directe ! a La República. N. 3999. Dilluns, 23 d'abril de 2018 17:40 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

Amenaces d’Espanya contra Lituània i Letònia #volemvotar

Margallo també convoca l'ambaixadora de Lituània a Espanya per les declaracions del primer ministre a l'ACN sobre el procés català

Comentaris 21  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 12 vots )
carregant Carregant

Els dos diplomàtics dels països bàltics hauran de justificar les opinions dels seus líders sobre Catalunya. El ministre d'Exteriors, José Manuel García-Margallo, també ha convocat aquest dilluns l'ambaixadora de Lituània, Audra Plepyté, per les declaracions del seu primer ministre a l'ACN sobre el procés català. El lituà Algirdas Butkevicius, que actualment ostenta la presidència de torn de la Unió Europea, va defensar que cada país "ha de trobar el seu propi camí" i té "dret a l'autodeterminació". L'ambaixadora de Lituània se suma així a l'ambaixador de Letònia, Janis Echemanis, que també haurà de donar explicacions a Margallo i al secretari d'Estat per a la Unió Europea, Iñigo Méndez de Vigo, de les opinions sobre el procés català que també va fer a l'ACN el primer ministre letó, Vladis Dombrovskis.
© @acn

Comparteix
   


Etiquetes
Espanya, por a la democràcia i al dret a votar

Dombrovskis assegurava en una entrevista amb l'ACN que el govern espanyol hauria de "mirar opcions sobre com abordar" el clam independentista a Catalunya. Arran de la Via Catalana de l'Onze de Setembre, el líder bàltic defensava que els catalans estan "enviant un missatge molt poderós" i que era necessari "prestar-hi atenció". Preguntat sobre si Letònia reconeixeria una Catalunya independent, el mandatari conservador responia: "Si hi ha legitimitat en el procés diria, teòricament parlant, per què no?".

Segons fonts del Ministeri d'Exteriors, l'ambaixadora lituana, Audra Plepyté, ha estat citada a les 9.30 hores mentre que l'ambaixador letó, Janis Echemanis, a les 12.30 hores. Es tracta d'una iniciativa personal de Margallo que vol que els diplomàtics de Lituània i Letònia aclareixin el context i les raons que donen per justificar les seves manifestacions. Segons les mateixes fonts, Margallo recordarà als ambaixadors les normes d'ingrés a la UE i el marc constitucional espanyol.
 
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#21
Joan fletxa Barcelona
17 de setembre de 2013, 17.52 h

i com deia l'altre dia Empar Moliné , quan es pronunciin a favor mes països aniran cridant a tots els ambaixadors....i en Margallo també renyarà a l'Obama per telèfon....au vinga ridículs , que sou patètics !


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
16 de setembre de 2013, 12.43 h

desde la Resistencia queremos dar nuestro apoyo a las Autoridades Nacionales Catalanas,y al Pueblo Catalán en su conjunto,por su buen hacer en el proceso emprendido hacia la independencia,y deseamos que los actos con motivo de la Diada Nacional de Catalunya sean todo un éxito,para que llegue el clamor de la ciudadanía a todos los lugares del mundo,y sirva de muestra a la comunidad internacional,d el deseo irrenunciable de los catalanes a la libertad y a la independencia.
Felicidades a Catalu... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
16 de setembre de 2013, 12.41 h

ugt y ccoo son los mismos perros con distinto collar,unos gandules,aprove chados,sinvergu enzas,mangantes ,rapavelas,dest ripabolsas,son unos hijos de p...en toda regla,coño !!!!

los politicos ,tanto del psoe como del pp,se ha demostrado siempre que son unos vividores,y ahí están en la recámara los de iu y upyd esperando para robar,robar ,robar,....veng a robar !!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
16 de setembre de 2013, 12.39 h

los sindicatos chorizos, ugt y comisiones, psoe e iu, sois todos lo mismo, los únicos que valen la pena son los del SAT, que roban al rico para dárselo al pobre.el psoe e iu están robando,robando y no paran de robar,por favor,ustedes los catalanes,que son gente inteligente y razonable,no voten nunca más a estos partidos del psoe.iu que nos están matando,nos están dejando en los huesos,no tenemos para comer,esta gente dice que andalucia imparable,pero es mentira ,nos están robando,esquilm... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
IgNAZIo NEZIo fletxa EsPPPPañññññññññññña!!! Una! Glande! Libre de libro!!
16 de setembre de 2013, 10.41 h



Dentro de una estonia bimoh a inbadís a Litoania i a Lechonia cong nuetra INBICTA dibisiong (o murtlipricasiong? aora no macuildo bieng) BRUNETE, con loh tankeh ke er mecànico (mi primo Paco) leh a limpiao la pipa er delco i les a pasao laspiradora pol firtlo de aire, andemá leh a canbiao el aseite (lo a puetto "birgen estra Carbonel") i loh a labao de lah orugah a la escotiyia de la torre.

Prepara-su, Lituones, Letianos i Estoriones, KE BIMA A POL BOSOTROH !!!!!!!!!!!!!!!!!



Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
Jo fletxa Catalunya
16 de setembre de 2013, 09.24 h

L'ambaixador dels EUA a Londres admet la possibilitat que Catalunya s'independitzi:

http://www.naciodigital.cat/noticia/59383/ambaixador/dels/eua/al/regne/unit/ja/planteja/catalunya/independent

També el cridaran a consultes?


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
Eduard fletxa Barcelona
16 de setembre de 2013, 08.15 h

Margallo. envials-hi la Camacho, veuras com s''acollo.....en!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Ermessenda de Solsona fletxa Sant Llorenç de Morunys
16 de setembre de 2013, 01.42 h

#5
No no pateixis, perquè és cada dia que hi ha algú parlant amb els grups polítics a l´Eurocambra i a d´altres llocs de decisió política al món; per això no hem pas de patir, perquè s´està fent feina tant a nivell professional com voluntari.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
Synera fletxa Barcelona
16 de setembre de 2013, 00.22 h

A on han ficat al funcioari diplomàtic que va dir "los catalanes son una mierda"? El continuem pagant amb els nostres impostos. Si aquesta és la diplomàcia espanyola, més val que pleguin. Fan riure.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Synera fletxa Barcelona
16 de setembre de 2013, 00.19 h

Ara començarant altres Estats com Kosovo (ben merescut ja que Espanya no el reconeix), Tibet, Escòcia, etc. Continuarà.