directe ! a La República. N. 4084. Dimarts, 17 de juliol de 2018 15:24 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ridao planteja 'la superació de l'Estat autonòmic' després d'una sentència 'imminent' de l'Estatut

Creu que el dret a decidir marcarà el proper cicle històric i les eleccions de la tardor

Comentaris 17  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

El portaveu d'ERC al Congrés, Joan Ridao, ha exposat aquest dimarts que després d'una 'imminent' sentència adversa a l'Estatut 'tothom s'ha d'anar mentalitzant que la disjuntiva ara mateix no passa per renovacions ni dilacions, encara que volguessin, sinó per la involució i anar endarrere o bé plantejar la superació de l'Estat autonòmic i el dret a decidir'. Ridao considera que 'aquests seran els eixos del proper cicle històric, i el que caldrà debatre de cara a les properes eleccions'. Ha fet aquestes declaracions el mateix dia que CiU i Entesa han demanat al TC espanyol que no dicti sentència abans de la renovació.
Ridao sosté que la renovació del Tribunal Constitucional espanyol no serà 'la solució per l'Estatut' ja que considera que 'les cartes sobre la taula les posarà Maria Emilia Casas'. Serà el proper dijous quan els magistrats del TC espanyol es reuniran per començar a deliberar el darrer text de ponència.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#17
roger fletxa gavà-mar
2 de juny de 2010, 13.19 h

joan, estimat veí. Avui en dia allò que expliques és el normal, als anys 50 no, per desgràcia. La història explicada pel Ridao forma part de la idealització, del allò que m'hagués agradat, de lo desitjable. Que en plena dictadura un andalús i una castellana es coneguèssin en català es una broma macabra.
No és més que el forçar una realitat onírica on les coses son com als separatistes els agrada, la realitat no els importa. salut.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
joan fletxa gavà
2 de juny de 2010, 13.14 h

Els meus pares són murcians, viuen a Gavà i parlen millor català que tu. Jo mateix he sortit amb dues noies sudamericanes que vaig conèixer parlant en català. I no diguem ja a la feina o a la uni si això és freqüent, cada cop més. Que tal si proves a fer-ho més sovint a Gava -mar ? Encara tindràs sorpreses. O fes-te voluntari per la llengua, jo en sóc.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
roger fletxa gavà-mar
2 de juny de 2010, 12.48 h

ridao... ridao.. ah si¡, aquell que diu que els seus pares, andalús i castellana es van conèixer parlant català... ostres, quin tiu més graciós. Pobre home, confón la realitat amb els seus desitjos.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
2 de juny de 2010, 10.58 h

Però, a veure! A qui l'importa cap TC o cat estatutet? Totes les dues coses són mes antigues que el cagar! (amb perdó). Qui votarà als actuals polítics que patim que estan contra la llibertat de Catalunya i que siguen Estat i que encara ens volen fer creure que el seu "estatutet" ens hauria d'interessar?

Fa anys que els catalans hem superat l'estatutet i el TC i no em volem saber-ne rés!

Els catalans hem de votar només qui ens digui que vol la llibertat de Catalunya i que siguem Estat! ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
2 de juny de 2010, 10.33 h

De lo bo, lo millor, Visca l´Esquerra de la llibertat, força Catalunya, força per l´Esquerra, unitat dels països catalans, economia i solidaritat


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Quim fletxa PAÏSOS CATALANS
2 de juny de 2010, 08.53 h

A veure si algun dirigent de Ciu te nassos per dir el mateix que diu Ridao. Que a Ciu diguin que la via autonòmica està esgotada i s´ha d´anar cap un estat propi. Ja podem esperar asseguts que en tenim per estona. Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha.


Valora aquest comentari:   votar positiu 12   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
Pere fletxa BARCELONA
2 de juny de 2010, 08.19 h

CIU amb 23 anys i ERC amb 7 anys més no se n'han sortit, i inclus el mínim autogovern amb la imminent sentència del TC quedarà reduït al de l'Estatut de 1979. Si us plau prou baralles i candidatura transversal independentista amb gent nova ja!!!! O es que voleu 30 anys més d'autonomisme??


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 7
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
2 de juny de 2010, 04.02 h

Cap a la independència, Unitat Popular!


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Jordi fletxa Manlleu
2 de juny de 2010, 01.21 h

#8 ERC porta anys i panys explicant la ruina que suposa ser Espanya fins i tots quan l´economia Espanyola i Catalana anaven prou bè. et sonen conceptes com concert economic, balançes fiscals , espoli fiscal... investiga una mica i veuràs quin partit porta dècades parlant d´aquests temes.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 6
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Marcel fletxa Barcelona
2 de juny de 2010, 01.04 h

Excel·lents idees que només duren fins el dia després de les eleccions. ERC, prou de gestionar l'autonomisme! Guerra total a l'establishment autonomista i denúncia del que suposa per als catalans la submissió a Espanya (començant per mirar-nos la crisi sense poder actuar-hi amb els instruments d'un estat) (vegeu: perabonspatricis.blogspot.com).