El digital dels que votaran #SíSí. N. 3906. Dissabte, 20 de gener de 2018 21:55 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

I ara ens exigeixen que tornem 400.000 papers de Salamanca!

Una entitat salmantina pressiona el govern espanyol perquè porti Catalunya a la justícia

Comentaris 22  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

‘Catalunya es va endur indegudament una part dels papers’. És la reivindicació d’una entitat que exigeix la tornada d’una part dels ‘papers de Salamanca’ que Catalunya ha recuperat durant l’última dècada, quan l’Arxiu General de la Guerra Civil Espanyola encara no ha entregat tot el que va prometre.  La ‘Asociación Salvar el Archivo’ pressiona el ministeri de Cultura perquè els doni suport, però ni Wert els fa cas. Tanmateix, l’entitat ha interposat una demanda contra la Generalitat al TSJC reclamant la tornada a Salamanca de 400.000 documents, tot defensant un botí de guerra que van arrencar del nostre país. 

policarpo sánchez, policarpo, arxiu guerra civil, papers de salamanca, arxiu de salamanca, salamanca
La cara visible de l'entitat Asociación Salvar el Archivo, Policarpo Sánchez

Comparteix
   


Etiquetes

Atacs a la Generalitat

L’associació salmantina defensa que el govern de Catalunya ha de tornar una documentació que no els correspon perquè eren de refugiats no catalans que estaven de pas quan els van incautar els papers. Com que segons la llei per retornar els papers preveu que han de tornar a Salamanca si la Generalitat no en troba els propietaris o els descendents, el cap visible de l’entitat ultra i ‘guardià’ màxim de l’arxiu castellà, Policarpo Sánchez, diu que Catalunya “busca suposats propietaris sota les pedres per quedar-se amb els papers i el govern central no sembla interessat a fer res per evitar-ho”. I posa exemples d’entitats que suposadament no són les successores reals de les organitzacions que existien sota el mateix nom els anys 30: el CADCI (amb 69.000 folis), la CNT (amb 146.000) i el Centre Asturià de Barcelona (amb 1.500).

Fins i tot Wert passa del senyor Policarpo

En efecte, ni el ministeri de Wert sembla donar crèdit a la qüestió de moment. En una reunió amb Policarpo Sánchez, han dit que no mouran el dit per aquestes queixes, però sí que reclamen a la Generalitat que torni els papers que no tinguin propietari. La ‘Asociación Salvar el Archivo’, a la vista que el govern espanyol no utilitza la justícia per atacar la Generalitat com és costum, ho ha fet ella i li ha interposat una demanda davant el TSJC. La pugna pels papers de Salamanca és un front latent que es podria activar en qualsevol moment. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#22
26 de març de 2015, 12.09 h

Comunicado de la Resistencia :

a los españoles:
desde la Resistencia al invasor español,luchamos por el reconocimiento del derecho a decidir de todos los pueblos que han pensado en su INDEPENDENCIA,que quieren ser libres,que no se sienten españoles,que quieren tener un futuro independiente y sin coacciones por parte del fascismo español del psoe y pp,upyd,etc
iNSTAMOS a los que se consideran españoles,a permitir,a tolerar,con mente abierta,que por fin,los pueblos puedan decidir sobre su ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
Synera fletxa Barcelona
26 de març de 2015, 01.54 h

Amigos de lo ajeno, su lema es robar.

Temps era temps que hi haguè un manostijeras. Ara hi ha un manoslargas.

Boinaland bood bye! Més tard o més d'hora tornarà fins l'últim paper de l'expoli. I molt més que ens han robat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
joan fletxa Barcelona
25 de març de 2015, 16.48 h

#3 cree el ladrón que todos son de su condición....a veure si així ho entens fatxa...


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
25 de març de 2015, 12.25 h

QUINA VERGONYA DE ESTAT ESPAÑOL. !!!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 24   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
Jaume fletxa Barcelona
25 de març de 2015, 11.35 h

POLICARPO? CONNAIS PAS.

A un paio que es digui Policarpo no li dono ni l'hora. Abans que es canvïi el nom. Es com si m'ho demana un que es diu Gumersindo, Sinforoso, Bejota o Aragoneses.

Perquè no van a tocar els nasos a una altra banda. I per cert, perque no agafan pic i pala i ajudan a desenterrar els assassinats al voltant de Salamanca durant la Guerra Civil? Au, a treballar!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
MFX fletxa BLS
25 de març de 2015, 11.05 h

S'alimenten de l'odi contra tot allò que sigui català; i si no s'ho inventen. Crec que d'això se'n diu esquizofrènia.


Valora aquest comentari:   votar positiu 18   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
25 de març de 2015, 11.04 h

PREVAL EL "justo derecho de conquista", MOSTRANT DESACOMPLEXADAMENT EL FRANQUISME (NAZISME, FEIXISME) EXPLÍCIT DEL REGNE D'ESPANYA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 17   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
25 de març de 2015, 11.04 h

PREVAL EL "justo derecho de conquista", MOSTRANT DESACOMPLEXADAMENT EL FRANQUISME (NAZISME, FEIXISME) EXPLÍCIT DEL REGNE D'ESPANYA.


Valora aquest comentari:   votar positiu 11   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Buzo fletxa Barcelona
25 de març de 2015, 10.47 h

#3 No lo has entendido, se trata de que el gobierno actual heredero de el dictador devuelvan los papeles incautados en Catalunya, vaya que devuelvan lo robado por las hordas fascistas!


Valora aquest comentari:   votar positiu 15   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
La història fletxa Barcelona
25 de març de 2015, 10.26 h

#9 Ara fa un 38 anys, un historiador molt reconegut ara, però encara jove e aquella època, tot investigant sobre la Guerra Civil, per poder accedir a documentació catalana que sabia que era a l’arxiu de Salamanca, va anar evidentment a Salamanca i quan va entrar en aquell arxiu, va poder viure que, la guàrdia civil i un arxivador eren els qui s’encarregaven dels papers allà oblidats. Ningú hi anava, ningú es preocupava d’aquella paperassa. A l’estufa de ferro colat, per encendre-... Llegir més