directe ! a La República. N. 3999. Dilluns, 23 d'abril de 2018 17:35 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

Gran victòria de Merkel, a tocar de la majoria absoluta

Fins i tot podria tenir la majoria absoluta. Els actuals socis de coalició de la Cancellera, els liberals, podrien quedar fora del Bundestag.

Comentaris 10  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant Carregant

Els cristianodemòcrates d'Angela Merkel (CDU) haurien aconseguit el 42% dels vots a les eleccions d'Alemanya, segons el sondeig a peu d'urna difós per la cadena pública de televisió ARD. Els actuals socis de coalició de la Cancellera, però, podrien quedar fora del Bundestag amb només un 4,7% dels vots -el mínim per aconseguir representació és al 5%- i forçar Merkel a intentar una aliança amb el principal partit de l'oposició, els socialdemòcrates de l'SPD. Segons el sondeig a peu d'urna, l'SPD hauria obtingut un 25% dels vots. Els Verds i l'Esquerra tindrien un 8% dels vots i els euroescèptics d'Alternativa per Alemanya no entrarien al parlament.
Gran victòria de Merkel
Gran victòria de Merkel

Comparteix
   

Majoria absoluta a tocar, pendent de l'escrutini

Si les enquestes a peu d'urna es confirmen amb l'escrutini, mostrarien un augment important en el suport per a Angela Merkel, que pujaria gairebé 9 punts respecte als comicis del 2009. L'enquesta de l'ARD dóna a Merkel un 42% dels vots.

Els seus socis de coalició, els liberals, caurien fins a 10 punts, quedant fora del parlament amb un 4,7%. Per la seva banda, els socialdemòcrates pujarien lleugerament, ja que en les darreres eleccions van assolir un 23% dels vots, respecte al 25,8% que apunten ara les enquestes.

Les previsions dels mitjans alemanys apunten a una participació que podria arribar al 73%, tres punts per sobre de la del 2009.

Merkel: "Hem fet una cosa fantàstica"

La cancellera alemanya i líder de la CDU, Angela Merkel, ha fet ja una primera valoració dels resultats. "Podem celebrar-ho aquesta nit perquè hem fet una costa fantàstica", ha assegurat. Amb tot, Merkel ha indicat que encara és "massa aviat" per dir quin tipus de govern es podria formar a Berlín.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#10
23 de setembre de 2013, 13.24 h

Angel Merkel esta contra la Independencia de Catalunya , per lo tan la seva Victoria perjudica molt a Catalunya


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
23 de setembre de 2013, 13.23 h

Seguiremos pasándolas moradas con ésta galleando en Alemania.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8

Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
23 de setembre de 2013, 00.02 h

La derecha gobierna Europa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
22 de setembre de 2013, 23.50 h

http://www.youtube.com/watch?v=nDOADWuACu4

Juan Valverde és premi Príncep d'Astúries.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
22 de setembre de 2013, 23.42 h

http://www.youtube.com/watch?v=nDOADWuACu4

Juan Valverde és premi Príncep d'Astúries.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
17 year old explains why Catalans are calling for independence fletxa ..........................................
22 de setembre de 2013, 22.46 h

http://www.youtube.com/watch?v=wKxaKbp2Pgw

Una noia de 17 anys explica per què volem la independència.
Ajudem a internacionalitzar videos en anglès sobre Catalunya com aquests. Que tot el món sàpiga qui som i que volem!

I sobretot denunciem la guerra bruta que l'estat espanyol està duent a terme contra el nostre poble!

FREEDOM FOR CATALONIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
22 de setembre de 2013, 22.30 h

Angela Merkel es del Partit de Duran i Lleida he pensen igual he y de Artur Mas , hosigui políticas de dretes , aixo si es una gran Victoria despres de la crisis que viu Europa , Alemania no deuen viura tan malament com nosaltres els Catalans i Espanyols


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Ermessenda de Solsona fletxa Sant Llorenç de Morunys
22 de setembre de 2013, 21.03 h

Deu ens guardi que faci majoria absoluta, perquè amb lo llençats que van, fins i tot poden arribar a provocar algun problema gros d´ordre públic a Europa.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
22 de setembre de 2013, 19.56 h

El gram motor europeu, Alemanya, aporta a la UE 4000m/€ anuals

Catalunya en paga 16000m/€ a espanya!

Adéu Espanya, millor veïns