El digital dels que votaran #SíSí. N. 3903. Dimecres, 17 de gener de 2018 20:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ofensiva del Govern Espanyol per impedir que els catalans a l’exterior votin el #27S

L'Estat pot tornar a posar traves per impedir que els catalans a l'exterior emetin el seu sufragi, perquè són clarament sobiranistes

Comentaris 30  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 11 vots )
carregant Carregant

El motiu de fons de la campanya que inicia l'ANC per motivar el vot estranger i fer pedagogia dels passos a seguir no és cap altre que intentar aconseguir més vots per la independència el 27 de setembre. Si analitzem els resultats dels comicis de fa tres anys, tot i que només van votar 10.000 catalans a l'exterior dels més de 150.000 cridats a les urnes, la tendència sobiranista va ser molt elevada que a Catalunya. És per això que l'Estat té interès en posar tantes pegues com sigui possible als votants escampats pel món per exercir el seu sufragi, tal com les xifres també mostren, i es preveu que ara també vulgui manipular les eleccions. L'Assemblea ha cridat a començar a fer ja els passos que dicta la llei electoral espanyola per no aplanar el camí a l'Estat. 

Londres, ambaixada espanyola, luxe, espanya
La luxosa ambaixada espanyola a Londres

Comparteix
   


Etiquetes

CiU i ERC van rebre més suport des de l'estranger que des del Principat

En els comicis al Parlament el 2012, un 59,4% dels qui van emetre un sufragi ho van fer per CiU, ERC o la CUP. Pel que fa a Catalunya, les tres forces que en principi es presentaran amb un full de ruta independentista al programa van sumar un 47,7%, 12 punts menys que el vot des de l’estranger. En concret, mentre que els cupaires van aconseguir un percentatge de vot similar, convergents i republicans es van disparar. Els primers van augmentar 8 punts respecte als vots registrats al Principat (del 30,7% al 38,3%), mentre que els segons en van sumar 4 més (del 13,7% al 17,4%). Iniciativa va notar un lleu descens, mentre que el bloc unionista va rebre molt menys suport des de l'estranger. Del 34% de sufragis des de Catalunya, al 25% dels emigrants, amb baixades especialment notables de PP i Ciudadanos. 

La participació i el nombre de vots nuls va delatar l'Estat fa tres anys

D'altra banda, els obstacles que els ciutadans es van trobar en uns comicis tan claus com els de 2012 són obvis, ja que la participació només va ser del 7%, mentre que les de 2010 van voltar el 12%, quan a Catalunya la tendència va ser la contrària. A més, dels vots que corresponen a exresidents de la demarcació de Barcelona, un 11% es van declarar nuls, un percentatge força anòmal, tenint en compte que en els comicis de 2010 només es van descartar un 0,55% de vots. Entre les queixes més freqüents fa tres anys, destacava la lentitud en la tramesa dels documents i formularis que els ciutadans havien d'omplir, les inacabables cues, la manca d'informació del procés electoral per part dels funcionaris dels consulats o fins i tot una voluntat oberta de no facilitar el dret a vot tot menyspreant els comicis catalans. 
 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#30
BEJOTA fletxa BCN
2 d'abril de 2015, 17.49 h

CONSULTA 9N .-TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS SOBRE EL TOTAL DE POSIBLES VOTANTES 9N: 28,40% (menos de uno de cada tres posibles votantes) TANTO POR CIENTO DE INDEPENDENTISTAS 9N SOBRE LA POBLACION TOTAL CATALANA: 23,85% (menos de un catalán por cada cuatro) OSEA, CONTANDO ELLOS LOS VOTOS.

ELECCIONS EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#29
Lluìs Blanquè Llobet fletxa Montevideo-Uruguai
24 de març de 2015, 19.43 h

L'última vegada no vaig poder votar. No em van arribar els sobres per votar i em vaig empipar molt.


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#28
Merche fletxa Barcelona
24 de març de 2015, 19.32 h

Doncs caldrà agilitzar els tràmits com més aviat millor!

Fotem el camp d'Espanya ja !!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#27
Merche fletxa Barcelona
24 de març de 2015, 19.32 h

Doncs caldrà agilitzar els tràmits com més aviat millor!

Fotem el camp d'Espanya ja !!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 7   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#26
Isabel fletxa Santa Eulàlia
24 de març de 2015, 19.12 h

Cada vegada fa més fàstic formar part de aquesta ESPAÑA tramposa i anti demòcrata, no juguen net amb res.......i encara hi haurà qui els voti, no s'entén com a ple segle XXI la gent sigui tan masoquista.
Es ben cert que S'ES APAÑOL QUAN NO ES POT SER RES MES.


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#25
24 de març de 2015, 19.02 h




CATALONIA IS NOT 5PA1N


Estan acollonits,saben que amb el 50,1% dels vots proclamarem la INDEPENDENCIA


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
Synera fletxa Barcelona
24 de març de 2015, 16.53 h

DUI. DUI. DUI. DUI. DUI. DUI
(Als USA als hi va anar molt bé)

FETS:

I) Dictàmen de la Cort Internacional de Justícia de 22 de juliol de 2010:

- Declarem que no hi ha cap norma en el dret internacional que prohibeixi o estigui en contra de les declaracions unilaterals d’independència
- Declarem que quan hi ha una contradicció entre la legalitat constitucional d’un estat i la voluntat democràtica d’un poble part d’aquest estat, preval sempre la voluntat democràtica d’aquest p... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 10   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
BEJOTA fletxa BCN
24 de març de 2015, 16.17 h





E.E.E.EEEEUUUROPEES Els 1.401.421 SUFLÉS TRAIDORS A ROMA QUE LA FIGA DEL SUD DEL GAME OVER DE LA MONSERRAT CABALLÉ, SON POCS EN RELACIÓ ALS 5.317.789 TRAIDORS ALS SUFLÉS QUE ROMA DESINFLA A LA MONSERRAT CABALLÉ EN EL SUD DE LA FIGA DEL GAME OVER.



N:B: ¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡ ESTA PUBLICAT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 8
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
BEJOTA fletxa BCN
24 de març de 2015, 15.16 h

E. EUROPEES. Els 1.401.421 vots que van aconseguir ERC, CiU i ICV en són pocs en relació amb els 5.317.789 catalans cridats a les urnes. Tot just un 26% del cos electoral. "De cara a Europa, això no és força suficient", apunta. "Encara han d'aparèixer un milió de vots independentistes més" (= 27 S).

N.B. TANT S'HI VAL EL QUE VOTIN A L'EXTERIOR (A LES E. EROPEES VAREN VOTAR DES DE L'ESTRANGER I UN 23% ENTRE CIU I ERC.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 11
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
Jaume fletxa Barcelona
24 de març de 2015, 14.27 h

#20. ARAGONESES (= LAPAO EL ATONTAO) FAS PUDOR.

Aragoneses!! Fas pudor. Pudor d'antiquat, de ranci, de caspós españolista, d'inútil unionista, de cercador desesperat d'arguments intrascendents, d'aprenent d'historiador fetiller i mentider, i de viu exemple de com es pot viure sense CAP neurona.

Aragoneses. Quina pudor que fas!!!! Sempre dius el mateix.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ.........................................................