El digital dels que votaran #SíSí. N. 3813. Dijous, 19 d'octubre de 2017 23:41 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

PSC: Dret a decidir a l’Aran Sí, a Catalunya No

Unitat d'Aran(PSC-PSOE) posa en marxa la campanya ''Som Aran! Ni vegueria, ni comarca'' amb una bateria d'accions institucionals per fer respectar la singularitat de l'Aran

Comentaris 17  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

 Unitat d'Aran (UA) posa en marxa aquesta setmana la campanya ''Som Aran! Ni vegueria, ni comarca''. L'objectiu és defensar i reivindicar la singularitat de la Vall i del poble aranès. El secretari general d'UA, Paco Boya, també ha anunciat ''un seguit d'accions institucionals per fer respectar aquesta singularitat i autonomia de la Vall d'Aran d'acord amb el principi estatutari que considera l'Aran com una entitat territorial diferent dins de Catalunya'', un exercici del dret a decidir que el PSC ni tant sols vol per a Catalunya.

Comparteix
   


Etiquetes
Paco Boya recalca que l'Aran, de la mateixa manera que Catalunya, té llengua, cultura i autogovern propis''

''Ens preocupa molt que després d'una llarga discussió respecte de l'organització en vegueries, que va acabar amb un acord entre Unitat d'Aran i el PSC per excloure l'Aran d'aquesta divisió territorial, ara ens hi vulguin tornar a incloure a través de la Llei de governs locals, que oblida completament ell nostre caràcter singular'', ha afirmat Boya.

El PSC utiltiza el dret a decidir en funció dels seus interessos polítics

Per Boya, ''el més greu de tot plegat és el silenci còmplice del síndic Barrera i del diputat i alcalde de Vielha, Àlex Moga, que han decidit practicar un seguidisme sense precedents, tot diluint la nostra identitat de poble diferenciat com si l'Aran fos una simple comarca''. 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#17
eli fletxa sabadell
1 de febrer de 2014, 21.41 h

El cas del PSC es per fer un estudi ben fet , ja que no tenen mai la mateixa mida, depenent de com es mira 1cm no es igual a Barcelona , que a la Val d`Aran, que a madrid, es veu que depen del lloc en que es troba , ! es curiós!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
31 de gener de 2014, 00.39 h

http://www.youtube.com/watch?v=43HY0HAnIbQ

difonguem webs com aquesta: www.helpcatalonia.cat

persones d'arreu del món graben un vídeo, es presenten i expliquen que donen suport a Catalunya i al referèndum d'independència. Hi ha persones de Hong Kong, New York, Mèxic, Bósnia, Dublin, Los Ángeles, Argentina... entre moltes altres ciutats i països del món. ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
ESTAT ESPANYOL = INCOMPETÈNCIA IRRESPONSABLE I PARÒDIA ESPÈRPÈNTICA DE DEMOCRÀCIA = fletxa = SIMULACRE D'ESTAT DE DRET = NIU DE CORRUPCIÓ I DE FANFARRONERIA CRETINA
30 de gener de 2014, 21.45 h







#14 AAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh ! ! ! . . . que interessant, oi?

huah huAH HUAH HUUAAH HHUUUAAAHH HHHUUUUAAAAHHH ! ! ! ! !






Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
30 de gener de 2014, 18.48 h

EL AMO DEL DIRECTE, EL ASALTAPISCINAS PUIG, CONDENADO POR EL TRIBUNAL SUPREMO POR LLAMAR NAZI (no a si mismo que seria lo lógico) SINO A AIR BERLIN.
El ex diputado de ERC tendrá que pagar 30.000 euros a la compañía aérea, cuyo logotipo asimiló a la esvástica, por "una intromisión ilegítima al honor y a la imagen de la empresa" alemana, "un país donde existe una especial.
La Sala de lo Civil del Tribunal Supremo ha ratificado la condena contra el ex diputado de ERC Joan Puig por haber... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 12
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
afsdafsdafasf fletxa sdfasfasdf@dfsf
30 de gener de 2014, 17.49 h

Com a defensat molta gent en els comentaris previs considero que els aranesos tenen tot el dret a ser el que vulguin. ARA BÉ SI VOLEN SER INDEPENDENTS, AIXÒ NO DEPÈN EN AQUESTS MOMENTS DE CATALUNYA, EL SEU PARLAMENT I EL SEU GOVERN.
Si volguesin sortir de Catalunya allà ells, però personalment crec que seria un suicidi cultural. Un Aran provincia incitaria el coneixement de la resta de l'estat la curiositat i la inmigració. Amb molt poca quedarien diluïts.
Que no volen ser comarca, no v... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
QuimX fletxa Barcelona
30 de gener de 2014, 16.43 h

Això està molt bé, però s'han parat a pensar que si no volen ser comarca ni vegueria, llavors han de ser província o comunitat autònoma i això ho han de demanar a Madrid, no pas a Barcelona!!! Ja han parlat amb el Rubalcaba de si els deixarà ser província i comunitat autònoma???? O estan parlant de la independència, perquè llavors ja no s'entèn res.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
huah huAH HUAH HUUAAH HHUUUAAAHH HHHUUUUAAAAHHH ! ! ! ! fletxa ho ho hoo hoO HO HOO HOOO HOOOH ! ! !
30 de gener de 2014, 12.59 h



#10 ANACLETO ARAGONESES, en comptes de repetir una i una altra vegada la mateixa cretinada caspolenta, per que no uses una mica la resta de cervell sa que et va deixa l'agulla de fer mitja de la teva mare quan et va intentar avortar, i busques noves raons (si és que no te'n falten . . .) per tal de no demostrar la SEQUERA D'IDÉES que teniu ens esPANOLIS PANCASTELLANISTES caspolents i rònecs?



Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
30 de gener de 2014, 11.06 h

Mucho me sorprende que este panfleto no difunda la ultima gilipollez NAZionalista. Un "periodista" llamado Bosch ha dicho algo asi como que tras el affaire Neymar y el Jordi Cases esta el Presidente Aznar, el miinistro Gallardon y Florentino Perez. Del Laporta , ni una palabra.

Jordi Cases, un independentista de pro y con historial en su fanatismo separatista y en sus acciones anteriores contra el club (siempre bajo la presi de Rosell y nunca con la Laporta) es ahora un botifler manejado por l... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 19
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Angel fletxa Castellbisbal
30 de gener de 2014, 08.09 h

El PSC en descomposició.


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Synera fletxa Batcelona
29 de gener de 2014, 22.07 h

Dictamen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010:

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència

- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest poble

- Declarem que en una societat democràtica, a diferència d... Llegir més