El digital dels que votaran #SíSí. N. 3788. Diumenge, 24 de setembre de 2017 14:19 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Les Illes Balears en vaga per denunciar el genocidi de Bauzà contra el català

Els treballadors docents de les Illes Balears inicien avui la vaga per lluitar contra les lleis de Rajoy i Bauzà i defensar el català a l'escola

Comentaris 7  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Els professors de les Illes Balears comencen avui la vaga indefinida per reivindicar el català a l'escola i mostrar el seu rebuig contra les lleis d'educació del PP que només intenten ridiculitzar-lo. Així doncs, hi ha més de 16.000 professors tant de l'escola pública com la concertada cridats a la vaga contra el decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL) promogut i aprovat pel govern de José Ramón Bausà, president de les Illes Balears. Els professors doncs, amb aquesta iniciativa, volen denunciar un decret que redueix l'ús del català a les aules fins al 33%, i per tant resten importància a la llengua pròpia del país per intentar desintegrar-lo i debilitar part de la cultura dels Països Catalans.

Cartell de la Vaga de professors
Cartell de la Vaga de professors

Comparteix
   


Etiquetes

Tots a una contra el TIL

La vaga que va ser convocada per l'Assemblea de Docents de les Illes Balears amb la col·laboració dels sindicats STEI i CCOO, ha anat incrementant el seu abast fins que la UGT i ANPE,el sindicat conservador, s'hi han acabat afegint. Així doncs, aquest matí els professors ja han començat la vaga indefinida contra el TIL amb molt suport des de les Illes i des dels Països Catalans, de sindicats diversos i moviments de la societat civil com pot ser l'Assemblea Groga.

Moviments pel català a l'escola

Avui comença la vaga i també els moviments per denunciar el decret TIL, així doncs són diverses les concentracions a les illes i al principat. Així doncs avui ha ha concentracions a les 12 del migdia a la Plaça Constitució a Sant Francesc, al Consolat de Mar de Palma de Mallorca,i a la delegació d'Educació de Maó a Menorca. També es realitzaran mostres de suport des del principat, entre aquestes una concentració a 2/4 de 8 del vespre a la Plaça Sant Jaume de Barcelona.

Som Països Catalans

Els Països Catalans, tornen a demostrar la seva unitat amb aquesta vaga de professors, que està rebent suport d'arreu, sumant forces en defensa d'una llengua comuna com és el català i un model d'educació pública.


 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#7
Jaume fletxa Barcelona
17 de setembre de 2013, 12.56 h

BAUZÀ, UN PAIO AMB CARA DE BANDOLER ENTERRAMORTS

Em costa recordar algún paio més llastimós que el Bauzà. Primer té un careto impresentable: mal afeitat, cara d'enterramorts, posat arrogant, un fatxenda de 1ª classe, i tuf de bandoler de Sierra Morena. Segon, té un veritable delit per perseguir el català dient mentides i mentides i emparant-se amb decrets jurídics francament dubtosos.

Aprendre l'anglès? Au Bauzà, que no t'ho creus ni mort! Qui coi els ensenyarà anglès als pobre... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Jaume fletxa Barcelona
17 de setembre de 2013, 12.49 h

JOTA, el SUBNORMAL

Si tinguessis una mica d'educació històrica, sabríes que les Illes Balears varen ser 'conquerides', o millor dit 'colonitzades', pels CATALANS el segle XIII. Per tant el que es parla allà (TU NO, CLAR) és el català en la seves varietats dialectals mallorquina, menorquina, eivissenca, etc,... Ho has entés pallús? Dels antics pobladors, que eren àrabs, al igual que abans havien estat romans, cartaginesos, fenicis, etc,.... no en va quedar res doncs, MOLT LAMENTABLEMEN... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
Esteban fletxa Ibiza
16 de setembre de 2013, 16.03 h

#3 lo que nos salga de los cojones , tu a dar el coñazo a tu pueblo , paleto de mierda


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 5
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
JOta fletxa Parma e Mayiorka
16 de setembre de 2013, 15.39 h



#1 Etoooo... en primés lugal, CHIO NO SOHY UN MORTADELO DEL CNI, KE CONSTE, CONÑIO, CHIA!!!!

Sigundo: en mi pueblo mayiorking, Villabpñigosa de las Altas Cagarelas, TODOS SEMOS MAYIORKINES, porke tenimos ung calendario cong una AFOTO de Pollensa, KE TE KAGAS, de fonita ke es !!!



Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
Roger fletxa Maó
16 de setembre de 2013, 15.04 h

#1 I això en què escrius què és, mallorquinano?


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
16 de setembre de 2013, 13.43 h

Porque no os vais a la mierda con vuestros coñazos independentistas en vuestro pueblo y dejáis de joder aquí , plastas !!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 13
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
JOta fletxa Palma de Mallorca
16 de setembre de 2013, 12.07 h

Y dale con el catalán..aqui somos mallorquines y hablamos mallorquin!!!! iros con el catalán a vuestra provincia y dejad de hacer al mallorquin y valenciano como catalán por que no somos catalanes, somos mallorquines, menorquinos, ibizencos... pero no CATALANES