El digital dels que votaran #SíSí. N. 3813. Divendres, 20 d'octubre de 2017 01:53 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Mas dóna imatge de país normal a Catalunya durant la crisi de l’accident de German Wings

El president viatja avui al lloc del sinistre i es converteix en el portaveu del Principat a mitjans internacionals

Comentaris 42  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 12 vots )
carregant Carregant

El president de la Generalitat, Artur Mas, viatja avui cap als Alps per seguir des de prop i col·laborar en el suport als familiars de les víctimes de l’accident de l’avió de German Wings d’ahir. A més, entre ahir i avui ha donat tot tipus d’explicacions sobre el dispositiu que ha preparat el govern per fer front a la tragèdia i ha traslladat les informacions de què disposa. I ho ha fet en català, castellà, anglès i francès. La imatge de Catalunya a l’exterior sortirà reforçada amb la gestió de la crisi que està fent Mas i el seu executiu. 

Comparteix
   


Etiquetes

Al costat de Rajoy, Merkel i Hollande

Artur Mas vola en aquests moments cap a Seynes-les-Alpes, el poble on s’està desplegant tot l’operatiu de recuperació dels cossos i on s’aplegaran les víctimes. I ho fa a bord d’un avió militar de l’exèrcit espanyol on també viatja Mariano Rajoy. El president català es trobarà al lloc del sinistre amb dos caps de govern més, François Hollande i Angela Merkel, i ha informat durant tot el dia d’ahir i avui que els serveis que ha desplegat l’executiu català treballen en coordinació amb els espanyols i francesos, a l’alçada d'un país normal.

Mas, a France 1 i CNN International

A banda, el president Mas ha donat explicacions dels passos del seu govern, de les tasques de recuperació dels cossos i de la investigació incipient a TV3 però també a mitjans internacionals. És el cas avui de la ràdio pública francesa, France 1, i del canal internacional de la CNN ahir. El president català s’hi ha expressat en francès i anglès respectivament sense problemes, exercint de manera solemne de portaveu del país i deixant enrere la imatge de ‘regió d’Espanya’ que molta gent arreu del món té de Catalunya. 

La primera compareixença del president català contrasta amb la de Rajoy

En la primera compareixença de Mas després de l’accident, ahir a les 13.30, ja va explicar on es dirigia cada conseller, de quines tasques s’ocupava cada departament, quins serveis prestarien i amb qui havia parlat el propi president, a banda de donar el condol a les víctimes i dir que suspenia la seva agenda. A banda, va acceptar preguntes i les va resposta en la mesura que va poder amb les dades de què disposava. La roda de premsa del president contrasta amb la que va fer 10 minuts abans el seu homòleg espanyol, Mariano Rajoy, que es va limitar a afirmar que no tenia gaire informació i a dir que no tenia cap informació. Un minut de durada i sense preguntes. Minuts després, Soraya Sáenz de Santamaría feia circular que a bord de l’avió de German Wings hi havia “45 cognoms espanyols”, contravenint l’obligació de no fer públic res sobre la llista de passatgers fins que la companyia no ho autoritzés. A més, ho va fer de manera imprecisa i una estona després va haver de rectificar i dir que no podia donar detalls sobre les nacionalitats de les persones a bord. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#42
Synera fletxa Barcelona
27 de març de 2015, 01.14 h


WORLD HAPINESS REPORT
(La llista dels Estats més feliços del mon)

Els més petits al capdevant.

Curiós:

Espanya: lloc 38
Per sota de Mèxic, Panamà, Emirars Àrabs, Qatar, Xipre i ISRAEL! Curiós, no? Pitjor que paisos en guerra i a on no es respecten els drets humans!

LA INDEPENDÈNCIA ÉS LA INJECCIÓ DE LA FELICITAT!!!

Inclús pels unionistes que colaboren en aquest diari, notoriament amargats.

Vacuneu-vos ja!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#41
Aragoneses Orientales (que hablais en LAPAO), seguid 500 años mas haciendo el imbecil (Joan Sales dixit) fletxa VIVA FELIPE VI, REY DE ESPAÑA Y DE TODOS LOS ESPAÑOLES (obviamente en todos los españoles estamos incluidos todos los catalanes)
26 de març de 2015, 15.13 h

#33

Tranquila. Hasta algunos NAZIS han reconocido y reclamado al individuo este que deje de publicar esos falsas sentencias aduciendo que incluso pueden perjudicar el "pruses".

Como casi todas las paridas que publican los NAZIS en este panfleto son mentiras


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#40
26 de març de 2015, 13.32 h

#31 MANIPULADOR !!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#39
26 de març de 2015, 13.31 h

#21 Fasciestes inndp. Vic. ¿Que et passa que estás tan agresiu ?. ETS PERILLÓS........!!!!!!!!!!!


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#38
26 de març de 2015, 12.26 h

Comunicado de la Resistencia :

a los españoles:
desde la Resistencia al invasor español,luchamos por el reconocimiento del derecho a decidir de todos los pueblos que han pensado en su INDEPENDENCIA,que quieren ser libres,que no se sienten españoles,que quieren tener un futuro independiente y sin coacciones por parte del fascismo español del psoe y pp,upyd,etc
iNSTAMOS a los que se consideran españoles,a permitir,a tolerar,con mente abierta,que por fin,los pueblos puedan decidir sobre su ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#37
Synera fletxa Barcelona
26 de març de 2015, 11.50 h

UN ESTAT CONTRA CAT CAL SUBSTITUIR-LO QUAN ABANS
I CAL DENINCIAR-LO AL TRIBUNAL INTERNACIONAL DE LA HAIA

Recordeu que vam premiar a un diplomàtic amb l'ambaixada d'Austràlia (que paguem els catalans) per dir CATALES DE MIERDA.

Recordeu que no van deixar votar als catalans als consultats dels espanyols (es veu que no són nostres) a les eleccions a la Generalitat. Conec a molts afectats i podríem fer una llista..

Recordeu quan el mal educat d'Alfons Guerra (aquet que ells van fer vice... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#36
Synera fletxa Barcelona
26 de març de 2015, 11.48 h

#35 I tant! I a sobre parla llengües. Compareu-lo amb els de l'Estat espanyol que porten la boina heretada dels pares enganxada al cap.


Valora aquest comentari:   votar positiu 13   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#35
Gentil fletxa Osona
26 de març de 2015, 10.47 h

Felicitats president Mas. Tenim un president que ens podem presentar a tot el mon sense fer el ridícul. Mas està a l'alçada, per no dir per sobre, de tots els presidents mundials.
Gràcies Mas per deixar Catalunya allà on es mereix, al llistó més alt.


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#34
Marc fletxa Tremp
26 de març de 2015, 10.02 h

Sindrome d'Estocolm, tranquil que els espanyols son cultes, inteligents i molt respectuosos.... Ho vam veure en els tuits de l'incendi de l'Alt Emporda i ara en aquest accident.#31


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#33
Colometa fletxa Barcelona
26 de març de 2015, 08.51 h

#30 El document és un fake, La Haia mai no ha escrit això i, en cas contrari, citi la pàgina del document original.

http://www.economiadigital.es/es/notices/2013/12/la_sentencia_que_el_independentismo_manipula_a_su_favor_48884.php