directe ! a La República. N. 4030. Dijous, 24 de maig de 2018 23:32 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Tecnologia doble fletxa

SmartMobility a la ciutat de Barcelona

Apparkb i Xarxa de bus ortogonal, dues noves iniciatives per tal de millorar la mobilitat urbana amb sostenibilitat i garantint les mateixes oportunitats d'accés a tota la ciutat.

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

El projecte implanta per un costat una xarxa ortogonal basada en uns recorreguts més rectes i directes per tal de facilitar la llegibilitat per part dels usuaris i millorar la freqüència de pas. Les noves línies tenen un interval de pas entre 5 i 8 minuts des de les 7 a les 21h mantenint el nombre d'autobusos en servei, gràcies a la millora d'eficiència assolida amb nous carrils bus i l'aplicació de tecnologia per donar prioritat semafòrica als autobusos. I per un altre l’Apparkb, una aplicació gratuïta per mòbil que permet pagar l'estacionament a les àrees verda i blava de la ciutat. Apparkb permet pagar pel temps exacte que s'ocupa la plaça. Actualment l'app està disponible per iOS i Android. 

Comparteix
   


Etiquetes
Ets usuari en rotació de les zones blaves i/o verdes preferents? 

Ja pots gaudir dels avantatges d’una nova modalitat de pagament mitjançant el teu propi telèfon mòbil que hem preparat pensant en tu, més àgil i còmode, i sense esperes ja que no has d’anar al parquímetre. Pagues pel temps que utilitzes. Actualment l’aplicació ApparkB està disponible per IOS i per Android. Pots descarregar l’aplicació al teu smartphone gratuïtament i previ registre creant un compte d’usuari començar a fer servir ara mateix com si fos el teu propi parquímetre.

Què és la nova xarxa de bus?

La nova xarxa de bus és un projecte per redibuixar la xarxa d'autobusos de Barcelona seguint criteris de facilitat d'ús, eficàcia i gestió eficient dels recursos. Un cop se'n completi la implantació, els ciutadans disposaran d'una xarxa de bus més llegible que reduirà el temps d'espera i de viatge i que millorarà la connectivitat entre els diferents modes de transport, amb la qual cosa s'assolirà alhora un transport públic més atractiu i més sostenible.

Fins ara...

La xarxa d'autobusos de Barcelona fins a l'any 2012 era hereva de la xarxa de tramvies d'un segle enrere. Amb el creixement de la ciutat, les línies es van anar estenent i superposant fins a crear una xarxa poc lògica, amb redundància entre línies i recorreguts que penalitzaven la velocitat i la freqüència de pas. Tampoc no assegurava bé la connexió entre les diferents zones de la ciutat i, finalment, per a l'usuari no habitual, la xarxa d'autobusos era poc entenedora i difícil de llegir en un mapa.

On anem....

Quan estigui totalment implementada, la nova xarxa de bus estarà formada per 28 línies d'altes prestacions, 17 de les quals seran verticals (mar-muntanya), 8 horitzontals (Llobregat-Besòs) i 3 més diagonals. A més, continuarà havent-hi la resta de línies urbanes i interurbanes convencionals, les línies de Bus del Barri i altres línies de proximitat.
De les 28 línies previstes, 5 van entrar en funcionament l'octubre del 2012 i 5 més, es posen en marxa el 18 de novembre del 2013. La resta ho farà progressivament en els pròxims mesos.
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
20 de desembre de 2013, 11.35 h

Comunicado de la Resistencia Antiespañola : El dia 12 de diciembre ,hemos asistido a un ACONTECIMIENTO HISTÓRICO sin punto de retorno,que marca el principio del fin del camino hacia la INDEPENDENCIA del Pueblo Catalán. El Gobierno Nacional Catalán,ha escenificado el deseo de toda la Nación Catalana de formar un nuevo modelo de convivencia,basado en el derecho del Pueblo Catalán a elegir su futuro,su progreso,su desarrollo nacional,económico,social,politico,cultural,organizativo,etc,desde... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Sóm i serem fletxa Catalunya
20 de desembre de 2013, 10.08 h

Per als que volgueu coneixer una mica mes sobre les ciutats intel-ligents, us recomano la revista Smart City (http://www.smartscities.com/) És una meravella.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat




publicitat


EDITORIAL fletxa

Godó i Zeta, 45 milions per fer mal a Catalunya

Els dos grans grup de comunicació catalans han rebut 45 milions d’euros de la Generalitat de Catalunya en els darrers sis anys, en concepte de “publicitat”. Unes xifres que salven i maquillen el resultat del Grup Godó i Zeta. Uns ingressos ... Llegir-ne més







BLOGS enquestes

Josep Maria Loste Josep Maria Loste
Cal blindar l’Escola i TV3
Josep M. Torres Josep M. Torres
LA RIDÍCULA ASTRACANADA DE MARGALLO, i també la nostra.
Vicenç Plans Vicenç Plans
Trencar la cadena (24/5/2018)
El Dietari del Procés El Dietari del Procés
El PNB torna a triar els milions per davant de la dignitat
Màrius Viella Màrius Viella
La repressió no es democràcia
Albert Sanchez Fernandez
Com la curiositat pot canviar el teu cervell
Jordi Matas i Dalmases Jordi Matas i Dalmases
L’independentisme, moviment d’esquerres
Pere Ribera i Pinós
QUAN FEM DE LA IGNORÀNCIA UN ARGUMENT
publicitat


#xocdetrens fletxa
















publicitat





publicitat





publicitat



#CATALUNYAusurpada fletxa






logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.