El digital dels que votaran #SíSí. N. 3873. Dilluns, 18 de desembre de 2017 21:34 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Duran, pals a les rodes de Mas

Vol evitar el que més de 2.000.000 de persones van clamar a la via catalana, una pregunta de sí o no a la independència.

Comentaris 26  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 6 vots )
carregant Carregant

El president del comitè de govern d'UDC i secretari general de CiU, Josep Antoni Duran i Lleida, ha garantit aquest dilluns en un article a La Vanguardia que el seu partit defensarà una tercera via confederal "entre la secessió i la submissió" quan hi hagi la consulta. "Quan s'hagi de decidir, UDC ajudarà a què, arribat el moment, un sector ampli de la societat que no vulgui rendir-se ni desaparèixer com a nació tingui altres opcions que no siguin la secessió o l'assimilació i la submissió". La proposta de Duran és una desconsideració evident als milers de militants i simpatitzants d’UDC que van anar a la via catalana amb un sol clam, restar a Panama en la setmana més important de la història recent de Catalunya i des de la distància volen canviar el gir de la voluntat popular, és una pirueta política de futur incert.
Duran de visita a Panamá
Duran de visita a Panamá

Comparteix
   


Etiquetes
Oposar-se a la voluntat de més de 2.000.000 de catalans que van sortir al carrer per exigir independència

Duran ha rebutjat "pujar-se a l'onada dels sentiments", sinó "conduir-los cap a una sortida viable". Tot i així, ha assegurat que no li fa por la independència si no hi ha cap més opció.

Avís als independentistes

Duran ha rebutjat que ara Catalunya es dediqui a "dividir energies discutint sobre les opcions diferents que s'hauran de votar", sinó que ha reivindicat que el que toca és donar el màxim suport per poder celebrar la consulta. Al seu parer, cal fer les coses de manera ordenada i democràtica "per moltes pressions que pugui haver i per moltes ganes d'anar de pressa que alguns puguin tenir".

Duran i Lleida vol liderar els lobbys de poder que no accepten la democràcia

I és que el número dos de CiU ha avisat que el futur de Catalunya "no es pot decidir per l'èxit d'una o de cent manifestacions, sinó per la força de les urnes i dels vots". I aquí s'ha dirigit a alguns polítics que "no saben fer res més que alimentar els sentiments després i aprofitar-se'n després". "Em desesperen", ha afirmat Duran, que ha assenyalat que el seu compromís polític "no es tradueix en pujar-se a l'onada dels sentiments, sinó en intentar conduir-los cap a una sortida viable que representi el bé comú".

Lideratges en contra de la majoria del seu propi partit

Ha reconegut que aquesta "tercera via" sembla difícil si a l'altre costat no hi ha ningú que la defensi, però ha opinat que "pot convertir-se en un camí fructífer si es pot trobar el punt d'equilibri entre les legítimes aspiracions nacionals de Catalunya i els llaços efectius i les diverses utilitats de tot tipus, resultat de molts anys d'història compartida, però no sempre feliç".

És en aquest punt on el líder democratacristià ha demanat deseperadament a l'Estat que tingui "visió de futur i sentit polític" i treballi també per un "model d'articulació efectiu i real que permeti donar resposta a les aspiracions de Catalunya".



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#26
Joan fletxa Girona
24 de setembre de 2013, 15.24 h

#23
Si no vaig errat, bastó és un estri que s'agafa amb la mà, la resta és un pal.

En qualsevol cas el Duran posa el que faci falta per boicotejar-nos i anar contra Catalunya.

Salut i Fem-ne Via.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
eli fletxa sabadell
24 de setembre de 2013, 13.54 h

Aquest senyor que sempre ha fet la seva , per la seva conveniencia i que viu com un rajà, a expenses dels catalans , es clar, i que només sap posar pals a les rodes , a veure si a qui li pertoca troba el mecanisme per enviar-lo a Marte i no a Panamà , a viure bé, i no torna mai més!


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Ai Senyor! fletxa Barcelona
24 de setembre de 2013, 13.52 h

Ai Senyor! Senyor Duran!. L'ambició infectada de cinisme no te límits, esdevé inmoral, inflada, solipsista, autoincestuosa, menystenidora de tothom, i fins i tot mal educada i barroera.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
24 de setembre de 2013, 12.49 h

-bastons a les rodes. No 'pals'


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
24 de setembre de 2013, 12.43 h

AQUEST NEFAST PERSONATGE HAURIA D'ACABAR REBENTAT DINS DE LA CONFERÉNCIA EPISCOPAL ESPANYOLA EMBAFAT D'HOSTIES CONSAGRADES. !!!!*!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
24 de setembre de 2013, 12.08 h

Comunicado de la Resistencia :

a los españoles:
desde la Resistencia al invasor español,luchamo s por el reconocimiento del derecho a decidir de todos los pueblos que han pensado en su INDEPENDENCIA,q ue quieren ser libres,que no se sienten españoles,que quieren tener un futuro independiente y sin coacciones por parte del fascismo español del psoe y pp,upyd,etc
iNSTAMOS a los que se consideran españoles,a permitir,a tolerar,con mente abierta,que por fin,los pueblos puedan decidir sobre su... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Quety fletxa Torroella
24 de setembre de 2013, 10.25 h

Té tota la raó. Tres preguntes clares.

1. Independencia

2. Submissió

3. La dimissió d'en Duran


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Francesc fletxa Montgat
24 de setembre de 2013, 08.11 h

Duran i Navarro son com els reis católics "Tanto Monta, monta tanto". Que faràn quan Catalunya sigui independent???????


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
23 de setembre de 2013, 23.43 h

TOTS ELS HOMES DE DURAN. LA CORRUPCIO POLITICA DE CATALUNYA
VERGES, JOSEP C.
editorial:LLIBRES DE L'INDEX
año de edición:2000
páginas:205


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
23 de setembre de 2013, 23.43 h

http://4.bp.blogspot.com/-XL6ssVFWRAs/TqVeffRoE9I/AAAAAAAAANU/eRXTSof2pkU/s1600/duran_i_lleida_suite.jpg


http://virreiduran.files.wordpress.com/2011/11/la-mansio-de-duran-i-lleida.jpg