El digital dels que votaran #SíSí. N. 3905. Divendres, 19 de gener de 2018 20:16 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El primer ministre de Lituània: "Cada país ha de trobar el seu propi camí i té dret a l'autodeterminació"

El cap del govern que ostenta la presidència de torn de la UE es mostra "molt content" que l'exemple lituà "inspiri" el clam independentista català

Comentaris 12  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 11 vots )
carregant Carregant

(ACN).- El primer ministre de Lituània, Algirdas Butkevicius, defensa en una entrevista amb l'ACN que cada país "ha de trobar el seu propi camí" i té "dret a l'autodeterminació". Butkevicius, cap del govern de l'estat que actualment ostenta la presidència de torn de la Unió Europea, es mostra "molt content" que l'exemple de la Via Bàltica que el 1989 van fer Lituània, Letònia i Estònia ara "inspiri" els catalans. "Dono la benvinguda a totes les maneres pacífiques d'expressar la solidaritat dels pobles i l'autodeterminació", sosté. Segons Butkevicius, però, s'ha de fer amb "bases legals". Els propis lituans "van elaborar" un marc legal per proclamar el 1990 la independència de la Unió Soviètica. 

Comparteix
   

En una entrevista amb l'ACN a Vílnius, coincidint amb la presidència de torn lituana de la UE, Algirdas Butkevicius valora positivament l'èxit de la Via Catalana. "Estic molt content que l'exemple lituà inspiri gent a altres llocs", defensa, afegint que la seva cadena humana "ara pertany a tota la humanitat" perquè va rebre el reconeixement de la UNESCO. 
"Lituània va recuperar la seva independència d'una manera única. Es podria considerar com un model per a la humanitat per aconseguir la independència d'una manera pacífica", destaca Butkevicius, líder del partit social demòcrata de Lituània.

Preguntat específicament sobre la Via Catalana de l'Onze de Setembre, que va aplegar 1,6 milions de catalans, el primer ministre lituà destaca que "cada país ha de trobar el seu propi camí, i té el seu dret a l'autodeterminació".

"Lituània es va alliberar d'un règim comunista que va durar des del final de la Segona Guerra Mundial. La situació avui a la Unió Europea és completament diferent", destaca el cap de l'executiu lituà. "La UE és una unió democràtica d'estats que respecta els drets polítics i es basa en la voluntat lliure", afegeix.

"D'acord amb bases legals"

"El camí cap a la independència de cada país s'ha de fer d'acord amb bases legals", remarca el primer ministre, citant la importància d'utilitzar "la llei internacional" i les "provisions de la constitució". "Quan aquest moviment va començar a Lituània, es va preparar una base legal, unes lleis per preparar el procés de restauració de la independència", afirma recordant la proclamació d'independència lituana de la URSS i obrint així la porta a que Catalunya pugui trobar una manera en el marc de la llei per a fer la seva pròpia consulta. Butkevicius afirma que, en tot cas, el debat independentista s'ha de discutir "dins" de l'estat espanyol.

"Sigui quin sigui el camí que escullin els catalans, vull destacar els contactes empresarials que tenen amb els lituans", recorda el cap de l'executiu de Vílnius. "Ja tenim inversions estrangeres de Catalunya a Lituània, i vull convidar altres emprenedors a establir aquesta cooperació econòmica amb Lituània", afegeix.

"Pots ser petit, però tot i així pots marcar la diferència", explica Butkevicius a l'ACN, remarcant el rol que poden exercir els països petits a nivell internacional. "No hi ha cap necessitat d'ensenyar múscul aquí, tot el que necessites són habilitats, un bon treball en grup, ser intel·ligent i demostrar que ets responsable", destaca.
 



COMENTARIS fletxa taronja

item
#12
F.Ibló fletxa estat esPPanyol = fanfarroneria i incompetència cròniques, SIMULACRE D’ESTAT DE DRET, PARÒDIA DE DEMOCRÀCIA, PAÍS DE FRANQUISTES MAL RECICLATS
15 de setembre de 2013, 13.48 h





#5 Romántic (oiiiiiich...) nocturn: que la premsa castellanófila posa a parir Catalunya dia sí dia també, NO ÉS CAP NOVETAT. Però que hi hagi CRETINS prou CRETINS espanyolistes com tu, capaços d'empassar-se tanta ESTUPIDESA, això ... tampoc és novetat. És més vell que anar a peu.




Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Josep fletxa Baix llobregat
15 de setembre de 2013, 10.37 h

Gràcies .Visca Catalunya Lliure


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Albert fletxa Porqueres
14 de setembre de 2013, 22.25 h

Molt bona notícia, sembla que l'estranger som molt ben vistos. Ara només ens falta un govern independentista! ja queda poc!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
FREEDOM FOR CATALONIA 2014 fletxa .......................................
14 de setembre de 2013, 14.55 h

http://www.youtube.com/watch?v=EZJGDCx5Nas

Independence Chain: Over 1 million Catalans arm-in-arm to press for separation

Ajudem a internacionalitzar videos en anglès sobre Catalunya com aquests. Que tot el món sàpiga qui som i que volem!

I sobretot denunciem la guerra bruta que l'estat espanyol està duent a terme contra el nostre poble!

FREEDOM FOR CATALONIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8

Valora aquest comentari:   votar positiu 20   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Alex fletxa Blanes
14 de setembre de 2013, 13.11 h

Al ministro se li acumula la feina. Ara,a més de renyar Letònia, ho haurà de fer també al Parlament britànic i a Lituània. Ja se sap, Espanya, paradigma mundial de la democràcia és la més adient per anar donant lliçons als altres. Vinga, espanyolets, seguiu-vos retratant.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
joan fletxa tarragona
14 de setembre de 2013, 12.57 h

Lituània tenia la sort d´enfrentar-se a una Unió Soviètica en aquells moments en descomposició tot i que Rússia després ha respectat la voluntat del poble lituà.
Espanya en contra no respecta rés que no siguin los "sagrados intereses de la Patria",pensin el que pensin els seus habitants.
No hi ha cosa més ridícula i inapropiada que manejar un problema polític,com si fos una qüestió de legalitats.Qualsevol alumne de Dret li dirà que no té rés a veure una cosa amb l´altra


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5

Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 19
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat - República de Catalunya
14 de setembre de 2013, 11.11 h

The Cabinet of Ministers of the Republic of Latvia: http://www.mk.gov.lv/en/send-e-request/

Si algú vot agrair-li i escriure-li un missatge en letó ...

Cienījamie premjerministrs,
Mēs esam pateicīgi par jūsu vārdiem par Katalonijas referendumā.
Mēs ceram, ka jūs apmeklējat nākotnē bezmaksas Katalonija.
Ar mūsu komplimentus,

Senyor Primer Ministre,
Estem molt agraïts per les seves paraules sobre el refer... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 21   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Vicenç Ramoneda i Ullar fletxa Sentmenat - República de Catalunya
14 de setembre de 2013, 10.54 h

Espanya intentara subornar i comprar l'UE tal com van fer amb el COI?

Només els imbècils canviarien la llibertat i ser estat pel cromo de continuar sent esclaus a Espanya!

Alea Jacta Est.
Donec perficiam.