El digital dels que votaran #SíSí. N. 3873. Dilluns, 18 de desembre de 2017 15:38 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Internacional doble fletxa

El govern britànic ja sembla espanyol: La BBC contra la independència d’Escòcia

Augmenta el joc brut britànic contra el referèndum, la ministra de Cultura assegura que Escòcia perdrà “una de les joies de la corona", la BBC, si Escòcia vota a favor de la independència

Comentaris 20  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

Londres (ACN).- El govern britànic ha advertit aquest dimarts a Escòcia que perdrà la BBC si vota a favor de la independència. Després que Londres ja digués que no compartiria la lliura esterlina, ara el govern del conservador David Cameron avisa que els escocesos es quedaran sense la seva prestigiosa televisió i ràdio públiques. Segons la ministra de Cultura, Maria Miller, un vot pel 'sí' en el referèndum del 18 de setembre és un vot "per marxar de les institucions del Regne Unit, i la BBC n'és una". El govern escocès estipula que una Escòcia independent seguiria veient els canals actuals i utilitzaria la seva part de l'impost televisiu per crear el seu propi servei audiovisual, la Scottish Broadcasting Service.



Comparteix
   


Etiquetes
Els britànics com els espanyols, joc brut i de la por contra el dret a decidir

Maria Miller ha assegurat en un discurs a la Oxford Media Convention que la BBC és "part de les joies de la corona" i que no es podria dividir. Però el govern escocès d'Alex Salmond va proposar en el seu llibre blanc utilitzar els diners escocesos de la 'licence fee' (la taxa obligatòria que paguen els ciutadans per veure la televisió) per crear la televisió pública d'una Escòcia independent. 

El nou canal funcionaria inicialment a través del personal i les instal·lacions actuals de la BBC a Escòcia. L'executiu escocès considera que amb els nivells que es paguen actualment per l'impost televisiu, podrien "doblar" el finançament del nou canal públic, que mantindria una col·laboració amb la BBC i permetria seguir veient programes estrella com 'East Enders' o 'Doctor Who'. 

L’augment dels partidaris del sí a la independència escocesa posa nerviós al govern britànic

L'amenaça de Maria Miller de deixar els escocesos sense la BBC arriba després dels comentaris que també va fer el ministre d'Economia respecte a l'ús compartit de la lliura esterlina. La proposta independentista d'Alex Salmond inclou mantenir la reina Elisabet II com a cap d'estat, la lliura esterlina com a moneda i una versió escocesa de la BBC, tres de les institucions més emblemàtiques del Regne Unit. Per Edimburg, però, la reina, la lliura o la televisió pública "són tan escoceses com angleses" i tenen dret a voler-les mantenir.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#20
Synera fletxa Barcelona
27 de febrer de 2014, 09.03 h


Dictamen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010: 

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència

- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest poble

- Declarem que en una societat democràtica, a diferència d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Joan S. fletxa Barcelona
27 de febrer de 2014, 08.53 h

I què us pensàveu, que Anglaterra són uns sants? Encara recordo que van tallar el cap de la reina d'Escòcia perquè podia fer ombra a la reina d'Anglaterra. Ara no quedaria massa bé fer-ho però si poguessin fer-ho ho farien. La democràcia és una qüestió d'allò que en diuen skinmoral per ells, perquè a l'hora de perdre els seus privilegis tots els grans estats actuen de la mateixa manera


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
27 de febrer de 2014, 07.49 h

http://www.youtube.com/watch?v=LxL04cOxuoU

http://clistenes.files.wordpress.com/2010/04/sacro-imperio-romano-germano1.jpg
http://www.elblogdesociales.com/wp-content/uploads/2010/07/europa1000.jpg


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
INTERNACIONALITZEM LA NOSTRA CAUSA fletxa Estelades al balcó, fins a l'alliberació! .......................
27 de febrer de 2014, 00.26 h

http://www.youtube.com/watch?v=3SbgGMtmSss

Ningú defensa una causa que desconeix Reenvia aquest vídeo a tots els teus contactes i converteix-te en ambaixador!

((*(( FREEDOM FOR CATALONIA ((*((


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
INTERNACIONALITZEM LA NOSTRA CAUSA fletxa Estelades al balcó, fins a l'alliberació!
27 de febrer de 2014, 00.25 h

http://www.youtube.com/watch?v=3SbgGMtmSss

Ningú defensa una causa que desconeix Reenvia aquest vídeo a tots els teus contactes i converteix-te en ambaixador!

((*(( FREEDOM FOR CATALONIA ((*((


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
26 de febrer de 2014, 23.07 h

#14

Tu argumento no me ha convencido, pero no lo digo yo, lo dice el profesor facha Sala Martín.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
F.Ibló fletxa Hi ha pancastellanistes que da tan rucs són més rucs que els rucs
26 de febrer de 2014, 22.09 h



#12 No m'agrada haver-t'ho de dir clarament, però tu ets IDIOTA, tio. Però IDIOTA, IDIOTA de debò. Cal ser més burro que la Babieca del Cid per dir que Catalunya espolia Barcelona, quan BARCELONA SENSE CATALUNYA NO VIURIA NI UN MES.

Tu, pobre idiota, a més d'un IGNORANT "como la copa un pino", ets un estùpid poca-solta que busca sembrar zitzània entre catalans d'una manera tan RIDÍCULAMENT PATOSA que fa riure.

Pobret !





Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
26 de febrer de 2014, 22.08 h

http://www.youtube.com/watch?v=gV8kXZxJIw0

difonguem webs com aquesta: www.helpcatalonia.cat

persones d'arreu del món graben un vídeo, es presenten i expliquen que donen suport a Catalunya i al referèndum d'independència. Hi ha persones de Hong Kong, New York, Mèxic, Bósnia, Dublin, Los Ángeles, Argentina... entre moltes altres ciutats i països del món. ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
26 de febrer de 2014, 21.42 h


Y dale con el miedo, no es miedo, son las consecuencias de la independencia y de los privilegios que se pierden.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
26 de febrer de 2014, 20.37 h

http://www.youtube.com/watch?v=RYisZZ8vhpM

difonguem webs com aquesta: www.helpcatalonia.cat

persones d'arreu del món graben un vídeo, es presenten i expliquen que donen suport a Catalunya i al referèndum d'independència.

La internacionalització del procés és fonamental, expliquem-nos als turistes i a tot el món, pengem estelades als balcons, difonguem v... Llegir més