directe ! a La República. N. 4027. Dilluns, 21 de maig de 2018 05:09 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Espanya paga a Florentino Pérez 1.350MEUR, però no paga a Catalunya

L'empresa concessionària del magatzem de gas va rebre la compensació el passat dimarts 11 de novembre. Rafael Ribó demana a partits, governs i parlaments que recorrin davant del TC per fer reversible el pagament

Comentaris 27  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 7 vots )
carregant Carregant

Tortosa (ACN).- L'empresa concessionària del magatzem de gas Castor, Escal UGS, ja ha cobrat els 1.350 MEUR d'indemnització, acordats pel Consell de Ministres, a través d'un Reial Decret. Segons ha informat ACS, companyia que presideix Florentino Pérez i que té més d'un 66% d'Escal UGS, a la Comissió Nacional de Mercats i Valors (CNMV), la compensació va ser abonada el passat dimarts 11 de novembre. Aquesta indemnització, tal i com preveu el decret del govern espanyol, serà carregada al rebut del gas durant 30 anys. Espanya paga molt ràpid als especuladors, no sigui que s’emprenyin. 



Comparteix
   


Etiquetes
El Síndic de Greuges veu "escandalós" que el govern espanyol pagui tant ràpid la indemnització pel magatzem Castor

El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, ha considerat que és un "escàndol" que el govern espanyol ja hagi pagat al propietari del magatzem de gas Castor, ACS, els 1.350 milions d'indemnització que va aprovar en un reial decret a principis d'octubre. Ribó, que ha presentat informes tècnics i jurídics que criticaven aquest pagament, lamenta que s'hagi fet de forma tant ràpida, en un termini que l'administració pública mai compleix, i a la vegada que es retalla en serveis socials, salut i llei de la dependència. Per això, demana a les instàncies que poden fer-ho, que recorrin la decisió davant del Tribunal Constitucional.

Ribó s'ha mostrat indignat per la realització d'un fet que ja estava anunciat

En aquest sentit, ha criticat que el ministre d'Indústria, José Manuel Soria, s'hagi "precipitat" en el pagament i comprovi, a posteriori, si es complien les condicions per fer-lo efectiu. "Un bon governant, ètic i legal, abans de pagar res ha de mirar si s'han complert condicions, que no hi hagi res il·legal", ha dit. Però, per Ribó, "si el govern espanyol fa cas de la sentència del Tribunal Suprem, sap que la plataforma no és operativa i hi va haver negligència", en instal·lar-la, ja que no es van tenir en compte informes geològics adversos, cosa que impediria a ACS tenir dret al cobrament de la indemnització per la 'hivernació" del magatzem.

Que Europa investigui el pagament

Per tot això, el Síndic de Greuges ja va demanar a les institucions europees que estudiessin el cas, però aquesta via és lenta. En el mateix sentit, demana que les institucions que tenen potestat per fer-ho, recorrin la indemnització davant del Tribunal Constitucional. Qui ho pot fer és la Defensora del Poble, Soledad Becerril, 50 diputats o senadors, cosa que permetria fer-ho al PSOE, o els parlaments i governs autonòmics.
 



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#27
15 de novembre de 2014, 04.51 h

Tinc entés que ACS (Florentino Perez), té unas inversions molt importans al extranger , que no li funcionan masa bé. Mes ben dit, sembla ser que si no cobraba aquets millons del Castor, perillaban aquets projectes.
Jo també vull blindar els meus negocis i que el estat español, em subvencioni quan els tingui que tancar.
TODOS SOMOS IGUALES DELANTE DE LA LEY, ¿O NO, RAJOY ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
14 de novembre de 2014, 23.11 h

Hi ha imbècils que centren les crítiques en el PP, quan el contracte amb ACS el fan els sociates. Hi ha independentistes imbècils que més que estar contra Espanya sembla que només estiguin contra mitja Espanya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
Andrea Vid. fletxa L'Hospitalet de Llobregat
14 de novembre de 2014, 22.07 h

Trencament espanyol total, paga tota la societat el què cobra el florent ! Comprarà un altre ronaldito a preu d'or i sense cap resultat?


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Nou video de "LOS GARCÍA" fletxa Beneficis de la independència
14 de novembre de 2014, 13.30 h

https://www.youtube.com/watch?v=GA5tyz7Z4kg


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Jo fletxa Catalunya
14 de novembre de 2014, 13.04 h

Com es reparteixen els diners, els lladres.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
14 de novembre de 2014, 12.55 h

Es tardaran 30 anys en pagar aquest expoli segons els cálculs de la facturació. Jo diria que bastants més, ja que no han comptat que Catalunya marxarà ben aviat, i llavors aquell deute l´hauran de pagar els espanyols, ells tot solets. Potser que se´ls allargui fins als 40 o 50 anys de pagar a la llotja del Bernabeu. Així sí que faran país apaÑol. Quina alegria i satisfacció contribuïr al centralisme madridista... Olé.


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
Seny fletxa Barcelona
14 de novembre de 2014, 12.22 h

Fins quan el meu Poble ha d'aguantar els lladres oficials? Fins quan deixarem que ens prenguin el pel? Fins quan ser lladre polític oficial serà marca d'aquesta Pell de Brau? Fins quan haurem de patir per poder marxar i fer un millor país? Fins quan amics, fins quan?


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
14 de novembre de 2014, 11.15 h

Comunicado de la Resistencia :

El día 9 de Noviembre de 2014, día sin duda alguna histórico, hemos asistido al desarrollo de la Consulta Catalana para decidir sobre el futuro político de Catalunya y sus ciudadanos.
Esta ejemplar jornada democrática y de expresión de la voluntad popular ha podido realizarse a pesar de todas las incertidumbres que se cernían sobre ella por las continuas amenazas lanzadas tanto desde las instancias gubernamentales españolas, como desde los medios de radio... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
14 de novembre de 2014, 10.04 h

Jean-Claude Juncker . Mariano Barcenas i la Merkel han convertido el PARTIDO POPULAR DE EUROPA EN UNA BANDA DE LADRONES!!! robar, robar y robar son los principìos unicos de la MERKEL Y SUS JUNCKERS-BARCENAS!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
14 de novembre de 2014, 09.59 h

Un fet mes del "amiguismo" de la llotja del real madrid. ¿Quans casos com aquet habrán sortit dels amiguets del Aznar i tota la "dreta divine" de Madrid ?