El digital dels que votaran #SíSí. N. 3815. Dissabte, 21 d'octubre de 2017 21:27 h


directe!cat


acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

L’enquesta del CIS, cuinada per perjudicar el Sí a la independència

El sobiranisme hauria de tenir 72 escons i no 68-69 si es tracten les dades de manera neutral, segons un analista electoral

Comentaris 20  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 13 vots )
carregant Carregant

El CIS va manipular els resultats de la seva enquesta sobre el 27-S per rebaixar les expectatives independentistes. És la conclusió de l’estudi de l’analista electoral Jaime Miquel i Associats. L’expert, consultat pel diari Público, diu que la cuina del Centre d’Investigacions Sociològiques no ha estat “neutral”, perquè de ser-ho, hauria d’haver atorgat 72 escons al sobiranisme. El més flagrant ha estat el menysteniment de les expectatives de la CUP.

enquesta, cis, 27-S
L'aproximació de l'analista electoral consultat per 'Público'

Comparteix
   


Etiquetes

Catalunya Sí que es Pot, expectatives reduïdes

L’enquesta del CIS donava un 5,6% del vot directe als cupaires, que ells van arrodonir al 5,9% després de la cuina. A la vegada, però, Catalunya Sí que es Pot registrava el 8,6% dels vots però la cuina els ascendia a un inverosímil 13,9%. A més, segons el CIS, el 7,4% de persones que han dit que votaran al PSC passarà a un 12,2% i el PP encara és més exagerat: del 3,9% registrat al 9,4% que preveu la cuina. Per què la CUP després de les dades en fred pujarà tan poc? Jaime Miquel i Associats preveu que arribin al 8,3% dels sufragis, cosa que els faria ascendir a 12 diputats. Es quedarien a un del PP, i a tocar també de la formació de Rabell (amb 14, en lloc de 18-19) i del PSC (amb 15, en lloc de 16-17).

Mínim del 48,2% de sufragis sobiranistes

Junts pel Sí es quedaria amb els mateixos escons, però aquest analista electoral preveu un parell més de punts percentuals de sufragis comparats amb el CIS. Això voldria dir en primer lloc que l’independentisme tindria una majoria una mica més folgada i que a més, registraria un mínim del 48,2% dels vots -i podria ratllar el 49%-, en lloc del 44% que deia el Centre d’Investigacions Sociològiques. En segon terme, l’estudi de Jaime Miquel i Associats deixa al descobert les vergonyes de la famosa ‘cuina’, ja que en deix clara la intencionalitat política molt allunyada de la neutralitat desitjada. 





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#20
Joui Triviani fletxa La Guingueta
16 de setembre de 2015, 10.31 h

Encara no hem sentit ni escoltat ni llegit cap argument positiu per part dels unionistes espanyols per tal de mirar de convèncer de seguir lligats al Estat Lladre, ni els gibraltarenys volen ser espanyols.....


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
16 de setembre de 2015, 10.23 h




Comunicat de la Resistència Antiespañola :



Aquest any la celebració de la Diada Nacional de Catalunya es presenta amb un caràcter si cap més especial a causa de les circumstàncies extraordinàries derivades de la seva coincidència amb la convocatòria d'unes Eleccions Catalanes que es perfilen com a transcendentals per l'esdevenir del Poble Català.

En les properes dates , després de la Diada, comença la campanya electoral per a uns comicis que poden marcar un abans i un despré... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
QUATRE BARRES gules sobre camp d'or fletxa || || ★ || || PAÏSOS CATALANS : DE SALSES A GUARDAMAR, DE FRAGA A MAÓ, UNA SOLA LLENGUA, UNA SOLA NACIÓ . . . . . . || || ★ || ||
14 de setembre de 2015, 08.58 h



#17 què t'ha passat en el PSC ? d'on surt el 3 al darrera del 12 ?


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
Pep fletxa EL VENDRELL
13 de setembre de 2015, 12.15 h

Mi encuesta particular sin cocina
Juns pel si 74-76
Cat. si que es pot 21-22
Ciudadanos 16-18
Cup 14-16
PSC 11-123
PP 9-10

VISCA CATALUNYA LLIURE


Valora aquest comentari:   votar positiu 14   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
13 de setembre de 2015, 11.42 h

#6 Sí, i també son fets, el que el regim franquista pagava el tren a andalusos i extremenys, per que es quedessin a Catalunya., em allò de "DIVIDE I VENCERÀS ". PODRIT JA DEU ESTÀ, PERÒ JO LI DIC PODRIT, PODRIT, PODRI................................................................


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#15
13 de setembre de 2015, 11.38 h


Els "Fascistoches", començaran dintre de una estona a emprenyar, mentir i donar la seva versió sempre manipulada .


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#14
Josep fletxa St. Boi
13 de setembre de 2015, 10.49 h

Tots per el SI el 27, les enquestes sempre seràn manipulades, per els manipuladors de sempre. Visca CATALUNA INDEPENDET


Valora aquest comentari:   votar positiu 8   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#13
12 de setembre de 2015, 21.21 h

No us fieu de les enquestes, volen mobilitzar el NO, continuem sumant al SI,
Parleu amb la gent, gran i els joves.
Ens ho juguem TOT.


Valora aquest comentari:   votar positiu 19   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
gallineta fletxa barcelona
12 de setembre de 2015, 18.20 h

Una enquesta com aquesta 800 trucades en un univers d¡aprop de 6 mil.lions es una "guarreria españooolaaa" com diria Chiquito. es penoso hablar de una estadistica que no tiene ninguna probabilidad de acierto bueno el mismo que la opinion del #4. NENSSS VAMONOOOOOOS