El digital dels que votaran #SíSí. N. 3904. Dijous, 18 de gener de 2018 12:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Clatellot de Mas-Colell a Juan Rosell: “de mediador a combatre la Catalunya independent”

El conseller ha estat contundent i davant un Cuní sorprès ha reblat el cau i ha dit que Rosell parla sense cap anàlisi seriós que avali el seu discurs

Comentaris 17  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Barcelona (ACN).- El conseller d'Economia, Andreu Mas-Colell, ha criticat que el president de la CEOE, Juan Rosell, hagi deixat el seu paper de "mediador" per convertir-se en un "combatent" després que el president de la patronal, en una entrevista a Onda Cero, titllés la gestió econòmica dels últims anys a la Generalitat de "catastròfica". "Sempre he tingut Rosell per una persona intel·ligent i equànime i com que la intel·ligència no es perd, sé que ell sap que això no es basa en cap anàlisi seriós", ha dit en una entrevista a 8TV. Així mateix, ha lamentat que el president de la CEOE estigui "de camí" de perdre de "l'equanimitat". D'altra banda, Mas-Colell ha culpat l'Estat de l'impagament als farmacèutics.

Comparteix
   


Etiquetes
Cau un dels mites defensors de la tercera via gràcies a Mas-Colell que ha estat contundent i sense pal·liatius

En una entrevista a Onda Cero, Rosell ha assegurat que la gestió econòmica de la Generalitat en els darrers anys "no és que hagi estat dolenta, és que ha estat catastròfica". Segons ha dit, "algú hauria d'explicar" perquè el deute ha passat a ser de 10.000 milions d'euros quan el tripartit va assumir el Govern i actualment s'hagi situat en 60.000 euros. "Fins ara s'havia posicionat com a mediador i és una llàstima que deixi aquest paper perquè de combatents ja n'hi ha molts", ha replicat el conseller Mas-Colell.

L’estat espanyol ens ofega premeditadament

D'altra banda, el conseller també s'ha referit als impagaments als farmacèutics i ha assegurat que simpatitza amb els seves demandes. En aquest sentit, ha culpat l'Estat de no complir amb els pagaments i ha dit que el Govern depèn de l'executiu espanyol. "Desitjaria tenir un banc que m'ajudés i m'assegurés que podria pagar els deutes a 30 dies, però si el 'banc' no col·labora, em passa el mateix que els farmacèutics amb els seus bancs", ha explicat.

Cap euro més de retallades

En relació als pressupostos per al 2015, el conseller ha assegurat que els Departaments relacionats amb els serveis socials han reduït la despesa en un 17% i ha advertit que ja "s'ha tocat el límit" i que no es pot reduir més. En aquest sentit, ha explicat que la despesa en sanitat i educació a Catalunya, i a l'Estat en general, "està per dota les normes europees".

El finançament de l’estat cap a les autonomies està en crisi

D'altra banda, Mas-Colell ha lamentat que la política de finançament del govern espanyol formi part "d'un esquema per laminar les autonomies". "Són molt competents a Madrid. Saben perfectament el que estan fent", ha ironitzat el conseller, que ha avisat de la "intencionalitat política" de redimensionar l'Estat.
 
El perill del col·lapse fiscal "no s'ha esvaït"

 
En l'entrevista a 8TV, Mas-Colell ha admès que el perill de col·lapse fiscal "hi és" i que aquest "no s'ha esvaït" però que d'altra banda "no és nou". El conseller ha pronosticat que l'economia "pinta millor" i que si les mesures del BCE fan efecte i els alemanys s'adonen d'un perill de recessió europea i s'opta per polítiques més expansives, "en un o dos anys l'economia catalana podria anar com una moto".



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#17
26 de setembre de 2014, 09.29 h

Què coi vol dir "afoga"?


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
100.000 voluntaris per un país nou fletxa Sí i Sí ........................
25 de setembre de 2014, 13.39 h

http://www.youtube.com/watch?v=1EAxVRCmTN4&feature=youtu.be

A pocs dies del 9 de novembre necessitem 100.000 voluntaris per un país nou. Ja som més de 12.000!!! fes-te voluntari i canvia la història!!! Dediquem una tarda pel país, us necessitem a TOTS!! Junts construïm un nou país, un país millor!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
En el Siglo VII antes de Cristo, Cataluña ya existia (Victor Cucurull dixit) . . . antes Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO) seguid 500 años más haciendo el imbécil (Joan Sales dixit) fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente incluidos en todos los españoles estamos todos los catalanes)
25 de setembre de 2014, 13.32 h

Van Rompuy: “La Constitución española no permite referéndums”
El presidente del Consejo Europeo compara el auge de los nacionalismos en Europa con los conflictos religiosos que tienen lugar en otras partes del mundo. Para el mandatario europeo, ambos se explican en la búsqueda de la "identidad".
http://www.cronicaglobal.com/es/notices/2014/09/van-rompuy-la-constitucion-espanola-no-permite-referendums-11469.php

La inversión extranjera en Cataluña se hunde a medida que se acerca el 9N
... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 13
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
BEJOTA fletxa bcn
25 de setembre de 2014, 13.24 h

La inversió estrangera a Catalunya s'enfonsa a mesura que s'apropa el 9N



Durant el primer semestre de 2014, la inversió estrangera realitzada a Catalunya cau un 59% respecte del mateix període de l'any anterior, ja que va passar de 1.268 a 502 milions d'euros.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 16
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
RTETW fletxa FAD
25 de setembre de 2014, 13.12 h


D'altra banda, Mas-Colell ha lamentat que la política de finançament del govern espanyol formi part "d'un esquema per laminar les autonomies". "Són molt competents a Madrid. Saben perfectament el que estan fent", ha ironitzat el conseller, que ha avisat de la "intencionalitat política" de redimensionar l'Estat.
-----------------> EL MATEIX ESTAT ENS EMPENY A LA INDEPENDÈNCIA. NO TENIM RES A PERDRE I MOLT A GUANYAR. SOM-HI.


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
25 de setembre de 2014, 12.41 h

#9 Prent-ho en sentit irònic. No hi cap altre. Em dona la raó. Què no ho veus?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
En el Siglo VII antes de Cristo, Cataluña ya existia (Victor Cucurull dixit) . . . antes Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO) seguid 500 años más haciendo el imbécil (Joan Sales dixit) fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente incluidos en todos los españoles estamos todos los catalanes)
25 de setembre de 2014, 12.32 h

#3

Torrente tambien.


Ah, Despertarme cuando el MaSS firme (hoy por la noche cion publicacion mañana) el Decreto que dara 3 dias de legalidad a la consulta y aumentara vuestras futuras frustraciones.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 12
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
25 de setembre de 2014, 11.56 h

DUI. DUI. DUI. DUI. DUI. DUI
(Als USA als hi va anar molt bé)

FETS:

I) Dictamen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010:

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència

- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest p... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
25 de setembre de 2014, 11.56 h

#7 Tots els indicis apunten a que tu deus ser subnormal profund. Com et vols fer passar per andalús, DESGRACIAT, si ets patós com un burgalès que visqués a València? Subnormal profund i a més, extremadament RIDÍCUL. Apa calla i passa a jaure al racó del gos, i no molestis la gent normal, tarat !!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Catalans want to vote fletxa FREEDOM FOR CATALONIA
25 de setembre de 2014, 11.52 h

http://www.youtube.com/watch?v=zEgZoGopTqw

BBC News - Madrid opposed to Catalonia independence referendum.

Internacionalitzem i expliquem a tot el món el que està passant aquí, desemmascarem l'estat feixista espanyol i guanyem-nos la llibertat. Tots i cadascú de nosaltres podem ser ambaixadors del nostre país, difonguem vídeos en anglès i d'altres llengues i expliquem-nos al món sencer. Ningú defensa una causa ... Llegir més