El digital dels que votaran #SíSí. N. 3814. Divendres, 20 d'octubre de 2017 08:44 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Vila d'Abadal als alcaldes del PP i PSC: "no deixar votar als ciutadans és molt greu"

Els reclama que si volen que Catalunya continuï formant part de l'Estat el que han de fer és permetre votar i fer campanya pel “no”. Adverteix Camacho i el PP que la paciència del poble té un límit

Comentaris 23  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 13 vots )
carregant Carregant

ACN).- El president de l'Associació de Municipis per la Independència (AMI), Josep Ma Vila d'Abadal, ha advertit al conjunt d'alcaldes i alcaldesses que negar-se a cedir el padró municipal al Govern per fer el cens que permeti organitzar la consulta "no és democràtic". "És molt greu no deixar votar als ciutadans" i "aquests no ho entendrien", ha dit l'alcalde de Vic, qui fent referència explícita al PSC, els ha instat a animar a la participació i fer campanya pel 'no' a la independència, si realment volen que Catalunya es mantingui dins l'Estat. L’alcalde també ha advertit a Sánchez Camacho que "els municipis són el poble i segueix per aquest camí, potser acabarà sent el poble qui l'expulsarà a ella i a la seva gent dels governs locals".

"Facilitar la participació dels ciutadans en una consulta és el més essencial que pot fer qualsevol alcalde", ha afegit Abadal qui considera que això és precisament el que "ha de buscar cada poble, sigui quin sigui el partit que hi governi". Al seu parer, no facilitar des dels ajuntaments la consulta és "negar la democràcia".

D'aquesta manera s'ha referit l'alcalde de Vic a l'avís que dies enrere va fer la presidenta del PPC, Alícia Sànchez Camacho en declaracions a l'ACN, en què afirmava que els ajuntaments governats pel seu partit no facilitarien les dades del padró municipal al Govern per organitzar la consulta, alhora que animava també als alcaldes del PSC a fer el mateix.

Vila d'Abadal ha qualificat aquest fet de "molt greu" i més encara si ho fa el PSC perquè és de comportament "no democràtic", ha afegit, perquè suposaria negar-se a una consulta legal, ha recordat, que "estarà impulsada pel Govern de la Generalitat i legalitzada pel Parlament". I ha afegit a més, que els ciutadans "no ho entendrien" perquè "no es pot negar el seu dret a participar d'una consulta".

En aquest sentit, ha instat el PSC a impulsar la participació a la consulta per fer campanya pel 'no' a la independència. "Això és el que han de fer aquests alcaldes si realment volen que Catalunya continuï formant part d'Espanya, permetre votar i demanar el 'no'".




COMENTARIS fletxa taronja

item
#23
B.Urleta fletxa estat esPPanyol = FANFARRONERIA INCOMPETENT, ENGANY, CORRUPCIÓ, FRANQUISME CASPÓS= simulacre d’estat de dret = paròdia esperpèntica de democràcia
10 de gener de 2014, 22.17 h




Si de debò hi ha alcaldes sociates i ppepperus que es neguen a donar les dades, un cop independents demano que se'ls jutgi per feixistes antidemòcrates que volien silenciar la veu del poble. I si els cauen 5 o 10 anys de presó, ells s'ho hauran buscat.



Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
B.Urleta fletxa estat esPPanyol = FANFARRONERIA INCOMPETENT, ENGANY, CORRUPCIÓ, FRANQUISME CASPÓS= simulacre d’estat de dret = paròdia esperpèntica de democràcia
10 de gener de 2014, 22.15 h




#20 No t'esganyitis tant, nano, que sobreactues tant que no ets creïble. I com que de graciós tampoc no en tens res, només aconsegueixes que t'ignorin, pobret.

Au, au, segueix fent el cantimfles, si no tens altra cosa a fer.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
10 de gener de 2014, 15.36 h

no votara nadie.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
10 de gener de 2014, 12.20 h

A LOS CATALANES DE MIERDA : EL PP TAMBIEN DEFIENDE LA LEGITIMIDAD ESPAÑOLA SOBRE VUESTRA TIERRA,QUE NOS PERTENECE POR DERECHO HEREDITARIO DESDE LOS REYES CATOLICOS,ASÍ QUE NO HAY MANERA DE QUE OS INDEPENDICÉIS,SOIS SÓLO UNA CACA DE LA VACA,MARICONAS CATALANAS DE MIERDA,OS VAMOS A SODOMIZAR TODO EL DIA,A VOSOTROS,A VUESTRAS MADRES,A VUESTRAS HIJAS,A VUESTRAS HERMANAS,Y VOSOTROS MIRANDO,SE LA PODEIS CASCAR MIENTRAS,SO GUARROS,OS APESTA LA BOCA,SOIS JUDIOS QUE MATASTEIS A CRISTO,ASESINOS,OS VA... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
atlasac fletxa Vila-real
10 de gener de 2014, 10.07 h

GREU DIEU?
I quan s´han preocupat aquesta gent si era GREU o NO!! el que DICTAVA ELL anava a MISSA i aixís continua....i....continua l´OBEDIENCIA al que aquesta GENT DIU o FAN sobretot que sigui LEGAL ! ! ! !. algú a contat els XUMETS QUE NECESSITEM?. aixís volen anar alguns per el MON?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
17 year old explains why Catalans are calling for independe fletxa ...................................................
10 de gener de 2014, 00.20 h

http://www.youtube.com/watch?v=wKxaKbp2Pgw

Una noia de 17 anys explica per què volem la independència.
Ajudem a internacionalitzar videos en anglès sobre Catalunya com aquests. Que tot el món sàpiga qui som i que volem!

I sobretot denunciem la guerra bruta que l'estat espanyol està duent a terme contra el nostre poble!

FREEDOM FOR CATALONIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Synera fletxa Barcelona
9 de gener de 2014, 23.48 h

Dictamen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010:

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència

- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest poble

- Declarem que en una societat democràtica, a diferència d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
9 de gener de 2014, 23.34 h

http://www.youtube.com/watch?v=gV8kXZxJIw0

difonguem webs com aquesta: www.helpcatalonia.cat

persones d'arreu del món graben un vídeo, es presenten i expliquen que donen suport a Catalunya i al referèndum d'independència. Hi ha persones de Hong Kong, New York, Mèxic, Bósnia, Dublin, Los Ángeles, Argentina... entre moltes altres ciutats i països del món. ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
9 de gener de 2014, 23.18 h


la paciència del poble té un límit i els nazional-separatistes l'estan esgotant


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 12
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Andreu fletxa L'Hospitalet de Llobregat
9 de gener de 2014, 23.00 h

PPSOE hereus del franquisme i al·lérgics a la democràcia...!