPA ))*))
8 de setembre de 2013, 11.41 h



#9 Sort que tu, nena sàvia, ensenyaràs a l'Artur Mas com es governa un país.

Deus haver esnifat Imedio, altrament es fa difícil de creure que hi pugui haver tontetes tant il.luses com tu.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
8 de setembre de 2013, 11.05 h


"Mas confirma la data i pregunta aquest any, referèndum 2014 o eleccions plebiscitàries de darrer recurs" o que comencis d'una vegada a governar, mai he vist a un president que enganyant a la gent estigui tant temps sense governar, això si, retallant drets socials i sous a mansalva, amb la complicitat dels venuts d'ERC


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 11
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Josep Mª fletxa el vendrell
8 de setembre de 2013, 11.04 h

Tot el meu respecte pel president de Catalunya, però si ens traeix serà una gran frustació per tot el país i segur que no s'ho perdonarem i seria un negre moment de la nostra llarga història, PRESIDENT CONFIEM EN TU. VISCA CATALUNYA LLIURE


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Albert fletxa Barcelona
8 de setembre de 2013, 10.03 h

Alerta amb una trampa que pocs s'han adonat (Forcadell si,però s'haurà d'explicar aviat millor). Si fem diferents preguntes en la consulta o referèndum, o bé donem la possibilitat de diferents respostes, no en sortirà cap clarament majoritària, serà tot molt confús. Això equivaldria a un bloqueig (boicot?) del procés cap a al'Estat propi. Ens portaria a la paralització. Jo no conec cap referèndum amb moltes possibilitats de respostes (o estàs d'acord amb el divorci o no, altra cosa... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jordi fletxa Sitges
8 de setembre de 2013, 01.17 h

Bé, sigui com a estratègia, o com a debilitat, el cert és que el plantejament que hi ha sobre la taula és referéndum sí o sí, o referéndum o si no plebiscitàries.
Queda clar que si volem forçar el referéndum, hem de tornar a actuar, i a la tornada de la Via Catalana cap a la independencia haurem de començar a treballar en la campanya pel referéndum el 2014, i el que cal és una bona campanya, potser a la manera del que vàrem organitzar fa dos anys, ara amb assaig del ref... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
7 de setembre de 2013, 16.58 h

http://www.elblogdesociales.com/wp-content/uploads/2010/07/europa1000.jpg

Jo al mapa hi veig una Catalunya independent, una Navarra independent però ....... Donde está España ?