El digital dels que votaran #SíSí. N. 3871. Dissabte, 16 de desembre de 2017 19:52 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Europa ha de saber l’atac al català a la Franja de Ponent

La Plataforma per la Llengua denuncia a través d'una campanya el "setge al català" a la Franja de Ponent i endega un acampanya per portar la problemàtica a Europa

Comentaris 18  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 9 vots )
carregant Carregant

Plataforma per la Llengua ha engegat una campanya per denunciar la situació del català a la Franja. "L'objectiu és clar: dividir, segregar i esborrar de l'imaginari col•lectiu cap rastre de català, en la línia d'altres polítiques equiparables que els governs del Partit Popular estan aplicant en els diversos territoris de parla catalana", asseguren. En aquest context, Plataforma per la Llengua posa en marxa a través del web estimoelcatala.cat una campanya per denunciar "l'absurd de la invenció d'aquesta nova llengua" i aconseguir adhesions per portar la problemàtica a Europa.


Comparteix
   

Els usuaris que hi accedeixin hauran de respondre una pregunta traduint una paraula del català al LAPAO, que serà la mateixa. L’acció vol denunciar "l'absurd" que suposa el LAPAO en la realitat lingüística de la zona. Es tracta d'una acció de sensibilització amb la qual l'entitat pretén alertar sobre "l'atac" al català a la Franja de "tenint en compte els intents repetits dels governs espanyol i aragonès per aniquilar el català a la zona".
 
La plataforma denuncia que el LAPAO (Lengua Aragonesa Propia del Área Oriental) "no existeix" i subratlla que és una denominació "creada artificialment" per al català pel Govern d'Aragó, amb l'objectiu "gens dissimulat d'anorrear" aquesta llengua a la Franja de Ponent. L'entitat considera el LAPAO "el primer pas per acabar amb el català en aquest territori", i denuncia que s'han començat a fer públics casos d'escoles de la zona que s'han queixat que el Govern aragonès de Luisa Fernández Rudi està substituint progressivament el LAPAO pel català en els currículums escolars.

També s'aprofita per explicar a les persones que participen en la campanya la situació del català a la Franja i se'ls demana que s'adhereixin a un manifest que es vol enviar al Parlament Europeu per "evidenciar el setge" al català en aquest territori.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#18
BEJOTA fletxa BCN
12 de març de 2015, 18.35 h

ELECCIONS EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, això no és força suficient", apunta. "Encara han d'aparèixer un milió de vots independentisteNació


TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS SOBRE EL TOTAL DE POSIBLES VOTANTES 9N: 28,40% (menos de uno de cada tres posibles votantes) TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS 9N SOBRE LA POBLACION TO... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
dfsadf fletxa fadsfa
11 de març de 2015, 16.08 h

El que més m'indigna dels espanyolitzadors és la seva baixa consideració que tenen de les persones. Pensen que aquestes son burres i sense criteri. I que pel simple fet de que els hi imposen una mentida, que la gent sap que és una mentida, l'acataran com a corders, camí del matadero. Pot ser que en algun cas tinguin raó. Durant 300 anys aquesta tàctica ha funcionat en part, i de l'antic bloc de la Corona d'Aragó que va defensar els seus furs en front la imposició castellana ja no en qu... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
FDGDF fletxa DFASDFASF
11 de març de 2015, 15.57 h

Seria el moment de crear "L'INSTITUT FRANJOLÍ PER LA DEFENSA I FOMENT DEL CATALÀ A (O DE) LA FRANJA AMB TOTES LES SEUES VARIANTS". ÒBVIAMENT AQUEST INSTITUT PODRÀ ESTABLIR RELACIONS POSTERIORS AMB ALTRES ORGANITZACIONS EN DEFENSA DE LA LLENGUA I LA CULTURA EN ELS TERRITORIS DE PARLA CATALANA. AIXÍ COM SER REPRESENTANT A LES FIRES INTERNACIONALS A ON PARTICIPI LA LLENGUA CATALANA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
11 de març de 2015, 15.29 h


#13 Y conste qque cuando digo "independensia puta mierda" me refiero a mi señora mamá, que se llama Maria Independencia, i es una puta de mierda.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 10
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
11 de març de 2015, 13.30 h

Comunicado de la Resistencia :

a los españoles:
desde la Resistencia al invasor español,luchamos por el reconocimiento del derecho a decidir de todos los pueblos que han pensado en su INDEPENDENCIA,que quieren ser libres,que no se sienten españoles,que quieren tener un futuro independiente y sin coacciones por parte del fascismo español del psoe y pp,upyd,etc
iNSTAMOS a los que se consideran españoles,a permitir,a tolerar,con mente abierta,que por fin,los pueblos puedan decidir sobre su ... Llegir més